Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.
-
- Nowy lex user
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 sie 2018, o 15:02
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Wyspy
- Kontakt:
Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.
Cześć, jak to jest z tą V6 w Lexie, auto jest po lifcie, ma blisko 200tyś przebiegu, bierze trochę oleju 0.3-0.5l/1000km, jeździ na Ravenol 5w40, czy to jest w normie i nie przejmować się? Jaką ilość traktować jako normę?
Druga sprawa to bębny z którymi ma problem większość jednostek vvti, w moim egzemplarzu czasami się to zdarza i potrafi zaterkotać, ASO raczej robi z tego temat tabu i za wiele informacji nie da się wyciągnąć no ale jednak nie powinno tak być, czy ktoś miał większe skutki/problemy przez te bębenki?
Z auta jestem bardzo zadowolony, jednak trochę mnie przytłaczają te dwa mankamenty.
Druga sprawa to bębny z którymi ma problem większość jednostek vvti, w moim egzemplarzu czasami się to zdarza i potrafi zaterkotać, ASO raczej robi z tego temat tabu i za wiele informacji nie da się wyciągnąć no ale jednak nie powinno tak być, czy ktoś miał większe skutki/problemy przez te bębenki?
Z auta jestem bardzo zadowolony, jednak trochę mnie przytłaczają te dwa mankamenty.
-
- Lex Driver
- Posty: 371
- Rejestracja: 29 lip 2012, o 21:37
- Model Lexusa: GS
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.
Nieodpowiedni olej. Ma być z normą A5/B5 5w30. (chociaż na kolegi problemy zmiana wcale nie musi pomóc)
Pozdrawiam
JanB
JanB
- feecle
- Lex user
- Posty: 37
- Rejestracja: 1 lis 2014, o 16:14
- Model Lexusa: GS430
- Skąd:: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.
Silnik V6 (oznaczenie 3GR-FSE) to udana konstrukcja. Jeśli prawidłowo serwisowana - ze szczególnym naciskiem na terminową wymianę oleju (5W30) - to problem z bębnami VVTi nie powinien się pojawić. Jeśli nadmierny pobór oleju wynika z zapieczonych pierścieni to spróbuj zastosować długoterminową płukankę, która dolewa się na około 3 tys. kilometrów przed planowaną zmianą.
- chrismave
- Lex user
- Posty: 60
- Rejestracja: 2 maja 2017, o 15:01
- Model Lexusa: IS250 mk3
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.
1. Olej zalecany i rekomendowany do tego silnika jak i calej serii GR to TGMO 0W20. Taki powinien byc stosowany
Od poczatku w interwale wymiany max. 15kkm (ja zalecam 10kkm, z uwagi na spadający TBN oleju, co jest udowodnione naukowo)
2. Seria GR-FSE, to seria średnia mówiąc szczerze (najlepszym w serii jest 2GR, a 4GR i 3GR mają większą ilość wad wrodzonych). Powyzej 200kkm pojawiają się problemy z nadmierną konsumpcja oleju.
Udana to jest seria UZ (czy raczej była).
Od poczatku w interwale wymiany max. 15kkm (ja zalecam 10kkm, z uwagi na spadający TBN oleju, co jest udowodnione naukowo)
2. Seria GR-FSE, to seria średnia mówiąc szczerze (najlepszym w serii jest 2GR, a 4GR i 3GR mają większą ilość wad wrodzonych). Powyzej 200kkm pojawiają się problemy z nadmierną konsumpcja oleju.
Udana to jest seria UZ (czy raczej była).
- elektrownik
- Lex user
- Posty: 91
- Rejestracja: 9 kwie 2011, o 21:43
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: lublin
- Kontakt:
Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.
A skąd takie wnioski, że 4GR i 3GR mają większą ilość wad wrodzonych. Powyzej 200kkm pojawiają się problemy z nadmierną konsumpcja oleju?
- chrismave
- Lex user
- Posty: 60
- Rejestracja: 2 maja 2017, o 15:01
- Model Lexusa: IS250 mk3
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.
największym złem tych silników jest IMO zastosowanie DI (4GR oraz 3GR, 2GR jest hybrydowy w zakresie wtrysku) oraz strategia zapisana w ECU w zakresie sterowania VVT na wydechu i spowodowaną tym recyrkulację spalin (w pewnym zakresie).
To razem powoduje zwiększoną tendencję do gromadzenia się nagaru. W kolejności od najgorszego w tym zakresie do najlepszego:
1. 4GR-FSE (największa tendencja do gromadzenia się nagaru)
2. 3GR-FSE
3. 2GR-FSE (ma DI i wtrysk pośredni i to go broni ale nie w 100%)
Jak jest nagar to krótka droga do 'high oil consumption' i innych problemów z silnikiem. Nagar to cichy zabójca silnika.
Możesz też poczytać tutaj https://toyota-club.net/files/faq/13-11 ... ne_eng.htm
aby moje zdanie nie było odosobnione (tam też wszystko nie jest napisane...).
cytat:
• The most expensive problems are also reflected in service campaigns (4GR-FSE until 2010, 3GR-FSE until 2006 - for the extended 9-year warranty): in case of misfiring, erratic or rough idling, oil consumption more than 500 ml / 1000 km - was prescribed to replace pistons
(usually owners tried to avoid it by cleaning and reinstalling the old ones), piston rings, valve springs of older type, the lash adjusters, if necessary - valve guides and valves with the cleaning of a deposit of all relevant components.
Cumulative worldwide experience makes believe high oil consumption is generic "feature" of all #GR-FSE engines, so consumption below 200-300 ml / 1000 km is considered "normal" even for low-mileage engines,
while active countermeasures are applied after 600-800 ml per thousand oil burning.
oraz
The mechanical part condition seems worse:
• Oil leaks at camshaft carriers (until 2008) does not deserve special attention.
• Abnormal sound (knock) in timing drive after starting - a chronic disease, supposedly "fixed" by periodically releases of another type of intake camshaft VVT sprocket (part numbers - 13050-31071, 31081, 31120, 31161, 31162, 31163...).
Japanese themselves to escalate the situation by notifying the possibility of spontaneous loosen of VVT mounting bolts causing its "dismantling" and engine seizure.
• Major recall campaigns related to valve springs - foreign matter in the material cause weakening or rupture of the springs, followed by noise during operation and engine stall (4GR-FSE 2005-2008, 2GR-FSE 2007-2008, 3GR-FSE 2006...).
Oczywiście nie twierdzę, że u wszystkich użytkowników po równo 200kkm będzie podwyższona konsumpcja. Napisałem w duchu tzw. tendencji generalnej.
To razem powoduje zwiększoną tendencję do gromadzenia się nagaru. W kolejności od najgorszego w tym zakresie do najlepszego:
1. 4GR-FSE (największa tendencja do gromadzenia się nagaru)
2. 3GR-FSE
3. 2GR-FSE (ma DI i wtrysk pośredni i to go broni ale nie w 100%)
Jak jest nagar to krótka droga do 'high oil consumption' i innych problemów z silnikiem. Nagar to cichy zabójca silnika.
Możesz też poczytać tutaj https://toyota-club.net/files/faq/13-11 ... ne_eng.htm
aby moje zdanie nie było odosobnione (tam też wszystko nie jest napisane...).
cytat:
• The most expensive problems are also reflected in service campaigns (4GR-FSE until 2010, 3GR-FSE until 2006 - for the extended 9-year warranty): in case of misfiring, erratic or rough idling, oil consumption more than 500 ml / 1000 km - was prescribed to replace pistons
(usually owners tried to avoid it by cleaning and reinstalling the old ones), piston rings, valve springs of older type, the lash adjusters, if necessary - valve guides and valves with the cleaning of a deposit of all relevant components.
Cumulative worldwide experience makes believe high oil consumption is generic "feature" of all #GR-FSE engines, so consumption below 200-300 ml / 1000 km is considered "normal" even for low-mileage engines,
while active countermeasures are applied after 600-800 ml per thousand oil burning.
oraz
The mechanical part condition seems worse:
• Oil leaks at camshaft carriers (until 2008) does not deserve special attention.
• Abnormal sound (knock) in timing drive after starting - a chronic disease, supposedly "fixed" by periodically releases of another type of intake camshaft VVT sprocket (part numbers - 13050-31071, 31081, 31120, 31161, 31162, 31163...).
Japanese themselves to escalate the situation by notifying the possibility of spontaneous loosen of VVT mounting bolts causing its "dismantling" and engine seizure.
• Major recall campaigns related to valve springs - foreign matter in the material cause weakening or rupture of the springs, followed by noise during operation and engine stall (4GR-FSE 2005-2008, 2GR-FSE 2007-2008, 3GR-FSE 2006...).
Oczywiście nie twierdzę, że u wszystkich użytkowników po równo 200kkm będzie podwyższona konsumpcja. Napisałem w duchu tzw. tendencji generalnej.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2018, o 14:38 przez chrismave, łącznie zmieniany 1 raz.
- feecle
- Lex user
- Posty: 37
- Rejestracja: 1 lis 2014, o 16:14
- Model Lexusa: GS430
- Skąd:: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.
Zalecana lepkość to 5W30. Co do interwału wymiany zgoda.chrismave pisze:Olej zalecany i rekomendowany do tego silnika jak i calej serii GR to TGMO 0W20. Taki powinien byc stosowany
Od poczatku w interwale wymiany max. 15kkm (ja zalecam 10kkm, z uwagi na spadający TBN oleju, co jest udowodnione naukowo)
- chrismave
- Lex user
- Posty: 60
- Rejestracja: 2 maja 2017, o 15:01
- Model Lexusa: IS250 mk3
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.
Instrukcja obsługi is350 motor 2gr-fse rekomendowany olej 0w20
Instrukcja obsługi is250 motor 4gr-fse rekomendowany olej 0w20
Nie widzę żadnej technicznej przesłanki aby w 3gr-fse miało być inaczej.
Podawana przez Ciebie zalecana lepkość do 3gr
pochodzi z instrukcji obsługi wspólnej dla gs300/gs430....
Od czasu wydania tej instrukcji był biuletyn techniczny (nie pamiętam nr) który
przesuwał rekomendację lepkościową poniżej 5w30 dla serii GR.
Aby sprawa była jasna nie kwestionuje wyboru 5w30 do 3gr.
Instrukcja obsługi is250 motor 4gr-fse rekomendowany olej 0w20
Nie widzę żadnej technicznej przesłanki aby w 3gr-fse miało być inaczej.
Podawana przez Ciebie zalecana lepkość do 3gr
pochodzi z instrukcji obsługi wspólnej dla gs300/gs430....
Od czasu wydania tej instrukcji był biuletyn techniczny (nie pamiętam nr) który
przesuwał rekomendację lepkościową poniżej 5w30 dla serii GR.
Aby sprawa była jasna nie kwestionuje wyboru 5w30 do 3gr.
- feecle
- Lex user
- Posty: 37
- Rejestracja: 1 lis 2014, o 16:14
- Model Lexusa: GS430
- Skąd:: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.
Rekomendowana lepkość wg. instrukcji użytkownika oraz wyszukiwarek olejowych do 3GR-FSE, a także pozostałych silników serii GR to 5W30. Lexus wydał biuletyn na terenie USA w którym dopuszcza lepkość 5W20 z normą ILSAC GF4 dla silników GR, JZ, MZ, UZ oraz VZ. Ten sam biuletyn jednocześnie sugeruje, aby stosować olej zgodny z instrukcją użytkownika pojazdu. Nigdzie iie ma rekomendacji dla lepkości 0W20 dla serii GR.
Podsumowując: zalecana lepkość to 5W30.
Podsumowując: zalecana lepkość to 5W30.
- chrismave
- Lex user
- Posty: 60
- Rejestracja: 2 maja 2017, o 15:01
- Model Lexusa: IS250 mk3
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości