Is220d(Is250) sportowe filtry powietrza

Naprawa, usterki, porady, spostrzeżenia. Wszystko co dotyczy silników Diesla.
Post Reply
Miłosz
Lex Master
Posts: 1425
Joined: 29 Feb 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Contact:

Is220d(Is250) sportowe filtry powietrza

Post by Miłosz »

Czy ktoś z forum ma może jakąś wiedzę bądź doświadczenie w sportowych filtrach powietrza ? Ponoć sam przepływ powietrza jest o wiele lepszy, ciekawe zatem jak jest z filtracją tego co wpada przez ten filtr. Nigdy nie używałem takich rozwiązań, ale kiedyś na dynoday kumpel hamując swoje auto miał zysk bodajże 7 koni i paru niutów po zmianie na wkładkę k&n. Ja bym chciał tylko żeby motorek dostawał więcej czystego powietrza. Układając cenowo tylko te w sumie filtry wchodzą w grę

K&N ok 220 zł
Simota 120 zł
Pipercross 105 zł

Do tego jeszcze te jakieś olejki. Znajomi do diesli bmw często wrzucają tego pipercrossa i są zadowoleni (konkretów niestety brak). Znalazłem też że i do is250 i do is220d są te same filtry, jakby ktoś szukał.
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
User avatar
Bober87
Lex user
Posts: 32
Joined: 27 Sep 2017, o 21:52
Model Lexusa: Lexus NX 300h był Lexus IS 220D
Skąd:: WARSZAWA
Location: Warszawa
Contact:

Re: Is220d(Is250) sportowe filtry powietrza

Post by Bober87 »

Widzę stary temat ale jako nowa osoba na forum odrazu odradzam zakładanie mokrego filtra typu K&N wkładka do diesla , przed Lexusem miałem Passata 1,9 tdi 4 motion po roku od zamontowania wkładki padła przepływka aż tak ,że auto wróciło na lawecie brak możliwości odpalenia a padł na biegu jałowym przy temperaturze cieczy chłodzącej 75- a 80 stopni obroty zaczeły falowac i po zabawie, szukania kombinacje aż w końcu wyszło ,że od władki KN ten cały olejek tak zakleił przepływkę ,że tylko nadawała się do śmieci. Póżniej zacząłem czytac po różnych forach różnych diesli i prawie 99% ludzi ma problemy z przepływkami po zastosowaniu wkładki , może da parę koni więcej i NM ale kosztem kupna nowego podzespołu.
Miłosz
Lex Master
Posts: 1425
Joined: 29 Feb 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Contact:

Re: Is220d(Is250) sportowe filtry powietrza

Post by Miłosz »

Mam od paru miesiecy i nic złego sie nie dzieje. Po za tym z tego co zauwazyłem to masa is220d/is250 jezdzi na k&n i nikt problemów poki co nie miał.
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1839
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: Is220d(Is250) sportowe filtry powietrza

Post by carinus »

Może to kwestia tego czy filtr był prawidłowo nasączony olejkiem,lub olejek z niego aż kapał.
User avatar
gmiter
Lex Master
Posts: 1247
Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Location: Gdynia
Contact:

Re: Is220d(Is250) sportowe filtry powietrza

Post by gmiter »

Może olejek był napylony ze złej storny?:)

Mam K&N już 30tysięcy km albo więcej. Nie narzekam, jest brudny to myję, suszę i pryskam olejkiem i jadę dalej. Jest po prostu wygodniejszy niż seryjny. Dźwięk faktycznie inny przez to że mniej tłumi odgłosy z rezonatora i dolotu, co do mocy to raczej to samo. Przepływomierz mam czysty.
madkiw
Lex Driver
Posts: 341
Joined: 20 Oct 2014, o 20:12
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Wrocław
Contact:

Re: Is220d(Is250) sportowe filtry powietrza

Post by madkiw »

Dokładnie, ja też sporo czytałem na ten temat, i większość problemów bierze się z nieumiejętnego nasączania olejkiem.
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1839
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: Is220d(Is250) sportowe filtry powietrza

Post by carinus »

gmiter wrote:Może olejek był napylony ze złej storny?:)

.
Tutaj nie istnieje pojęcie strony,nasączamy warstwę filtrującą,z której strony to już nie ma takiego znaczenia.Używam tych filtrów od lat 90-tych i nigdy nie miałem zastrzeżeń co do ich działania.Pewnie do diesla też zakupię,jak skończę obecne prace przy samochodzie.
User avatar
gmiter
Lex Master
Posts: 1247
Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Location: Gdynia
Contact:

Re: Is220d(Is250) sportowe filtry powietrza

Post by gmiter »

carinus wrote:
gmiter wrote:Może olejek był napylony ze złej storny?:)

.
Tutaj nie istnieje pojęcie strony,nasączamy warstwę filtrującą,z której strony to już nie ma takiego znaczenia.Używam tych filtrów od lat 90-tych i nigdy nie miałem zastrzeżeń co do ich działania.Pewnie do diesla też zakupię,jak skończę obecne prace przy samochodzie.
To był żart z mojej strony chociaż niejasny :) BTW w doładowanych autach przepływomierz dostaje nalotu oleistego przez powietrze zwrotne przy zamknięciu przepustnicy. Opary idące od odmy ciągle sa w obiegu i z biegiem czasu po kilku tysiącach cykli zamknięcia przeputnicy podczas jazdy to sobie wraca (fala ciśnienia od zaworu DV lub BOV jesli ktoś posiada) i osiada min na przepływce.
Post Reply

Return to “Silniki wysokoprężne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests