[IS200] problem z ładowaniem

Wszystko co związane z problemami w układzie elektrycznym.
User avatar
Damian87
Lex Driver
Posts: 674
Joined: 11 Jul 2011, o 14:53
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: łódzkie
Contact:

Re: [IS200] problem z ładowaniem

Post by Damian87 »

A jak włączysz światła, dmuchawe i grzanie szyby?
Zamówiłem regulator w sobotę będę wymieniał i zobaczymy :)
User avatar
blue
Lex Maniak
Posts: 983
Joined: 2 Jan 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Kraków
Contact:

Re: [IS200] problem z ładowaniem

Post by blue »

Ja tylko wspomnę, że alternator ma pewną określoną wydajność i na biegu jałowym jest ona minimalna. Nie bez powodu ze wzrostem obrotów rośnie napięcie ładowania, gdyż rośnie też wydajność (moc) w stosunku do obciążenia. Według mnie ten alternator i tak jest niezły (90A) ale jakbyście nie kombinowali, to przy włączeniu na biegu jałowym przy 650 obr./min. świateł, podgrzewania szyb, lusterek, foteli, klimatyzacji itd. po prostu spadek napięcia będzie zbyt duży w stosunku do wydajności alternatora i nie da on rady poprawnie ładować akumulatora. Stąd pokaże prąd ładowania 12V, bo idzie on już w większości z akumulatora. Tak będzie nawet przy sprawnym regulatorze napięcia.
User avatar
luki90
Lex Driver
Posts: 309
Joined: 10 Apr 2015, o 21:23
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Contact:

Re: [IS200] problem z ładowaniem

Post by luki90 »

Damian87 wrote:A jak włączysz światła, dmuchawe i grzanie szyby?
Zamówiłem regulator w sobotę będę wymieniał i zobaczymy :)
ze swiatlami wszystko :biggrin2:

Jaki regulator zamowiles ?
www.facebook.com/kolorowakoszulka
User avatar
Damian87
Lex Driver
Posts: 674
Joined: 11 Jul 2011, o 14:53
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: łódzkie
Contact:

[IS200] problem z ładowaniem

Post by Damian87 »

luki90 wrote:
Damian87 wrote:A jak włączysz światła, dmuchawe i grzanie szyby?
Zamówiłem regulator w sobotę będę wymieniał i zobaczymy :)
ze swiatlami wszystko :biggrin2:

Jaki regulator zamowiles ?
Producentem niby jest ta firma autostarter..
User avatar
Damian87
Lex Driver
Posts: 674
Joined: 11 Jul 2011, o 14:53
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: łódzkie
Contact:

[IS200] problem z ładowaniem

Post by Damian87 »

blue wrote:Ja tylko wspomnę, że alternator ma pewną określoną wydajność i na biegu jałowym jest ona minimalna. Nie bez powodu ze wzrostem obrotów rośnie napięcie ładowania, gdyż rośnie też wydajność (moc) w stosunku do obciążenia. Według mnie ten alternator i tak jest niezły (90A) ale jakbyście nie kombinowali, to przy włączeniu na biegu jałowym przy 650 obr./min. świateł, podgrzewania szyb, lusterek, foteli, klimatyzacji itd. po prostu spadek napięcia będzie zbyt duży w stosunku do wydajności alternatora i nie da on rady poprawnie ładować akumulatora. Stąd pokaże prąd ładowania 12V, bo idzie on już w większości z akumulatora. Tak będzie nawet przy sprawnym regulatorze napięcia.
Ale dla mnie to dziwne żeby na postoju zegary, swiatła przygasały(na chwile ale jednak) jak włącze grzanie szyby czy grzanie tyłków. Siostra ma peugeota 307 i u niej np. Bez obciążenia jest 14.2 po włączeniu wszystkiego 14.1 i nić nie przygasa.
e_mil
Lex user
Posts: 28
Joined: 11 Jun 2016, o 20:39
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Wrocław
Contact:

Re: [IS200] problem z ładowaniem

Post by e_mil »

Zgadzam się z blue :) U mnie wskazówka od napięcia w prawdzie jakoś szczególnie się nie zmienia, ale minimalne przygaśnięcie jest widoczne i z tego co pamiętam (z pytania kolegów) to jest to normalny objaw.
blue wrote:Ja tylko wspomnę, że alternator ma pewną określoną wydajność i na biegu jałowym jest ona minimalna. Nie bez powodu ze wzrostem obrotów rośnie napięcie ładowania, gdyż rośnie też wydajność (moc) w stosunku do obciążenia. Według mnie ten alternator i tak jest niezły (90A) ale jakbyście nie kombinowali, to przy włączeniu na biegu jałowym przy 650 obr./min. świateł, podgrzewania szyb, lusterek, foteli, klimatyzacji itd. po prostu spadek napięcia będzie zbyt duży w stosunku do wydajności alternatora i nie da on rady poprawnie ładować akumulatora. Stąd pokaże prąd ładowania 12V, bo idzie on już w większości z akumulatora. Tak będzie nawet przy sprawnym regulatorze napięcia.
User avatar
Damian87
Lex Driver
Posts: 674
Joined: 11 Jul 2011, o 14:53
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: łódzkie
Contact:

[IS200] problem z ładowaniem

Post by Damian87 »

Wymieniłem regulator tydzień temu i dało to tylko tyle że ładowanie jest nie 13.9V a 14.3V. I w każdych warunkach obciążenia jest o ten 0.4V większe.
Ale przemierzyłem mostek prostowniczy bo jedna dioda była padnięta
https://youtu.be/jUBaBntf7bQ

Dzisiaj wymieniłem mostek i nic to nie zmieniło.
Nie wiem już sam. Wystarczy że obroty wzrosną do powiedzmy 1000rpm i jest ok.
Co decyduje o tym że właściwe ładowanie ma być np. od 900rpm a nie od 650rpm?
User avatar
blue
Lex Maniak
Posts: 983
Joined: 2 Jan 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Kraków
Contact:

Re: [IS200] problem z ładowaniem

Post by blue »

To, jake napięcie nominalne ma alternator na danych obrotach. Widocznie nie projektowano tego na pełne obciążenie na obrotach jałowych. Na jałowych ma mieć niską emisję CO2.
User avatar
Damian87
Lex Driver
Posts: 674
Joined: 11 Jul 2011, o 14:53
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: łódzkie
Contact:

[IS200] problem z ładowaniem

Post by Damian87 »

https://youtu.be/mZ0OYn6QlIc

+ w 3 innych autach sprawdzałem i napięcie nie spada tak znacznie ( praktycznie wogóle)
User avatar
blue
Lex Maniak
Posts: 983
Joined: 2 Jan 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Kraków
Contact:

Re: [IS200] problem z ładowaniem

Post by blue »

Moim zadaniem mimo wszystko za dużo wymagacie od tego alternatora. Przy dużym obciążeniu napięcie ma prawo spaść do 12V. Jeśli będzie mniej, to dopiero jest podejrzane.
Post Reply

Return to “Elektryka”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest