[LS400] Bicie kierownicy przy hamowaniu

Pozostałe problemy występujące w naszych Lexusach
User avatar
janasek
Lex Master
Posts: 1491
Joined: 3 Oct 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Location: Poznań
Contact:

Re: [LS400] Bicie kierownicy przy hamowaniu

Post by janasek »

Właśnie w InterCarsie nic do SC nie mają. :(

Ja mam u siebie taki warsztat i też będę toczył tarczę bo ani nie trzepie, ani nie ma rantu tylko troszkę ja przegrzałem. Zobaczymy jak to wyjdzie czy coś to da. Nawet tarczy nie zdejmują do toczenia, tarcza zostaje na kole. Coś koło 100 zł za jedną oś.

Pozdro
Last edited by janasek on 8 Mar 2011, o 08:41, edited 2 times in total.
Luxusem jadę... :)
User avatar
laredo
Lex user
Posts: 156
Joined: 31 Oct 2010, o 11:11
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Zawiercie
Location: Zawiercie
Contact:

Re: [LS400] Bicie kierownicy przy hamowaniu

Post by laredo »

totalna kaszana w takim razie Janasek. Aby tarcza była prosta należy ją zdemontować i odpowiednio założyć w imak tokarki. Toczenie bez demontażu to jakby szlifowanie kątówką trzymając tarczę w rękach. Ja bym na to nie poszedł. Koszt przetoczenia jednej tarczy to ok 20 zł czyli 40 za oś. Zrobi to każdy warsztat mechaniczny co ma tokarkę bo to żadna filozofia
Narf
Lex user
Posts: 160
Joined: 5 Oct 2010, o 12:48
Model Lexusa: :)
Location: Łódź
Contact:

Re: [LS400] Bicie kierownicy przy hamowaniu

Post by Narf »

laredo wrote:mniejsza tarcza raczej powinna być bardziej sztywna niż większa, więc chyba raczej prędzej większe tarcze pokrzywisz niż mniejsze. Jeżeli było by to od wody to było by to bardzo szybko bo w sumie nie zrobiłem więcej jak 12 000 km
wieksza zazwyczaj jest grubsza.
zalezy od stylu jazdy, mnie sie pokrzywily po ok 3msc czyli kolo 3k km (a mam wieksze niz seria) wystarczy kilka ostrych hamowan ze 180-200 do 0 i troche wody, ale przyczyna bicia tarcz moze tez byc cos innego np. przegub
ja bym nie toczyl tylko wymienil na nowe, nowe to nowe :) od hamulcy sporo zalezy, glownie nasze zdrowie i zycie, chyba nie warto na tym oszczedzac
User avatar
janasek
Lex Master
Posts: 1491
Joined: 3 Oct 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Location: Poznań
Contact:

Re: [LS400] Bicie kierownicy przy hamowaniu

Post by janasek »

Za 20 zł strona to nawet nie opłaca się demontować tarczy mechanikowi. Miałem toczone już tarcze w ten sposób i było elegancko, żadnej różnicy nie było w porównaniu ze zdjętą z koła.

Narf, powiem Ci taką ciekawostkę: w PL podejście do toczenia jest takie że jak ktoś toczy tarczę to znaczy, że oszczędza. Natomiast w USA w każdym serwisie nawet ASO przed założenim klocków tarcze (nawet dobre) są toczone aby płaszczyzna tarczy idalnie przylegały do nowych klocków. Jak widać mają inną filozofię amerykańcy...

Pozdro
Luxusem jadę... :)
User avatar
laredo
Lex user
Posts: 156
Joined: 31 Oct 2010, o 11:11
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Zawiercie
Location: Zawiercie
Contact:

Re: [LS400] Bicie kierownicy przy hamowaniu

Post by laredo »

Tutaj Janasek ma rację. Po to masz podane dwa wymiary tarczy górny i dolny aby się tego trzymać. Nikt tu nie mówi o toczeniu po 3 mm na jedną stronę a o zabielaniu tarczy. Złego tym sobie nie zrobisz a zaoszczędzisz sporo kasy.
User avatar
janasek
Lex Master
Posts: 1491
Joined: 3 Oct 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Location: Poznań
Contact:

Re: [LS400] Bicie kierownicy przy hamowaniu

Post by janasek »

Dokładnie, chodzi o liźnięcie tarczy 1 mm a nawet mniej aby wygładzić tarczę prawie do ideału. Wtedy wszystko ładnie przylega i minumalizujemy czas docierania się klocków do tarczy. Jak tarcza jest porządnie pokrzywiona (a zazwyczaj tak jest) to żadne toczenie nie pomoże bo nie będzie co toczyć (ryzyko pęknięcia w za cienkich miejscach). Tylko wymiana na nowe.

Pozdro
Last edited by janasek on 8 Mar 2011, o 15:48, edited 2 times in total.
Luxusem jadę... :)
User avatar
klexus
Lex Master
Posts: 1713
Joined: 21 Sep 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Location: Śląsk
Contact:

Re: [LS400] Bicie kierownicy przy hamowaniu

Post by klexus »

nie toczymy tarcz to nie polonez, nie róbcie wiochy, komplet tarcz 200zł tylko przed zalożeniem należy porządnie wyczyścic piaste zeby równo siadła.
co do skrzywienia tarczy to niezłe kity ze sie krzywi jak dostanie wody, ludzie połowa z nas by musiała wymieniac tarcze ze 2 razy w roku.
Tarcza jest tak zbudowana ze nie ma prawa sie skrzywić chyba ze przyładujesz w krawężnik.
Może zapytam czy kopciło wam sie kiedyś z tarcz klocków?? wtedy faktycznie moze lekko bic tarcza ale jak ostygnie wszystko wraca do normy.
Ja proponuje zrobic tak kupic nowe tracze+klocki, nowe gumki na tłoczki, tłoczki odczyścić, prowadnice zacisku tak samo odczyścić, wszystko ma lekko chodzić, na koniec wymiana płynu.
Radość z hamowania niezapomniana:)
User avatar
laredo
Lex user
Posts: 156
Joined: 31 Oct 2010, o 11:11
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Zawiercie
Location: Zawiercie
Contact:

Re: [LS400] Bicie kierownicy przy hamowaniu

Post by laredo »

kleksus.... podaj jeden powód dla którego nie powinno się ich toczyć ? :)
User avatar
klexus
Lex Master
Posts: 1713
Joined: 21 Sep 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Location: Śląsk
Contact:

Re: [LS400] Bicie kierownicy przy hamowaniu

Post by klexus »

nie uwazam toczenia tarcz, nie jest w stanie wtoczyc tarczy na zwykłej tokarce, z resztą byłem kiedyś u 2 fachowców to mnie wysmiali lexus i tarcze toczyć hahahah
zmierz grubość traczy i poczytaj i minimalnej grubosci tej tarczy, i daj ja do toczenia i masz naleśnik a nie tracze,
User avatar
laredo
Lex user
Posts: 156
Joined: 31 Oct 2010, o 11:11
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Zawiercie
Location: Zawiercie
Contact:

Re: [LS400] Bicie kierownicy przy hamowaniu

Post by laredo »

klexus, nie pomyśl że cię atakuje ale to co napisałeś to bardzo lichy powód. To jest tak jak bym powiedział że w nowym domu zalanym przez powód na przykład, nie będę zrywał tynku ze ścian tylko zburzę ścianę i postawię ją na nowo. No i owszem można tylko po co ? Jeśli spali ci się żarówka w liczniku czy lampie samochodu, wymieniasz żarówkę czy całą deskę/ lampę ? Nie mówię tu o regenerowaniu tarczy która pół roku leżała gdzieś na dnie jeziora i jest cała pordzewiała ale jedynie o wyrównaniu powierzchni tarczy. Uważam że przy nawet niewielkim biciu po toczeniu nie stracisz więcej jak 1 do max 1.5 mm na tarczy. Ja oddam do regeneracji poprzez toczenie, ale... jak najbardziej szanuję twoje prawo do wydania kilku set zł i zakupieniu nowego zestawu tarcz.
Post Reply

Return to “Pozostałe”

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 4 guests