Wymiana anteny GS300 mkII

Subwoofery, skrzynie, głośniki, radioodtwarzacze, nawigacje GPS, radia CB
User avatar
Kiwi
Lex user
Posts: 97
Joined: 9 Jun 2015, o 20:53
Model Lexusa: GS300; GS430
Skąd:: Rzeszów
Contact:

Re: Wymiana anteny GS300 mkII

Post by Kiwi »

Ja jestem zainteresowany. :piwko:
Image
Image
Pit72
Nowy lex user
Posts: 10
Joined: 22 Jul 2016, o 12:43
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Polska
Contact:

Re: Wymiana anteny GS300 mkII

Post by Pit72 »

Witaj. Fotek nie mam, bo już złożyłem całość i boję się ponownie rozebrać ;)
Rozumiem, że wiesz jak wymontować starą antenę, tzn. cały moduł z silniczkiem? Jest na 2ch śrubach po prawej stronie w bagażniku.

1.Odpinasz zasilanie i wtyczkę od radia, od zewnątrz odkręcasz srebrne "kółko", te z 4 nacięciami. Ja użyłem małych kombinerek, rozwarłem je i odkręcałem.
2. Wyjmujesz zewnętrzną część plastikową i całą antenę wraz z mechanizmem.
3. Odkręcasz wszystkie śruby jakie trzymają pokrywę. Odepnij zasilanie silniczka.
4. Wyciągasz stary bat oraz ew. resztki ząbkowanej taśmy z mechanizmu.
5. Bat od mkI jest troszkę inny niż od mkII. Nie pasuje czarny, plastikowy ring, nie zmieści się do tej rurki, do której wsadza się bat. Spiłuj na wzór od tego uszkodzonego, żeby pasował. Ja zrobiłem to pilnikiem i papierem ściernym. Nie spiłuj za mocno, ma wchodzić i się trzymać ;)
6. Ruchoma tuleja, w której jest bat od mkI jest krótsza od tej z mkII i jest problem z wewnętrznymi stykami sygnału radia. Brakuje dosłownie 1-2cm. 3 dni kombinowałem, jak tu przełożyć bezinwazyjnie starą tuleję do nowego bata. Bez demolki bata by się nie obeszło, nie ma jak tych tulejek zdjąć. Już chciałem walnąć tym o ścianę i nagle... zobaczyłem sprężynę walającą się po garażu. Założyłem ją na sam koniec bata, pod tuleję, w okolice gdzie wychodzi taśma ząbkowana z bata. Uzyskałem te 1-2 cm i przewodność sygnału. I tu był mój fart. Musisz znaleźć coś na wzór takiej sprężyny, która ściśle oplecie końcówkę bata i nie zsunie się.
7. Zmodyfikowany nowy bat wkładasz do tej rurki, przedtem wyjmij podwójne koło zębate z mechanizmu i okrągłą prowadnicę. Przeciągnij taśmę zębatą do samego końca, by bat był złożony. Taśma wyjdzie w mechanizmie. Zęby taśmy muszą iść do wewn., załóż koło zębate.
8. Tak zwiń resztę taśmy, by się zmieściła w okrągłej prowadnicy. Najlepiej wcześniej nagnij trochę taśmę albo nawiń na coś, zębami do wewnątrz. Proste prowadzenie taśmy jest tu bardzo ważne.
9. Zakładasz pokrywę, skręcasz całość, podłączasz zasilanie silnika i zakładasz do auta.
10. Idziesz do kościoła i dajesz na mszę w intencji działania anteny (opcjonalnie dla wierzących).

Wiem, że to co napisałem jest tak zakręcone, jak ruski słoik, ale postaram się zrobić rysunki i dać linki do stron, gdzie opisują jak wymienić bat. Jeśli już masz te linki, to pisz.
Rozumiem, że najistotniejszą sprawą była modyfikacja bata od mkI?
W załączniku zdjęcie takiego bata.
Attachments
bat od mkI
bat od mkI
bat_mkI.jpg (43.68 KiB) Viewed 2518 times
Last edited by Pit72 on 21 Mar 2017, o 14:33, edited 1 time in total.
Pit72
Nowy lex user
Posts: 10
Joined: 22 Jul 2016, o 12:43
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Polska
Contact:

Re: Wymiana anteny GS300 mkII

Post by Pit72 »

Oczywiście musisz przyciąć taśmę ząbkowaną, u mnie była o jakieś 10 cm za długa. Przycinaj na rozciągniętym bacie, po założeniu koła zębatego w mechanizmie, przed zwinięciem bata i nawijaniem w osłonę. Ja zostawiłem 2cm zapasu taśmy.
Attachments
bat mod
bat mod
bat_mod.jpg (23.24 KiB) Viewed 2514 times
Michal84
Lex user
Posts: 166
Joined: 7 Nov 2016, o 20:59
Model Lexusa: LS 430 lift
Skąd:: Tarnowskie gory
Contact:

Re: Wymiana anteny GS300 mkII

Post by Michal84 »

Witam
Ma ktoś z was do sprzedania bat anteny?moja taśmą zegara złamała sie:/
Post Reply

Return to “Car Audio, GPS, CB”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest