[IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Post Reply
Ronald
Lex user
Posts: 136
Joined: 8 Jan 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Ronald »

Właśnie widziałem, że w hurtowni te tarcze do ISF'a kosztowaly w okolicy 400 zł. Myslalem, ze to jakis blad, no bo skoro uzywki 2500 zł, no to jak nowki maja kosztowac 400 zł...

Czy ktos z Was moze cos powiedziec o tych tarczach?
http://allegro.pl/tarcze-p-black-diamon ... 93219.html

Z przodu skończyły mi się tarcze i chcę coś innego wsadzić. Pryriorytetem jest to, żeby tarcze się nie gotowały za każdym razem gdy hamuje z powiedzmy 200 do 110 km/h. Obecnie tarcze się grzeją, kierownica zaczyna bić i ogólnie jest żle. Więc chcę aby po takim shamowaniu hamulce po prostu dalej działały... Czytałem, że te blacdiamond są do tego zdolne :)
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by owczar »

Bez zmiany średnicy każde tarcze będą grzaly się tak samo. Jedne wytrzymają dłużej, inne krócej.

Jaką masz teraz średnicę? Poczytaj jakie są sprawdzone ścieżki upgrade hamulców w is.
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1839
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by carinus »

Trzeba zwiększać masę odbierającą ciepło lub poprawic odprowadzanie ciepła robiąc jakieś kanały nawiewu.Byłem w zeszłą niedzielę na torze F1 i trafiłem na track day.Ludziska musieli wyhamować z 200 do 40-50km/h.Pod koniec jednej sesji seryjne heble słychać było u niektórych z daleka.Zacząłem sam drążyć temat poprawy odporności na wichrowania tarczy,gdyż często trzeba na autostradzie ratować się ostrym hamowaniem.W starym IS200 tarcze już od jakiegoś czasu biją,w nowszym mam założone większe od GS450 i tutaj na razie jest dobrze.
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by owczar »

To nie grzanie jest problemem. Tarcze gna się gdy nierówno stygna.
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1839
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by carinus »

Gdyby w grę wchodziła woda z nawierzchni,można powiedzieć że tarcza została nagle i nierównomiernie chłodzona.W naszym przypadku dochodzi do wzrostu temperatury powyżej granicy odporności tarczy na odkształcenie.Przy jednym hamowaniu może nie bedzie problemu,ale już kolejne na jeszcze gorącej tarczy może być zabójcze.Spotkałem na torze mocną ekipę z Polski i trochę pogadałem z nimi na temat problemów podczas takiej jazdy.Było gorąco,sucho a tarcze wichrowały się niezmiennie.Jedynie mercedes z wentylowanymi heblami nie miał takiego problemu,jednak tam klocki i tarcze znikały błyskawicznie.Popatrzyłem na tarcze w lepszych furach torowych i wyryte rowy na tarczach trochę mnie przeraziły.Myślałem że drogie układy hamulcowe ścierają się idealnie,tutaj było różnie.
Ronald
Lex user
Posts: 136
Joined: 8 Jan 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Ronald »

Obecnie siedza u mnie najzwyczajniejsze hamulce jakie byly w IS200. Klocki tez seria. Na szybko moze ktos podac jakies linki do upgradu hebli w IS? :-)

Felgi mam te co sa czesto w IS300, o te:
https://www.google.pl/search?q=lexus+is ... cgQSYH4GeM:

Czy ktos wie jakie tam maksymalnie wielkie tarcze podejdą?
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
User avatar
BeeMiX
Lex Driver
Posts: 687
Joined: 21 Sep 2010, o 17:16
Model Lexusa: 97 SC300 Turbo 6spd
Skąd:: NYC / Choszczno
Location: NYC / Choszczno
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by BeeMiX »

Napisz do Funo Auto Tuning. Maja zestawy do zaadaptowania zacisków z merca w220 z większa tarcza do ISa. Jest to jakiś półśrodek. Jak chcesz zrobić porządnie to tarcza ISf i zacisk ZR18/ZL18, Funo ogarnie adapter
Ronald
Lex user
Posts: 136
Joined: 8 Jan 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Ronald »

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi - szczególnie za FUNO. Ponieważ autem jeżdżę na co dzień potrzebuję czegoś na JUŻ. Zdecydowałem się na ten zestaw:
https://ebcbrakes.pl/zestaw-hamulcowy-e ... 9261,32091

Nie wykluczam, że może to być za mało, choć bardzo się zdziwię :D Nie jeżdżę na torze, ale często po autostradach, a do tego sądzę, że wystarczy... Jutro do nich zadzwonię, czy w ogóle są jeszcze dostępne te zestawy. Kupuję też u nich bębny do tyłu. Kiedyś jak kupiłem auto z przebiegiem 50 000 km, ręczny łapał na dwa koła na suchym przy 100 km/h OD RAZU! Wow, chcę tego ponownie :D

Do tego koniecznie zmienię płyn hamulcowy. Czy są jakieś rodzaje, takie dostępne np na wyższe temperatury?
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
User avatar
BeeMiX
Lex Driver
Posts: 687
Joined: 21 Sep 2010, o 17:16
Model Lexusa: 97 SC300 Turbo 6spd
Skąd:: NYC / Choszczno
Location: NYC / Choszczno
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by BeeMiX »

Bez sensu cena za ten zestaw. To i tak nie będzie działać
Ronald
Lex user
Posts: 136
Joined: 8 Jan 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Ronald »

BeeMix, czy chodzi Ci o to, że poki nie zwieksze srednicy tarczy to w zasadzie nic sie nie poprawi?
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 3 guests