Duży problem z autem

fortis21
Nowy lex user
Posts: 2
Joined: 10 Jan 2017, o 10:57
Model Lexusa: Is
Skąd:: Ostrów Mazowiecka
Contact:

Duży problem z autem

Post by fortis21 »

Na początku chciałbym powitać wszystkich forumowiczów. Witajcie:-)
Przeglądałem wczoraj całe forum i niestety nie znalazłem rrozwiązania swojego problemu dlatego postanowiłem Was zapytac mmój Lexus is200 zmaga się z dziwna bolączką. Po odpaleniu zimnego auta (odpala pieknie nawet w duże mrozy ) silnik Wylacza ssanie po okolo minucie- obroty zczynaja spadac (ssanie sie wylacza) i jak nie przytrzymam silnika na obrotach okolo dwoch minut to silnik gasnie. Jak zgaśnie bardzo ciężko mu ponownie odpalic (5-7 sekund kręcenia z pedałem gazu w podlodze). Samochód po nagrzaniu i ruszeniu z miejsca pierwsze 20km jedzie bardzo slabo dopiero po przejechaniu z 50km samochod zaczyna jechac w miare niezle. Predkosc maksymalna do ktorej sie rozpedza 150 gora 160. Poza tym silnik caly czas lekko wibruje(cieply i zimny) obroty stoja ladnie w miejscu poduszki pod silnikiem ok a galka zmiany biegow caly czas lekko drga.
Kompresja silnika ok, świece wymienione, cewki 3 sztuki wymienione reszta idealnie, rozrząd sprawdzony ustawiony idealnie, luzy zawodowe na 4 cylindrze małe odstępstwo od normy(mechanik stwierdzil ze nie ma co ruszac) reszta ideal. Podpinany pod kompa u kilku mechanikow wykazal podgrzewanie lambdy (sonda wymieniona) i zwalone cewki plus wypadanoe przez uszkodzone cewki zaplonu. Wszystko zrobione a fura jezdzi moze ciut lepiej ale do idealu brakuje bardzo duzo. Dzis mechnik zmienia filtr paliwa, powietrza oraz czysci uklad dolotowy( ptzepustnica,silnik krokowy i przeplywomierz) oraz czujnik vvti.
Może macie jakieś sugestie lub przerabialiscie ten temat. Dodam ze samochod kupilem w takim stanie ( poprzedni o nic nie dbal. Auto niestety jezdzi tak słabo ze obierzdzam je moim starym oplem w 1.6. Mechanicy rozkładają ręce. Pomocy..
User avatar
brat_z
Lex user
Posts: 263
Joined: 26 Feb 2015, o 15:56
Model Lexusa: is200
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Duży problem z autem

Post by brat_z »

Skoro tak to trzeba drążyć temat paliwo/ powietrze, przepustnica no i gdy tu będzie ok warto sprawdzić katy czy drożne:) Silnik jak człowiek bez powietrza i bez wody nie pojedzie no i swoje też musi wyrzucić:)
fortis21
Nowy lex user
Posts: 2
Joined: 10 Jan 2017, o 10:57
Model Lexusa: Is
Skąd:: Ostrów Mazowiecka
Contact:

Re: Duży problem z autem

Post by fortis21 »

Draze temat już kawał czasu. I o katalizatorach tez myslalem. Zobaczę jutro czy mu pomogą wymiany tych filtrów ale szczerze juz zaczynam wątpić.
User avatar
passat1978
Lex Driver
Posts: 614
Joined: 14 Nov 2010, o 10:42
Model Lexusa: gs 300
Skąd:: Łęczyca
Location: Łęczyca - Kutno
Contact:

Re: Duży problem z autem

Post by passat1978 »

Dwie sugestie: 1 moim zdaniem nie wszystkie wtryski ci pracują, 2 sprawdź tak zwany wtrysk rozruchowy lub coś co odpowiada za wstępny rozruch silnika, bo wysokie obroty na starcie to wszystko ok ( takie rozwiązane w leszkach) ale one powinny powoli spadać a nie po około minucie odrazu.
Części do LEXUS GS 300 KMI
NR 790462651 Lub PW
User avatar
Patryk15201
Lex user
Posts: 26
Joined: 9 Aug 2015, o 17:38
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Łowicz
Location: Łowicz
Contact:

Re: Duży problem z autem

Post by Patryk15201 »

Mam podobny problem odkąd temperatura na zewnątrz spadła poniżej zera. Mianowicie, auto odpala normalnie ale po chwili pracy jak nie przytrzymam go na obrotach to zgaśnie. Występuje to tylko na zimnym silniku. Tak samo jest jak odpalę go na zimnym silniku, przejadę kawałek drogi i przy dojechaniu do świateł kiedy wcisnę sprzęgło, obroty spadają i auto od razu gaśnie. Jak silnik złapie trochę temperatury to już jest okej, nie gaśnie. Ponadto kiedy silnik jest już rozgrzany i już nie gaśnie to mimo to na biegu jałowym nie pracuje do końca równo. Nie ma tragedii ale czuć, że nie jest to równa praca silnika. Pojechałem na diagnostykę do ASO i wyszło, że jest wypadanie zapłonu na 1 i 6 cylindrze. Pan z Toyoty powiedział, że raczej to będą cewki ale mój mechanik po tej diagnozie sprawdzał to, przekładał cewki i stwierdził, że cewki są w porządku. On twierdzi, że to na 99% będą luzy zaworowe. Niestety weźmie się za to dopiero w przyszłym tygodniu. A Wy jak myślicie? Co byście obstawiali?
User avatar
endrju1
Lex Master
Posts: 1019
Joined: 13 Feb 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Contact:

Re: Duży problem z autem

Post by endrju1 »

4 rzeczy silnik potrzebuje do pracy, powietrza (przepustnica), paliwa (wtryski), iskry (świece/cewki) i wydechu (katalizator, itp).
Przy zapchanych katalizatorach dusiłby się niezależnie od rozgrzania i temperatury. Oprócz przekładania cewek w inne miejsca, warto zamieniać również świece.
Do tego czyszczenie przepustnicy. Co do luzów zaworowych, to na zimnym zawory są krótsze, wiec nawet jak były by podparte to by się domykały, zaś po rozgrzaniu problem by się nasilał.
Pytanie, czy musisz go trzymać na wysokich obrotach aby nie zgasł, czy manewrując pedałem gazu wystarczą obroty ok 1000obr/min lub niższe aby nie zgasł?
Czy w aucie jest LPG?
User avatar
Patryk15201
Lex user
Posts: 26
Joined: 9 Aug 2015, o 17:38
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Łowicz
Location: Łowicz
Contact:

Re: Duży problem z autem

Post by Patryk15201 »

Tak mam LPG od półtora roku. Zrobiłem na LPG około 30-35 tyś km ale auto potrafi zgasnąć i na gazie i na benzynie, więc ASO od razu wykluczyło wtryski. Pół roku temu założyłem nowe irydowe świece NGK. Nie, nie musze go trzymać na wysokich obrotach. Wystarczy dobrze operować gazem nawet okolicach 1000obr/min tak jak napisałeś i auto nie zgaśnie. Dopiero jak zupełnie puszcze pedał gazu to gaśnie. Masz jakiś pomysł?
User avatar
endrju1
Lex Master
Posts: 1019
Joined: 13 Feb 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Contact:

Re: Duży problem z autem

Post by endrju1 »

Na początek przepustnica, bo to ona steruje dopływem powietrza przy obrotach jałowych, zaś dawkowaniem paliwa steruje pierwsza sonda lambda (są 2 takie).
User avatar
Patryk15201
Lex user
Posts: 26
Joined: 9 Aug 2015, o 17:38
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Łowicz
Location: Łowicz
Contact:

Re: Duży problem z autem

Post by Patryk15201 »

Myślisz, że wystarczy ją wyczyścić?
User avatar
endrju1
Lex Master
Posts: 1019
Joined: 13 Feb 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Contact:

Re: Duży problem z autem

Post by endrju1 »

Ciężko powiedzieć, korespondencyjne naprawianie aut jest dość trudne. Mechanik nie ma pewności mimo, że ma samochód przed sobą...
Ponadto lepiej zacząć od tańszych rzeczy, gdyż cewki i regulacja luzów zaworowych (wymiana szklanek) to dość kosztowne naprawy.
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 2 guests