[IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Post Reply
Ronald
Lex user
Posts: 136
Joined: 8 Jan 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Ronald »

Witam po dluzszej przerwie.

Mialem dzis niemila rozmowe z panami z SSGARAGE. Doszlismy do problemu, ktorego panowie nie sa wstanie rozwiazac. W zyciu kieruje sie dewizja, ze gdzie jest problem jest tez rozwiazanie. Jesli go nie ma, to nie ma problemu. Zatem zwracam sie do Was o pomoc.

Zamowili wiazke z LS430, z wszystkimi mozliwymi modulami. Problem jest z imobilaizerem. Ten jak sie okazuje siedzi nie tylko w stacyjce, kluczyku, tylko jeszcze w module drzwi na przyklad. Probuja to wszystko polaczyc. Skrzynia biegow (AT 6 biegowy seryjny od LS430), blokuje wszystko. Problem jest z seryjnym sterownikiem skrzyni biegow. Seryjny jest zablokowany imobilaizerem. Nie moga go wykodowac, tak aby go nie bylo. Trzeba dac sygnal z oryginalnego imobilaizera. Sygnal musi przyjsc z zewnetrznych urzadzen. Ten sygnal jest jakos modyfikowany przez kolejne moduly i na tym chlopaki staneli.

Gdy odpala samochod na emu, co nie stanowi dla nich zadnego problemu, to wtedy skrzynia biegow nie dziala w ogole, jak twierdza jest manualna. Sterownik skrzyni biegow jest w sterowniku silnika. To ponoc tez nie wrozy dobrze ku temu, aby seryjne wskazniki predkosciomierz, obeotomierz itd dzialaly prawidlowo, lub w ogole dzialaly.

Podobno nie mozna tego zrobic na jednym kompie, poniewaz ten komp nie bedzie sterowac automatyczna skrzynia biegow.

Podsumowujac rozwiazania sa dwa:
1. Potrzebuje magika od Lexusów, co usunie/wyłaczy w kompie imobilaizer.
2. Podlaczymy cala wiazke elektryczna z modulami imo z LS430 i skrzynia ozyje.

Drugie rozwiazanie sami sprawdzimy, z pierwszym zwracam sie do Was. Zna ktos kogos, kto moze pomoc? Sprawa jest duzej wagi, kazda pomoc moze okazac siw bezcenna!
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
Ronald
Lex user
Posts: 136
Joined: 8 Jan 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Ronald »

Dolaczam schemat elektryki

https://1drv.ms/i/s!Ahohk3FSjKrmgYNCAmvHgxaYl__yYQ

Powyzszy link wygenerowany zostal przez onedrive, chnure MS.
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by owczar »

Panowie chyba trochę mijają się z prawdą.

Wyłączenie immo w tym aucie nie będzie łatwe, bo trzeba złamać wsad.

Ale z tego co widzę na schematach, to ecu silnika komunikuje się bezpośrednio z transporder key computer w przypadku LS430 bez smart key lub ze steering lock ecu w przypadku LS430 ze smart key.

Oba te komputery podłączone są do pierścienia od immobilizera. Więc jedna opcja to zachowanie tego immo i pierścienia wraz z komputerem kolumny kierowniczej oraz immo. Podłączyć go do zasilania oraz komputera silnika na piny 23 i 24A. Wtedy wszystko powinno działać. Myślę, że bez komunikacji z modułami drzwi komputer kolumny powinien działać - ale trzeba by to sprawdzić.

Druga opcja to podsłuchanie sygnału między komputerem kolumny kierowniczej i komputerem silnika i sprawdzenie czy sygnał jest kodowany czy jawny. Tam jest CAN. W przedliftach był tzw BEAN.

Jaki jest plan za zegary? Zostają z IS-a?
User avatar
maniek_ls400
Lex Master
Posts: 1476
Joined: 7 Jun 2011, o 23:19
Model Lexusa: W221 S500
Skąd:: Piaseczno
Location: Piaseczno
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by maniek_ls400 »

Ronald wrote:
Problem jest z imobilaizerem. Sprawa jest duzej wagi, kazda pomoc moze okazac siw bezcenna!
1. Nie wspomniałeś o ECU Thief, który w LS430 siedzi w górze deski /trzeba wyjąć nawigację, żeby się do niego dobrać - masz go z tego samego auta co ECU silnika ?
2. w powiązanie z komputerem drzwi nie bardzo wierzę - to nie była jeszcze ta epoka.
3. mam komplet od LS430 angola - stacyjka, kluczyki, ECU silnika, Thief i wiązki (nic nie pocięte) i co tam jeszcze trzeba - jeśli chciałbyś zakupić zapraszam na PW.

Mariusz
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by owczar »

Mariusz, graty do polifta nie podejdą.
User avatar
maniek_ls400
Lex Master
Posts: 1476
Joined: 7 Jun 2011, o 23:19
Model Lexusa: W221 S500
Skąd:: Piaseczno
Location: Piaseczno
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by maniek_ls400 »

A kolega montuje poliftowy motor ?
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by owczar »

Tak i skrzynia 6 biegowa.
Ronald
Lex user
Posts: 136
Joined: 8 Jan 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Ronald »

Kilka dni temu miałem pierwszą jazdę próbną Lexusem IS430!

Generalnie samochód jest dalej jeszcze rozgrzebany, był w fazie „jeździ”, więc nie można od niego zbyt dużo wymagać (na razie). Skupię się zatem na samych pozytywach, tym co mi się podoba.

Dźwięk silnika. Czuć, że pod maską jest niebyle co! Na zewnątrz samochód RYCZY! Robi ogromne pozytywne wrażenie. Aż ciary przechodzą po plecach :D W środku jest jeszcze trochę za głośno, ale będziemy dokładać katalizator, więc się trochę wyciszy.

Skrzynia biegów – to coś co sprawiło kłopot i na czym ekipa ssgarage stanęła. Gdy już działa – robi kawał dobrej roboty! Nie wiem jak zmieniają się biegi, gdyż obecnie skrzynia jest w trybie komfort (rusza z 2ki, ale ma jeszcze sport) i na tym etapie zaawansowania prac była tylko w tym trybie. W ogóle, jest jeszcze dużo do zmian w jej charakterystyce działania, więc będzie inaczej działać, no ale miało być o zaletach… 100 km/h ~2000 RPM. 140 km/h ~2900 rpm. 180 km/h~ 3400 rpm. Więcej nie jechałem, ale kiedyś to obliczałem. 200 km/h ~3500 rpm, 250 km/h 4000 rpm. Przyśpieszenie. Do 80 km/h komputer nie puszcza pełnej mocy (do poprawy). Po przekroczeniu tej wartości wbija w fotel i w akompaniamencie ryczącego V8 momentalnie zaczynają przed oczami przelatywać na prędkościomierzu wartości 120,160,180. Chwila i zamyka licznik, tak sądzę, bo więcej nie jechaliśmy. Przyśpieszenie wygląda trochę lepiej niz tu: https://youtu.be/KXhnHH7Tgmo?t=18s

Został oryginalny lewarek zmiany biegów z IS200. Będą łopatki przy kierownicy!


Potencjał na supercodzienniaka ogromny! Nareszcie czuję, że to miało sens :-)
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by owczar »

Ta skrzynia ma tryb snow i w tym trybie wcale nie rusza z dwójki.
kylo141
Nowy lex user
Posts: 2
Joined: 19 Nov 2016, o 10:47
Model Lexusa: szukam
Skąd:: Krosno
Location: Krosno
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by kylo141 »

Fajnie, że wreszcie to ożyło :D
Czekamy na dalsze relacje z projektu - już nie mogę się doczekać filmiku z upalania :biggrin2:
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests