450H MK3 moc z baterii / brak mocy
- thepowerofbeams
- Lex user
- Posts: 232
- Joined: 4 Dec 2016, o 22:47
- Model Lexusa: szukam
- Skąd:: zach-pom
- Contact:
450H MK3 moc z baterii / brak mocy
Mieliscie sytuacje, ze przy dynamicznej jezdzie autostradowej poziom naladowania baterii spadl do bardzo niskiego poziomu i trzeba bylo odczekac jakis czas do naladowania jej? Mowie o jednej kresce i przyspieszaniach dynamicznych na trasie.
Raz na starej baterii mialem sytuacja wyladowania jej, bo auto stracilo moc i przyspieszalo na silniku spalinowym. Ale scigalem sie z A8 z 15min przy predkosciach 160-250kmh.
Raz na starej baterii mialem sytuacja wyladowania jej, bo auto stracilo moc i przyspieszalo na silniku spalinowym. Ale scigalem sie z A8 z 15min przy predkosciach 160-250kmh.
IS250->GS450H mk3->GS430 mk2->GS300 mk3->GS450H mk3
-
- Lex user
- Posts: 57
- Joined: 28 Oct 2011, o 14:24
- Model Lexusa: NX300h
- Skąd:: Wrocław
- Contact:
Re: 450H MK3 moc z baterii / brak mocy
Cześć,
Odgrzewam temat, dzisiaj przy długotrwałej jeździe autostradowej z prędkościami 140-160 km/h (32 stopnie na zewnątrz), komplecie pasażerów i pełnym bagażniku doświadczyłem dokładnie tej samej rzeczy. Silnik elektryczny prawie nie wspierał spalinowego, a bateria bardzo powoli się ladowała. Silnik spalinowy musiał pracować na wyższych obrotach aby utrzymać zadaną prędkość.
Wygląda to na tryb "ochrony baterii" bo w danej sytuacji rzeczywiście obciążenie mogło być duże. Czy Twój Lexus kiedy już "odpoczął" jeździł normalnie?
Czy ktoś miał podobną sytuację lub ma wiedzę na ten temat?
Pozdrawiam
Odgrzewam temat, dzisiaj przy długotrwałej jeździe autostradowej z prędkościami 140-160 km/h (32 stopnie na zewnątrz), komplecie pasażerów i pełnym bagażniku doświadczyłem dokładnie tej samej rzeczy. Silnik elektryczny prawie nie wspierał spalinowego, a bateria bardzo powoli się ladowała. Silnik spalinowy musiał pracować na wyższych obrotach aby utrzymać zadaną prędkość.
Wygląda to na tryb "ochrony baterii" bo w danej sytuacji rzeczywiście obciążenie mogło być duże. Czy Twój Lexus kiedy już "odpoczął" jeździł normalnie?
Czy ktoś miał podobną sytuację lub ma wiedzę na ten temat?
Pozdrawiam
-
- Lex user
- Posts: 182
- Joined: 15 Jul 2012, o 16:42
- Model Lexusa: CT 200h<RX450h<GS450h
- Skąd:: Wrocław
- Contact:
Re: 450H MK3 moc z baterii / brak mocy
Obydwa powyższe zachowania są normalne i po prostu jest to reakcja na zbytnie grzanie układu. Sam już to przerabiałem w cieplejszych rejonach świata, a czasem w Polsce przy ostrej jeździe. Zwłaszcza można do tego doprowadzić jak zaczyna się jeździć z otwartymi oknami przy temperaturze ponad 30-tu stopni. Robiłem tak we Włoszech, gdzie jeździłem powoli po górzystych miasteczkach z otwartymi oknami.
-
- Lex user
- Posts: 57
- Joined: 28 Oct 2011, o 14:24
- Model Lexusa: NX300h
- Skąd:: Wrocław
- Contact:
Re: 450H MK3 moc z baterii / brak mocy
Dzięki za odpowiedź.
Dziś od rana samochód jeździ zupełnie normalnie. Żadnych błędów systemu wczoraj ani dzisiaj. Fajnie słyszeć że to zupełnie normalne.
Pozdro dla wszystkich
Dziś od rana samochód jeździ zupełnie normalnie. Żadnych błędów systemu wczoraj ani dzisiaj. Fajnie słyszeć że to zupełnie normalne.
Pozdro dla wszystkich

-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: 450H MK3 moc z baterii / brak mocy
Co nie zmienia faktu, że dla fanów szybkiej autostradowej jazdy hybryda to nie do końca dobry wybór...
-
- Lex user
- Posts: 57
- Joined: 28 Oct 2011, o 14:24
- Model Lexusa: NX300h
- Skąd:: Wrocław
- Contact:
Re: 450H MK3 moc z baterii / brak mocy
Moc która zostaje do dyspozycji pozwala na dalszą, dynamiczna jazdę autostradą. Nie stygmatyzujmy 

-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: 450H MK3 moc z baterii / brak mocy
To zależy jak na to patrzysz.. Jeśli kupujesz auto, które ma 300KM, to chciałbyś mieć te 300KM cały czas, prawda?
Ja np chciałbym mieć te KM do dyspozycji w każdych warunkach, a szczególnie kiedy chce pocisnąć bo gdzieś się spieszę. Oczywiście, że 450h będzie jechał i bez elektryka, ale już jak V6, a nie jak V8.

-
- Lex user
- Posts: 182
- Joined: 15 Jul 2012, o 16:42
- Model Lexusa: CT 200h<RX450h<GS450h
- Skąd:: Wrocław
- Contact:
Re: 450H MK3 moc z baterii / brak mocy
No jest to trochę zależne od potrzeb. Tak z własnego doświadczenia raczej mam wrażenie, że ciężko na Polskiej autostradzie rozładować baterię i utracić część mocy. Ja a przykład sobie pomykam tak 180-200 i zawsze w baterii jest prąd, bo bateria zużywa się tylko podczas przyspieszania gwałtownego, ale jak by nie patrzyć kiedyś trzeba ustabilizować prędkość. Ja zwykle stabilizuję na 180-200 i bateria nie jest rozładowana. Ale faktycznie ciągła walka w stylu zwalnianie do TIR-a a potem jazda 250 km/h jednak baterię nieco wydernuję.
-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: 450H MK3 moc z baterii / brak mocy
Na polskich autostradach nie da się stabilnie jechać - to jest największy problem. Teraz tiry tyle nie wyprzedzają, bo zakazy zrobili, ale osobówki bywają tak samo upierdliwe.
-
- Lex user
- Posts: 57
- Joined: 28 Oct 2011, o 14:24
- Model Lexusa: NX300h
- Skąd:: Wrocław
- Contact:
Re: 450H MK3 moc z baterii / brak mocy
To fakt,
Ciężko jest jechać płynnie po polskiej autostradzie. I rzeczywiście ciężko doprowadzić do przegrzania baterii przy jednostajnej jeździe. Bardziej chodzi tutaj o dynamiczne przyspieszanie przy wyższych prędkościach. Dla ciekawostki jeździłem ostatnio przez jeden dzień zastępczym CT200h i przy temperaturze zewnętrznej 34 stopni przy 130 km/h na autostradzie szum z wywiewu wentylatora baterii był tak samo intensywny jak ten zza szyby
:) Wniosek nasuwa się taki że ogniwa jak wiemy lepiej pracują przy wyższych temperaturach niż podczas mrozów ale zanadto intensywny upał też im nie służy.
Mój Lexus jest najbardziej ekonomiczny jesienią i wczesną wiosną
Kiedy nie używam prawie ogrzewania a kompresor klimatyzacji nie zjada prądu z baterii.
Ciężko jest jechać płynnie po polskiej autostradzie. I rzeczywiście ciężko doprowadzić do przegrzania baterii przy jednostajnej jeździe. Bardziej chodzi tutaj o dynamiczne przyspieszanie przy wyższych prędkościach. Dla ciekawostki jeździłem ostatnio przez jeden dzień zastępczym CT200h i przy temperaturze zewnętrznej 34 stopni przy 130 km/h na autostradzie szum z wywiewu wentylatora baterii był tak samo intensywny jak ten zza szyby

Mój Lexus jest najbardziej ekonomiczny jesienią i wczesną wiosną

Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests