[IS200] Regulacja zaworów

Post Reply
tomekb
Lex Master
Posts: 2610
Joined: 21 Sep 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Location: Sosnowiec, Będzin
Contact:

Re: Regulacja zaworów

Post by tomekb »

10KM miesci sie w granicy bledu hamowni wiec a jesli nie robiles nic z katalizatorem to go wytnij bo przy tymm przebiegu juz duzo plastrow miodu jest powypalanych i blokuja odprowadzanie powietrza luxus mial problem z katalizatorami i wyszlo mu na hamowni 110PS pow ycienciu katalizatorow auto nabralo nowego wigoru ale jeszcze nie byl na hamowni
User avatar
wswietyy
Lex user
Posts: 75
Joined: 7 Jan 2011, o 14:32
Model Lexusa: IS-F
Skąd:: Jasło
Location: Jasło
Contact:

Re: Regulacja zaworów

Post by wswietyy »

Co do hamowni to pewnie masz rację, bo przyspieszenie ma lepsze niż katalogowe nawet jak się błąd licznika weźmie pod uwagę. Temat z katalizatorem już przerabiałem, bo jak do setki startowałem w 11,5 sek i ledwo 200 km/h wycisnąłem doszedłem do wniosku że coś jest nie tak. Po hamowni ręce mi opadły jak pokazało 107 kM a mechanik stwierdził że to nie silnik tylko coś nie pozwala mu się rozpędzać, i możliwe że to katalizator, a do tego silnik się grzał. Wszystko się wyjaśniło kiedy rozłączyłem kolektor z katalizatorami od trzeciego katalizatora, jedna z rur była całkowicie zatkana przez wkład katalizatora. Jak wymieniłem kolektor z katalizatorami (na używany) moc powróciła 143 kM, jeszcze sie pobawiłem z katalizatorami, wywaliłem wszystkie, wtedy moc wzrosła o 3 kM ale moment spadł i silnik troszkę nie równo pracował, i check engine świecił, teraz mam tylko kolektor z katalizatorami a trzeci wycięty, i chodzi równo, check engine nie świeci i ładnie się zbiera jak na 1G FE oczywiście i temperatura silnika w porządku tylko te 10 kM brakujących no i moment ma 188 Nm. Bawiłem się też z wkładką KN ale nie było róznicy moc i moment wzrosły o jakieś 0.5 kM :szok: . Może jakbym założył nowe katalizatory to moc była by bliżej fabrycznej ale dać 6500 zł za kolektor z katalizatorami + 5000 zł za trzeci to trochę dużo, za tą cene to już by można było kompresor założyć.
tomekb
Lex Master
Posts: 2610
Joined: 21 Sep 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Location: Sosnowiec, Będzin
Contact:

Re: Regulacja zaworów

Post by tomekb »

ja bym teraz sprawdzil inna hamownie wynik moze byc tez taki ze masz 142KM na kolach a na silniku moze byc oki bo duze straty sa przez dyfer i tylny naped
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: Regulacja zaworów

Post by carinus »

Może jednak założyć ten kompresorek i mieć "naćpanego barana" zamiast zamulonego żółwia.Mój silnik też stracił trochę wigoru,tak bynajmniej odczułem ale nie wiem co jest tego powodem.Jestem jednak za tym żeby popracować nad projektem adaptacji eatona do naszych silników.
doOh
Lex user
Posts: 133
Joined: 25 Oct 2010, o 16:54
Model Lexusa: IS 250 A/T
Skąd:: Galway IRL
Contact:

Re: Regulacja zaworów

Post by doOh »

Wiekszosc hamowni pokazuje moc i moment na kolach a moc w katalogu np te 156km to jest na kole dwumasowym, wiec ci powiem ze prawdopodobnie masz na dwumasowce wiecej mocy i momentu niz katalog pokazuje :D
User avatar
wswietyy
Lex user
Posts: 75
Joined: 7 Jan 2011, o 14:32
Model Lexusa: IS-F
Skąd:: Jasło
Location: Jasło
Contact:

Re: Regulacja zaworów

Post by wswietyy »

Po pomiarze jak wyszło 107 kM to zapytałem diagnostę że może to jest na kołach bo coś mało tych koników, ale powiedział że pomiar polega na wyznaczeniu strat wszystkich przekładni i przeliczeniu mocy na silniku. Wiadomo że taki pomiar jest obarczony pewnym błędem i zależy od dobrej kalibracji hamowni. Co do kompresora, to czytałem gdzieś na forum że ktoś próbował czy próbuje zaadoptować kompresor od Merca, znalazłem w okolicy taki kompresor za 900 zł od merca 2.0, no i tak się zastanawiam się czy ryzykować taką robotę, bo nie wiem jak zareaguje mój silnik z przebiegiem 230 tys.km na nawet małe doładowanie.
User avatar
Rici
Administrator
Posts: 1012
Joined: 15 Sep 2010, o 18:30
Model Lexusa: 3GS
Skąd:: Polska
Contact:

Re: Regulacja zaworów

Post by Rici »

Dobra spamerzy :) wracamy do zaworów o kompresorze rozmawiamy w innym temacie.

wswietyy edytuj posty, nie pisz jeden pod drugim...
Image
User avatar
maxnamee
Lex user
Posts: 24
Joined: 3 Oct 2011, o 10:14
Model Lexusa: is200
Skąd:: GRUDZIĄDZ
Contact:

Re: [is200]Regulacja zaworów

Post by maxnamee »

co do regulacji luzu, ja byłem parę dni temu na kontrolnym sprawdzeniu luzu

w zasadzie tylko na dwóch zaworach luz był w górnym zakresie tzn 0,25 reszta 0,2

osobiście widziałem ten pomiar i wiem że w naszych lexach is200 luz reguluje się poprzez wymianę szklanek zaworowych

nie ma tam PONAD WSZELKĄ WĄTPLIWOŚĆ żadnych płytek - na 100% - mam zdjęcia mogę podesłać

problemem jest wymiana szklanek bo żeby je wydostać trzeba zdemontować wałki rozrządu, a co za tym idzie pasek rozrządu

a to już większa zabawa a co za tym idzie koszty samej usługi.

Ja za pomiar zapłaciłem 70 zł

TAKŻE PROPONUJĘ ŻEBY WSZYSCY PRZYSWOILI SOBIE JEDNĄ ZASADNICZĄ KWESTIĘ W IS200 - NIE MA ŻADNYCH PŁYTEK REGULACYJNYCH
lukas78
Lex Master
Posts: 1180
Joined: 21 Sep 2010, o 17:08
Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
Skąd:: CT.
Contact:

Re: [is200]Regulacja zaworów

Post by lukas78 »

Jeśli masz fotki to ładuj je na forum.
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
User avatar
maxnamee
Lex user
Posts: 24
Joined: 3 Oct 2011, o 10:14
Model Lexusa: is200
Skąd:: GRUDZIĄDZ
Contact:

Re: [is200]Regulacja zaworów

Post by maxnamee »

lukas78 wrote:Jeśli masz fotki to ładuj je na forum.
Image
Image
Image
Image
Image
jak widać na poniższych zdjęciach NIE MA TU ŻADNYCH PODKŁADEK REGULACYJNYCH
JEDYNIE SZKLANKI
Image
Image

pozdrowionka
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests