W przedliftowych Lexusach IS200 podgrzewanie lusterek jest włączone cały czas, zaraz po aktywacji zapłonu. Jest to nieekonomiczne i nieefektywne, gdyż np. kiedy auto stoi z włączonym zapłonem (silnik wyłączony) pobierana jest spora ilość energii na podgrzewanie lusterek, które akurat wtedy nie jest potrzebne.
Poniższa modyfikacja powoduje możliwie jak najbliższe zrównanie instalacji podgrzewania lusterek z wersją poliftową, gdzie jest to już realizowane po wciśnięciu przycisku podgrzewania tylnej szyby (łatwo poznać sposób podgrzewania, gdyż wersje poliftowe mają na przycisku podgrzewania tylnej szyby dodatkowo piktogram podgrzewania lusterka).
Aby modyfikacja działała zgodnie z oczekiwaniami należy podłączyć sterowanie przekaźnikiem uruchamiającym podgrzewanie lusterek pod sygnał idący z komputera komfortu (body ECU) do przekaźnika uruchamiającego podgrzewanie tylnej szyby. W tym celu prowadzimy połączenie jak na schemacie jednocześnie ucinając połączenie oznaczone czerwonym krzyżykiem (kawałek wiązki i wtyczka w puszcze bezpieczników w nogach pasażera).
UWAGA! Jeśli nie czujesz się dobrze mając świadomość, że to czego dotykasz jest pod napięciem 12V odłącz na czas prac ujemną klemę akumulatora

UWAGA! Jeśli posiadasz multimetr (popularnie zwany "miernikiem"), sprawdź przed uruchomieniem wszystkie podłączenia. Przewód który jest tu kluczowy, jest masowym przewodem sterującym (ma być na nim "-" po włączeniu podgrzewania tylnej szyby).

Panel w nogach kierowcy
Aby dostać się do interesującego nas panelu należy zdemontować jego boczną osłonę (trzymana jest przez jedną śrubę w okolicach pedałów i uchwyty wciskowe). Dobrze jest też zdemontować podstopnicę, żeby mieć więcej miejsca.
Odkręcamy śruby M6 zaznaczone na zdjęciu i odchylamy panel, aby dostać na jego drugą stronę. Są tam ulokowane wszystkie przekaźniki.

Interesujący nas przekaźnik znajduje się za dwoma małymi „przekaźniczkami” na samym tyle panelu (na zdjęciu jest już wyjęty).

Do jednej z nóg przekaźnika ("dalszej" od nas) dokładamy przewód i wciskamy go z powrotem na miejsce.


Przewód należy przeprowadzić pod deską rozdzielczą na stronę pasażera. Powinno wystarczyć ok 3 m przewodu.
Panel pasażera
Tutaj także należy zdemontować osłonę, aby dostać się do panelu. Interesuje nas wtyczka oznaczona na schemacie jako 2H oraz kabelek podpięty do numeru 3 tej wtyczki. W tym przypadku nie musimy już odkręcać panelu. Wszystko jest od razu dostępne.

Wspomniana wtyczka jest szara (oznaczona na czerwono na zdjęciu). Należy ją wypiąć, aby mieć dobry dostęp do jej fragmentu wiązki.

Ucinamy kabel czarno-biały (pozostały w wiązce kabel należy zaizolować np. taśmą izolacyjną) i podpinamy nasz przewód sygnałowy do przewodu w wiązce.
Wpinamy wtyczkę i możemy testować podłączenie. Po wciśnięciu przycisku ogrzewania tylnej szyby powinna grzać się tylna szyba, rozmrażacz wycieraczek oraz lusterka.

Dla estetów-elektryków
Pokazany sposób podłączenia nie jest najbardziej estetyczny, gdyż wymaga pociągnięcia dodatkowego kabla pod deską rozdzielczą. Esteci-elektrycy mogą wpiąć się bezpośrednio w odpowiedni kabel już w panelu w nogach kierowcy, gdyż przewód który przecinaliśmy ma w nim swoje drugie zakończenie we wtyczce 1L w numerze 9, więc można to połączenie zrealizować tylko w jednej skrzynce.
