[IS200] Katalizator

Post Reply
rafiq2144
Lex user
Posts: 267
Joined: 7 Oct 2015, o 15:10
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Rybnik
Contact:

Re: [IS200] Katalizator

Post by rafiq2144 »

Witam serdecznie, mam wywalona dziure w puszce ostatniego kata i mysle nad wymiana tego ustrojstwa na puszke z kwasowki(imitacja obudowy kata) przelotowa i mysle co tu dobrac. Z tego co sie orientuje to rury w wydechu z is200 maja 57mm srednicy, wiec jak wezme taki tlumik z rurkami 55mm to jak mi to pospawa tlumikarz bedzie dobrze? Bo one sa robione co 5mm, czyli 40,45,50,55 itd, a ten wymiar jest najblizszy temu co mam obecnie. I pytanie o sonde, ona jest wkrecana w nastepna rure zaraz za katem?
User avatar
Cop_Robo
Lex user
Posts: 59
Joined: 11 Sep 2015, o 18:43
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Szczecin
Contact:

Re: [IS200] Katalizator

Post by Cop_Robo »

rafiq2144 wrote:Witam serdecznie, mam wywalona dziure w puszce ostatniego kata i mysle nad wymiana tego ustrojstwa na puszke z kwasowki(imitacja obudowy kata) przelotowa i mysle co tu dobrac. Z tego co sie orientuje to rury w wydechu z is200 maja 57mm srednicy, wiec jak wezme taki tlumik z rurkami 55mm to jak mi to pospawa tlumikarz bedzie dobrze? Bo one sa robione co 5mm, czyli 40,45,50,55 itd, a ten wymiar jest najblizszy temu co mam obecnie. I pytanie o sonde, ona jest wkrecana w nastepna rure zaraz za katem?
Przeglądam ten temat bo trochę też pogrzebalem w wydechu is200 i mam swoje spostrzeżenia ale najpierw napisze tak: nie kupiłbym allegrowego kata metalowego za 200zł. jeśli już wolałbym 60mm kata. Przerabialem brak kata w r6 bmw i to była porażka z zakupem taniego kata. Po drugie właśnie średnica tego kata była minimalnie niższa niż wydechu oem co zepsuło dźwięk chyba jeszcze bardziej bo brzmiało jak syk pomieszany ze spuszczaniem wody z basenu ;) dużo lepiej było na koniec gdy w miejsce owego kata Proex zrobił mi tłumik w obudowie kata. Poprawił się dźwięk i dół (nm) auta względem poprzednich przeróbek. Sonda w IS jest w kolejnyn kawałku wydechu, za flansza kata. Czyli jak piszesz.
Przy wydechu OEM plus końcowy Proexa wywalenie środkowego tłumika i wstawieniu rury dynamiki odczuwalnie nie zmienia, natomiast podglosni wydech kosztem chwilowego zarezonowania w okolicy 3,5k rpm ale kilku osobom ten dźwięk się bardzo podoba. Ja się jeszcze waham co z tym zrobić.
Przerobilem też wstawienie samego kolektora wydechowego bez katów z nierdzewki i słuchać tego nie idzie. Rezonans plus metaliczny dźwięk przy konfiguracji: kacie dolnym, tlumiku środkowym i końcowym proexa.
rafiq2144
Lex user
Posts: 267
Joined: 7 Oct 2015, o 15:10
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Rybnik
Contact:

Re: [IS200] Katalizator

Post by rafiq2144 »

A skad wziales kolektor z nierdzewki? Na zamowienie gdzies, czy japspeeda sciagales z UK? Ja teraz skladam przelotowy wydech od portek do konca, zamowilem przelotowy tlumik w obudowie kata, rury, tlumik srodkowy i koncowy znowu przelotowy, w wolnym czasie to wszystko dopasuje i potem zaloze, zawsze bede mial mozliwosc powrotu, jak cos bedzie nie halo, albo wywalenia ktoregos elementu i wstawienie za niego innego.
rkiljan
Lex user
Posts: 84
Joined: 2 Jun 2014, o 15:36
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Mogielnica
Contact:

Re: [IS200] Katalizator

Post by rkiljan »

Takie pytanko, wyleciał mi jeden z przednich katów, zapchał wyjście itd więc postanowiłem zrobić z nimi porządek, teraz pytanie co lepiej zrobić , rozciąć, wybebeszyć i pospawać obudowę kata czy wyciąć i wstawić kawałki rurek? Jeśli opcja nr 2 to jak z przeglądami ? Ogólnie chodzi mi o w miarę nie podnoszenia głośności wydechu.Ostatni kat jest dobry bo wymieniałem.
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests