Witam. Potrzebuję lekkiej podpowiedzi dotyczącej zapłonu. Regenerowałem głowice i wymieniałem uszczelki silnika 1UZFE. Mam wszystko nowe, za wyjątkiem palcy rozdzielacza. Co prawda zamówione już, ale czekam i czekam. Tak czy inaczej, po złożeniu wszystkiego do kupy, samochód chodzi nieciekawie. Sprawdziłem wszystko dwa razy. Rozrząd ustawiony w punkcie TDC na 1 garze, na wszystkich kreskach. Wałki ssące i wydechowe ustawione względem siebie na kropkach. Luzy zaworowe mieszczą się w tolerancji. Zawory podocierane, uszczelniacze nowe. I teraz chodzi jak polonez. Sprawdziłem lampą stroboskopową zapłon na 6 cylindrze i błyska tak jakby zapłon był przestawiony o 180 stopni.
Pytanie pierwsze, dobrze kojaże że zapłon sprawdza się na 6 garze? Jak go teraz po ludzku przestawić? Chyba nie przewodami w innej kolejności (65721843)? I ostatnie, cytując klasyka: "co to się staneło"? Żle coś złożyłem?
Aha, przy demontażu głowic rozleciały się wszystkie sondy lambda. Choć to raczej na zapłon nie rzutuje.
Problem z zapłonem, chyba.
-
- Nowy lex user
- Posts: 8
- Joined: 26 Jun 2017, o 08:38
- Model Lexusa: LS400 UCF10
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
-
- Lex Master
- Posts: 1051
- Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Contact:
Re: Problem z zapłonem, chyba.
zapłon sprawdzamy na 1 cylindrze.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
-
- Nowy lex user
- Posts: 8
- Joined: 26 Jun 2017, o 08:38
- Model Lexusa: LS400 UCF10
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Problem z zapłonem, chyba.
Zgadza się. Głupim ja. Coś gdzieś kojarzyłem że na 6 i znalazłem.
http://lexus-doc.ru/ileaf/lex90rm/90rms ... stribu.pdf
Strona 9.
Ale na 6 garze trzeba patrzeć na punkt BTDC, czyli ta druga kreska na kole wału i 6 tłok w TDC...... Czyli wszystko jest OK z zapłonem. Pozostają palce rozdzielacza.... Tak czy inaczej dzięki.
http://lexus-doc.ru/ileaf/lex90rm/90rms ... stribu.pdf
Strona 9.
Ale na 6 garze trzeba patrzeć na punkt BTDC, czyli ta druga kreska na kole wału i 6 tłok w TDC...... Czyli wszystko jest OK z zapłonem. Pozostają palce rozdzielacza.... Tak czy inaczej dzięki.
-
- Nowy lex user
- Posts: 8
- Joined: 26 Jun 2017, o 08:38
- Model Lexusa: LS400 UCF10
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Problem z zapłonem, chyba.
Problem dalej występuje. Po odczycie błedów brak. Obroty na wolnym mam ok 500. Przy 800obrotach zapłon skacze około 0 stopni. Samchód chodzi jakby na połowie cylindrów. Cewki, czujniki posprawdzałem i mają oporności w normie. Ma ktoś jakiś pomysł?
Na obroty ładnie się wkręca i powyżej 1500 pracuje równo.
EDIT. Poradziłem sobie. Chodzi teraz pięknie. Dzięki za wszystkie porady i chęci pomocy.
Na obroty ładnie się wkręca i powyżej 1500 pracuje równo.
EDIT. Poradziłem sobie. Chodzi teraz pięknie. Dzięki za wszystkie porady i chęci pomocy.
-
- Lex user
- Posts: 20
- Joined: 17 Jan 2018, o 19:13
- Model Lexusa: LS400
- Skąd:: Sochaczew
- Contact:
Re: Problem z zapłonem, chyba.
Cześć. A co było problemem? Z ciekawości pytam? Też mam problem z UCF10, opisałem w swoim wątku. Pozdrawiam Maciek.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest