Jaka instalacja? Chodzi mi o sterownik.
Na sondy 2 ( te za katem) nie patrz - nie jest miarodajny jeżeli chodzi o to czy jest bogato czy ubogo - ma on wykrywać niespalone paliwo - jak jakikolwiek program pokazuje korekty sond za katem to po prostu jakieś głupoty. Sonda za katem może oscylować w niskich temperaturach silnika kiedy paliwo ci sie dosłownie leje do katow aby je jak najszybciej rozgrzać ale po paru minutach powinna być w jednej pozycji - co oznacza że katalizator się nagrzał i efektywnie są tam dopalane resztki paliwa.
Jeżeli podczas jazdy sondy zza kata Ci oscylują to znaczy że zalewa Ci silnik.
Co do korekt - powinny być takie same na PB i LPG jezeli instalacja poprawnie zalozona i wystrojona. Mam nadzieje że strojenie to nie tylko autokalibracja ale też jazda w trasie i bieżąca regulacja z podglądem na korekty.
[IS200] Sondy Lambda
- gmiter
- Lex Master
- Posts: 1247
- Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Location: Gdynia
- Contact:
-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: [IS200] Sondy Lambda
Nic z tego co napisałeś nie jest prawdą.gmiter wrote: Na sondy 2 ( te za katem) nie patrz - nie jest miarodajny jeżeli chodzi o to czy jest bogato czy ubogo - ma on wykrywać niespalone paliwo - jak jakikolwiek program pokazuje korekty sond za katem to po prostu jakieś głupoty. Sonda za katem może oscylować w niskich temperaturach silnika kiedy paliwo ci sie dosłownie leje do katow aby je jak najszybciej rozgrzać ale po paru minutach powinna być w jednej pozycji - co oznacza że katalizator się nagrzał i efektywnie są tam dopalane resztki paliwa.
Jeżeli podczas jazdy sondy zza kata Ci oscylują to znaczy że zalewa Ci silnik.
- Damian87
- Lex Driver
- Posts: 674
- Joined: 11 Jul 2011, o 14:53
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: łódzkie
- Contact:
Owczar Chodzi o to ze tak od połowy czasów wtrysków do końca zaczyna odstawić mapa gazu od mapy benzyny i lecieć do góry i to ostro. Nawet z nie strojoną instalacją korekty na Pb i lpg powinny być takie same?
gmiter nie pisałem że korekty odczytuje z sondy za katem tylko przed są dwie sondy... a sterownik stag 300 isa2
gmiter nie pisałem że korekty odczytuje z sondy za katem tylko przed są dwie sondy... a sterownik stag 300 isa2
- gmiter
- Lex Master
- Posts: 1247
- Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Location: Gdynia
- Contact:
Re: [IS200] Sondy Lambda
To polecam zobaczyć jaki sygnał dostaje sonda druga za katem i jak wygląda sygnał zwrotny w zależności od tego jaki gaz dostaje... Na forum własnie czytam sporo rzeczy które mijają się z prawdą bardzo często, 90% użytkowników zleciłoby na każdą pierdołę wymianę sond, cewek, świec, przewodów i regulację zaworów i oczywiście jak wymiana oleju w automacie to dynamiczna - już na kilku forach zauwazylem takie praktyki - mechanik sam sobie przeciez chleba nie odbierze i zawse bedzie wolal wymienić element wart 500zł czy uslugę wartoą 1500zł zamiast sprobowac wyeliminować pradziwe zrodlo albo zrobi to przy okazji..owczar wrote:Nic z tego co napisałeś nie jest prawdą.gmiter wrote: Na sondy 2 ( te za katem) nie patrz - nie jest miarodajny jeżeli chodzi o to czy jest bogato czy ubogo - ma on wykrywać niespalone paliwo - jak jakikolwiek program pokazuje korekty sond za katem to po prostu jakieś głupoty. Sonda za katem może oscylować w niskich temperaturach silnika kiedy paliwo ci sie dosłownie leje do katow aby je jak najszybciej rozgrzać ale po paru minutach powinna być w jednej pozycji - co oznacza że katalizator się nagrzał i efektywnie są tam dopalane resztki paliwa.
Jeżeli podczas jazdy sondy zza kata Ci oscylują to znaczy że zalewa Ci silnik.
- gmiter
- Lex Master
- Posts: 1247
- Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Location: Gdynia
- Contact:
Re:
Damian87 wrote:Owczar Chodzi o to ze tak od połowy czasów wtrysków do końca zaczyna odstawić mapa gazu od mapy benzyny i lecieć do góry i to ostro. Nawet z nie strojoną instalacją korekty na Pb i lpg powinny być takie same?
gmiter nie pisałem że korekty odczytuje z sondy za katem tylko przed są dwie sondy... a sterownik stag 300 isa2
Zrozumiałem że sondy za katem - mój błąd. Regulujesz w trasie czy tylko na postoju?
- Damian87
- Lex Driver
- Posts: 674
- Joined: 11 Jul 2011, o 14:53
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: łódzkie
- Contact:
-
- Lex Master
- Posts: 1921
- Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Polandia
- Contact:
Re: [IS200] Sondy Lambda
Sorry Panowie, ale to co tu czytam to jakieś Science Fiction.
Nie wiecie o czym w ogóle rozmawiacie.
Nie wiecie o czym w ogóle rozmawiacie.
-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: [IS200] Sondy Lambda
Ja wiem jak wygląda sygnał w sondzie za katem. Ale zupełnie minąłeś się z prawdą. Sonda za katem nie oscyluje gdy jest bogato i nie daje jednego sygnału gdy wszystko jest ok. Sonda za katem normalnie oscyluje. Sonda za katem nie wykrywa też niespalonego paliwa. Nawet gdyby chciała to zasada jej działania to uniemożliwia. Ja wiem, że na forach często widać różne bzdury, ale nikt o zdrowych zmysłach nie bazuje swojej wiedzy na forumowych wypocinach. Jest sporo pozycji naukowych - chociażby z politechniki - zasada działania silnika spalinowego. sterownika silnika, zasada działania lambdy.gmiter wrote:To polecam zobaczyć jaki sygnał dostaje sonda druga za katem i jak wygląda sygnał zwrotny w zależności od tego jaki gaz dostaje... Na forum własnie czytam sporo rzeczy które mijają się z prawdą bardzo często, 90% użytkowników zleciłoby na każdą pierdołę wymianę sond, cewek, świec, przewodów i regulację zaworów i oczywiście jak wymiana oleju w automacie to dynamiczna - już na kilku forach zauwazylem takie praktyki - mechanik sam sobie przeciez chleba nie odbierze i zawse bedzie wolal wymienić element wart 500zł czy uslugę wartoą 1500zł zamiast sprobowac wyeliminować pradziwe zrodlo albo zrobi to przy okazji..owczar wrote:Nic z tego co napisałeś nie jest prawdą.gmiter wrote: Na sondy 2 ( te za katem) nie patrz - nie jest miarodajny jeżeli chodzi o to czy jest bogato czy ubogo - ma on wykrywać niespalone paliwo - jak jakikolwiek program pokazuje korekty sond za katem to po prostu jakieś głupoty. Sonda za katem może oscylować w niskich temperaturach silnika kiedy paliwo ci sie dosłownie leje do katow aby je jak najszybciej rozgrzać ale po paru minutach powinna być w jednej pozycji - co oznacza że katalizator się nagrzał i efektywnie są tam dopalane resztki paliwa.
Jeżeli podczas jazdy sondy zza kata Ci oscylują to znaczy że zalewa Ci silnik.
Patrzenie na mapki nic nie da dopókie nie zrozumiemy skąd biorą się owe mapki i czego są wypadkową. Zanim się czegoś nauczymy, to po drodze też na pewno coś zepsujemy - taka jest prawda. Ja się uczyłem na aucie, które jest bardziej głupotoodporne od IS200 i mimo że popełaniałem wiele błędów to auto nadal ma się dobrze. Przy tym poziomie wtajemniczenia nie grzebałbym przy instalacji na własną rękę tylko znalazł ogarniętego gazownika. Złą regulacją bardzo łatwo załatwić tutaj głowicę. Pracy sond nie da się wyjaśnić opisowo - warto to zbadać empirycznie w sprawnym aucie - najlepiej bez LPG. Zanim dobrze wystroisz LPG kilkanaście razy zrobisz to źle i nie ma siły by było inaczej. To od Ciebie zależy czy chcesz się uczyć na swoim aucie z ręczną regulacją luzów zaworowych - ew błędy bywają kosztowne, a na tym forum już widziałem kilka IS-ów, w których trzeba było zwalać głowicę.
-
- Lex Master
- Posts: 1921
- Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Polandia
- Contact:
Re: [IS200] Sondy Lambda
owczar wrote:
Ja wiem jak wygląda sygnał w sondzie za katem. Ale zupełnie minąłeś się z prawdą. Sonda za katem nie oscyluje gdy jest bogato i nie daje jednego sygnału gdy wszystko jest ok. Sonda za katem normalnie oscyluje. Sonda za katem nie wykrywa też niespalonego paliwa. Nawet gdyby chciała to zasada jej działania to uniemożliwia. Ja wiem, że na forach często widać różne bzdury, ale nikt o zdrowych zmysłach nie bazuje swojej wiedzy na forumowych wypocinach. Jest sporo pozycji naukowych - chociażby z politechniki - zasada działania silnika spalinowego. sterownika silnika, zasada działania lambdy.
Patrzenie na mapki nic nie da dopókie nie zrozumiemy skąd biorą się owe mapki i czego są wypadkową. Zanim się czegoś nauczymy, to po drodze też na pewno coś zepsujemy - taka jest prawda. Ja się uczyłem na aucie, które jest bardziej głupotoodporne od IS200 i mimo że popełaniałem wiele błędów to auto nadal ma się dobrze. Przy tym poziomie wtajemniczenia nie grzebałbym przy instalacji na własną rękę tylko znalazł ogarniętego gazownika. Złą regulacją bardzo łatwo załatwić tutaj głowicę. Pracy sond nie da się wyjaśnić opisowo - warto to zbadać empirycznie w sprawnym aucie - najlepiej bez LPG. Zanim dobrze wystroisz LPG kilkanaście razy zrobisz to źle i nie ma siły by było inaczej. To od Ciebie zależy czy chcesz się uczyć na swoim aucie z ręczną regulacją luzów zaworowych - ew błędy bywają kosztowne, a na tym forum już widziałem kilka IS-ów, w których trzeba było zwalać głowicę.



Nic dodać nic ująć ale niech tam se "chopy" stroją na sondę za katem



- gmiter
- Lex Master
- Posts: 1247
- Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Location: Gdynia
- Contact:
Re: [IS200] Sondy Lambda
Czytaj proszę ze zrozumieniem co piszę. Nie wystarczy sięgnąć po pierwszą lepszą pozytcję z politechnii czy innej szkoły - warto też tam sie prze***ebać 5 lat i wtedy możesz mówić coś na temat tych pozycji bo bez tego większośc osób nie zrozumie ocb.Yarecki wrote:owczar wrote:
Ja wiem jak wygląda sygnał w sondzie za katem. Ale zupełnie minąłeś się z prawdą. Sonda za katem nie oscyluje gdy jest bogato i nie daje jednego sygnału gdy wszystko jest ok. Sonda za katem normalnie oscyluje. Sonda za katem nie wykrywa też niespalonego paliwa. Nawet gdyby chciała to zasada jej działania to uniemożliwia. Ja wiem, że na forach często widać różne bzdury, ale nikt o zdrowych zmysłach nie bazuje swojej wiedzy na forumowych wypocinach. Jest sporo pozycji naukowych - chociażby z politechniki - zasada działania silnika spalinowego. sterownika silnika, zasada działania lambdy.
Patrzenie na mapki nic nie da dopókie nie zrozumiemy skąd biorą się owe mapki i czego są wypadkową. Zanim się czegoś nauczymy, to po drodze też na pewno coś zepsujemy - taka jest prawda. Ja się uczyłem na aucie, które jest bardziej głupotoodporne od IS200 i mimo że popełaniałem wiele błędów to auto nadal ma się dobrze. Przy tym poziomie wtajemniczenia nie grzebałbym przy instalacji na własną rękę tylko znalazł ogarniętego gazownika. Złą regulacją bardzo łatwo załatwić tutaj głowicę. Pracy sond nie da się wyjaśnić opisowo - warto to zbadać empirycznie w sprawnym aucie - najlepiej bez LPG. Zanim dobrze wystroisz LPG kilkanaście razy zrobisz to źle i nie ma siły by było inaczej. To od Ciebie zależy czy chcesz się uczyć na swoim aucie z ręczną regulacją luzów zaworowych - ew błędy bywają kosztowne, a na tym forum już widziałem kilka IS-ów, w których trzeba było zwalać głowicę.![]()
![]()
.
Nic dodać nic ująć ale niech tam se "chopy" stroją na sondę za katem, najlepiej na taką co to siedzi już w adapterze
![]()
Nie mówię o strojeniu na sondę za katem bo nikt tak nie robi - mówię o diagnostyce składu mieszanki bo to że pierwsza będzie miała bogato to luz, zdarza się ale jeżeli na drugiej sondzie za katem będzie bogato to albo kat dupa (rzadko) albo silnik jest zalany i mieszanka się nie dopala w komorze spalania. Tak działają wszystkie sterowniki silnik z układem sprzężenia pomiaru lambda, druga sonda diagnozuje katalizator w ten sposób że sprawdza czy jest za nim mieszanka bogata - prosty sposób jak sprawdzić co wykrywa sonda - wykręć tylną sondę i raz dmuchaj na nia powietrzem z kompresora - sygnał się nie zmieni, drugi raz podgrzewaj zapalniczką - sygnał się nie zmieni, a trzeci raz puść na głowicę sam gaz z zapalniczki - sygnał pójdzie na bogato bo wykryje zbyt dużo paliwa.
Czytajcie ze zrozumieniem (wiem że nie dotyczatełm pierwszego posta dobrze i źle odczytałem jeżeli chodzi o sondy) ale przeczytajcie co pisałem na spokojnie. Jeżeli kiedyś zajmowaliście się bedaniem sterowników silników, badaniem charakterystyki sondy i innych czujników z ognim galwanicznych izotopowych to zapraszam do dyskusji. W przeciwnym razie to nie ma sensu bo zacznie się karuzela spi***enia i zachwalanie wiedzy starych użytkowniko-mechaniko-handlarzy... jak w większości forów samochodowych.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests