[IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Post Reply
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1794
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Dawid0ss »

Ronald wrote:Wolnossące V8 jest świetne, ale... No właśnie, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia. Prawda jest taka, że Lex choć z łatwością osiąga 260 km/h, chciało by się , aby robił to jeszcze szybciej, szczególnie w przedziale 200 - 260 km/h. Rozwiązanie? Kompresor / turbo. Jestem ogromnym fanem braku turbodziury w kompresorze i najwięszym wrogiem kompresorowego dzwięku odkurzacza. Turbo nie lubię za lagi (stąd w moim IS'ie nie ma 2JZ turbo), no ale przynajmniej ma ten dzwięk jak należy
Pomysł jest zacny. Pytanie tylko, jak to przeniesiesz na asfalt. Coś czuję, że na pierwszym biegu już masz ogromne problemy z płynnym startem z miejsca. Na mokrym to już nawet nie wspominam he Odpowiedni majster postopniuje doładowanie na każdym biegu.
Pzdr
carsik
Lex Master
Posts: 1051
Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by carsik »

Ronald wrote:
PS. Dalej poszukuję kogoś, komu mogę oddać auto i kto zdejmie tę nieszczęsną blokade VMAX... Jeśli macie kogoś, - podsyłajcie namiary!
a SLD od HKSa nie będzie u Ciebie działało?
https://www.ebay.com/itm/HKS-SLD-Speed- ... 2132851236
nie umiem skracać linków, sorry
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
ledziu
Lex Master
Posts: 2571
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by ledziu »

Ronald wrote:BeeMiX czy mówisz o takim urządzeniu, co na bierząco minitoruje parametry samochodu + np nagrywa trasę? A może masz na myśli coś innego? Daj znać.

Minął kolejny kwartał, a samochód jak miał się dobrze, tak ma się dalej. Zauważyłem, że cieknie olej z dyfra, czas tam zajrzeć, tym bardziej, że przy takim traktowaniu olej (dyfer) powinien być zmieniany raz na pół roku.

Spadło średnie spalanie. Jakoś tak się dzieje, że albo jeżdżę płynnie, albo chyba bardziej spokojnie. Na dziś spalanie w Wwie (z korkami) waha się między 14 - 15 l LPG na 100 km. Jak dla mnie REWELACJA! Poprzedni motor palił ~12,5 LPG.

Pojawił się pomysł i potrzeba na zwiększenie mocy :-)
Wolnossące V8 jest świetne, ale... No właśnie, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia. Prawda jest taka, że Lex choć z łatwością osiąga 260 km/h, chciało by się , aby robił to jeszcze szybciej, szczególnie w przedziale 200 - 260 km/h. Rozwiązanie? Kompresor / turbo. Jestem ogromnym fanem braku turbodziury w kompresorze i najwięszym wrogiem kompresorowego dzwięku odkurzacza. Turbo nie lubię za lagi (stąd w moim IS'ie nie ma 2JZ turbo), no ale przynajmniej ma ten dzwięk jak należy.

Czy zakładam turbo? Myślę nad tym. Przeszkodą nie są pieniądze, ani nawet czas, przeszkodą jest SKRZYNIA BIEGÓW. Ponieważ po takiej modyfikacji auto dalej ma byc codzienniakiem, ma być w nim również automat. Tu pojawia się pytanie. Czy ktoś wie, ile jest w stanie wytrzymać automat z LS430 po faceliftingu (6-speed A761E automatic)?

Wg mnie te 100KM + ~150Nm powinien jeszcze pociągnąc, choć Panowie z SSGARAGE kręcą nosem i twierdzą, że się rozleci :) :( Dogrzebałem się gdzieś na zagranicznych forach informacji, że:
  • blok fabryczny 3uz jest stanie wytrzymać do 600KM
    standardowe 3UZ przy doładowaniu 0,5 Bara ma już ~420KM i w taką moc bym celował, chyba, że automat wytrzyma jeszcze więcej...
Potwierdzam to co napisał beemix czyli jeżeli masz auto wystrojone ok. odpowiednio skomponowane to nie będzie żadnej turbo dziury.
Wiedza o której piszesz czyli wytrzymałość danej jednostki i to w dodatku po tuningu może być mało przydatna jezeli nie znasz źródła tych niusów... Od razu Ci powiem że nazwa firmy i jej osiągnięcia też nie są wyznacznikiem co można lub nie można...
Co do skrzynki to nie pytaj ile wytrzyma bo pewnie nic nie wytrzyma tylko w opcji że wytrzyma jak będzie jeździć...

Osobiście jak miałbym coś pobawić przy 3uz to pomyślałbym o kompresorku ewentualnie o NoSku bo to też jest jakaś opcja dosyć szybko do zrealizowania. Jeździłem V8 w aut z NoSem i uważam to za ciekawe rozwiązanie nad którym warto się zastanowić.
User avatar
DanLexus
Lex Driver
Posts: 521
Joined: 15 Aug 2014, o 21:16
Model Lexusa: SC300
Skąd:: Tarnów
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by DanLexus »

Jeśli zdecydujesz się na kompresor to bardziej niż o dźwięk to przejmowalbym się tym gdzie to zmiescisz pod maską. Będzie potrzebna jakąś kustomowa maska...
Supras are just a hatchback SC300
ledziu
Lex Master
Posts: 2571
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by ledziu »

DanLexus wrote:. Będzie potrzebna jakąś kustomowa maska...
Chyba że poleci rotrex.
Ronald
Lex user
Posts: 136
Joined: 8 Jan 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Ronald »

To już problem montujących :)


Poza tym, czy napewno tak ciezko go zmiescic?
https://1drv.ms/i/s!Ahohk3FSjKrmgbAQQbeLo4n2cbLUdw
BeeMiX wrote:Racelogic mierzy przyspieszenia po GPS :)

Ciekawe ze nie podoba Ci się lag a jeździsz autem które ma wiecznego laga :D lag to kwestia doboru sprężarki i strojenia ;)

Tarcze lexus ISf, zacisk brembo zr18/zl18 i adaptery od Funo Auto Tuning. Będzie połowa tej kwoty za współczesne hamulce, a nie prehistorię z Mk4 :)
Dziękuję za informacje dotyczące hamulców, dzięki Tobie właśnie zaoszczędziłem kilka tyś zł, dziękuję! Co do laga, co masz na myśli? Obecnie wszystkie moje auta poza Caddy 1.6TDI nie mają turbo :D

carsik wrote:
Ronald wrote:
PS. Dalej poszukuję kogoś, komu mogę oddać auto i kto zdejmie tę nieszczęsną blokade VMAX... Jeśli macie kogoś, - podsyłajcie namiary!
a SLD od HKSa nie będzie u Ciebie działało?
https://www.ebay.com/itm/HKS-SLD-Speed- ... 2132851236
nie umiem skracać linków, sorry
Poczyta, jeśli działa - kupuję!
Dawid0ss wrote:
Ronald wrote:Wolnossące V8 jest świetne, ale... No właśnie, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia. Prawda jest taka, że Lex choć z łatwością osiąga 260 km/h, chciało by się , aby robił to jeszcze szybciej, szczególnie w przedziale 200 - 260 km/h. Rozwiązanie? Kompresor / turbo. Jestem ogromnym fanem braku turbodziury w kompresorze i najwięszym wrogiem kompresorowego dzwięku odkurzacza. Turbo nie lubię za lagi (stąd w moim IS'ie nie ma 2JZ turbo), no ale przynajmniej ma ten dzwięk jak należy
Pomysł jest zacny. Pytanie tylko, jak to przeniesiesz na asfalt. Coś czuję, że na pierwszym biegu już masz ogromne problemy z płynnym startem z miejsca. Na mokrym to już nawet nie wspominam he Odpowiedni majster postopniuje doładowanie na każdym biegu.
Pzdr
Zapraszam na jazde próbną :-) Gdya zewnątrz >+12C na oponach Fulda Sportcontrol 3, na SUCHYM (oczywiście :)) na żadnym biegu ze startu nie mieli. No jak popada, to wiadomo, do 80 km/h nie ma co wciskać gazu w podłogę, bo kończy się to super driftem. Na mokrym bardzo polecam Uniroyal Rainsport 3. Przy 40 km/h w super ulewie mogę dać gaz w podłogę (nie zredukuje do 1) i nie zerwie, choćby nie wiem co :) Te same opony ulewa 200 km/h na autostradzie w zakręt i na seryjnym zawiasie z IS200 jedzie jak po szynach...

Jeżeli moc podrośnie, szczególnie jeżeli pójdę w biturbo (a jest mi zdecydowanie bliżej niż dźwięk odkurzacza) to koniecznie zamontuję kontrolę trakcji, którą polecał Miłosz tu na forum - http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=91493
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
User avatar
gmiter
Lex Master
Posts: 1247
Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Location: Gdynia
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by gmiter »

Rainsporty3 to mistrzotswo świata na mokrej drodze. Ulewa na autostradzie i spokojnie 180 auto leci bez jakichkolwiek niepewnych ruchów.
Przyczepność na mokrych zakrętach idealna, wcześniej miałem Hankook to dupą zamiatał niebezpiecznie.
User avatar
kpk
Lex user
Posts: 162
Joined: 15 May 2016, o 15:57
Model Lexusa: RX350 MK3. Był LS430
Skąd:: Otwock
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by kpk »

gmiter a jak z żywotnością Rainsportów3?
Kiedyś miałem Rainsport1 i bardzo szybko straciły swoje właściwości trakcyjne.
LS430 sprzedany.
User avatar
gmiter
Lex Master
Posts: 1247
Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Location: Gdynia
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by gmiter »

Przednie mam drugi sezon i przejechane jakieś 40 tkm w lecie (ubiegły koło 10 i ten 30) - koło połowy zużyte - od środka bardziej bo miałem rozwaloną zbieżność...
Tylne jeżdżą od wiosny i zrobione już prawie 30 tysięcy i zużycie praktycznie niezauważalne.

Jazda to 90% autostrada + krajówki.

Jak za taką cenę to warto nawet gdyby miała służyć tylko 4 sezony.
Przem86
Lex user
Posts: 63
Joined: 29 Aug 2017, o 23:11
Model Lexusa: RX450h
Skąd:: Francja
Contact:

[IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Przem86 »

4.3 v8 i ma tylko 282KM? Myślałem że ponad 300 lekko ;)

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 1 guest