220d wymiana silnika z 2007 na 2008

Naprawa, usterki, porady, spostrzeżenia. Wszystko co dotyczy silników Diesla.
Post Reply
User avatar
pdrobny
Lex user
Posts: 28
Joined: 20 Oct 2014, o 12:27
Model Lexusa: IS220d
Skąd:: Szczecin
Contact:

220d wymiana silnika z 2007 na 2008

Post by pdrobny »

Witam,
puki co zdiagnozowane podwyższone ciśnienie w układzie chłodzenia, które wywala płyn. Jeszcze się łudzę, że puszcza chłodnica spali... a nie uszczelka pod głowica. Zaślepię chłodnicę na dolocie spalin i sprawdzę.
Przejechane na liczniku dopiero 140 000 km, auto z 2007 więc przed zmianą wadliwych bloków silnika. Silnik się nie grzeję ale po ok 500 km kilometrów muszę upuścić powietrza ze zbiorniczka i dolać płynu bo wskazówka temp zaczyna się bujać.
Serwis podaje cenę wymiany uszczelki od 5 tyś zł. Auto warte może z 25 tyś, więc w grę wchodzi sprzedaż za ok 20 tyś z przekazaniem nowiny kupującemu lub szukanie motoru.
Ceny silników 3 do 5 tyś - oczywiście interesują mnie tylko od 2008 r. z rzekomo poprawioną wadą bloku.

Jestem otwarty na dobrą poradę - jak nie utopić połowy auta i dalej zaglądać na wskaźnik temp.
Czy silnik z 2008 będzie pasować bez kombinacji? Czy potrzeba majstrować przy sterowniku?
Czy ma znaczenia wersja silnika z EU czy z Anglii - bo ich jest w sieci dość dużo.

Dzięki z góry.
niven
Lex Driver
Posts: 457
Joined: 4 May 2013, o 17:00
Model Lexusa: IS200T
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: 220d wymiana silnika z 2007 na 2008

Post by niven »

Widziałem avensisy z 2012-2013 z uwalona uszczelka pod głowica także nic nie poprawili. Albo naprawa albo wymiana auta. Wymianę silnika bym odpuścił.
ledziu
Lex Master
Posts: 2570
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: 220d wymiana silnika z 2007 na 2008

Post by ledziu »

Jeżeli odpowiada Ci is220d to wymień uszczelkę bo zakup następnego silnika jest ryzykowny tym bardziej że te poprawki diesla AD po 2008r są raczej mitem.
Do tego też bym nie panikował z tymi kwotami bo ostatnio uczestniczyłem w serwisie super udanego w życiu BMW silnika 3,0d i 5k tam raczej idzie na rozruch śrubokręta mechanika... :biggrin2:
Post Reply

Return to “Silniki wysokoprężne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests