[ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Post Reply
Amg997
Nowy lex user
Posts: 13
Joined: 11 Feb 2020, o 17:16
Model Lexusa: Lexus is200t
Skąd:: Brodnica
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by Amg997 »

Jeszcze mam jedno pytanie z innej beczki czy wasze silniki też ,,grzechoczą " na zimno ? Nie wiem albo jestem przewrażliwiony ale na moje uchu na zimnym silniku słychać ewidentnie grzechotanie ? Byłem w serwisie lexusa na sprawdzeniu ale u nich samochód był już rozgrzany i nie byli w stanie tego zweryfikować gdyż najbardziej to słychać po nocy przy ujemnych temperaturach. Serwis stwierdził że auto ma normalna moc wszystko jest w porządku itp dla mnie jak by objawy napinacza rozrządu ? Dlatego pytam czy to normalne w tych silnikach czy coś z moim zaczyna się dziać
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by Dawid0ss »

Amg997 wrote:Z tym porownaniem momentu dizla do benzyny to różnie pamiętaj że 535d to silnik z dwiema turbinami i tam moment bardzo ładnie się rozkłada od niskich obrotów do samego końca no ale to nie zmienia faktu że is z dołu nie jedzie mimo że niby 350nm przy 1650 obr
To nie ma znaczenia. Matematyka jest prosta. BMW 535d (jak każdy dizel) przyspiesza maksymalnie w przedziale rpm 4-5k (tutaj generuje moc max). A silnik benzynowy 5-6k (czasami i więcej). 300Nm przyłożone w przedziale 4-5k wygeneruje znacznie mniej mocy niż w przedziale 5-6k. Tego nie oszukasz.
Patrzę na wykres tego auta. Max Nm na niskich obrotach, a od 4k rpm jest już 2/3 maxa i mniej. Zatem przy full launch nie korzystasz z max Nm, tylko z tego w przedziela 4-5k.
Podsumowując
dizla z 300Nm w przedziale 4-5 (max około 450Nm ale nisko) nie możesz porównywać nawet do benzyny z 300Nm w przedziale 5-6. Inna generowana moc. Max Nm w dizlach to marketing. Te auta mają przede wszystkim mało palić i mieć duży zasięg. Innych plusów nie widzę.

350Nm w IS przy 1,5k rpm to również marketing. Silnik słabo wkręca się na obroty na bardzo niskich rpm. Fizyki nie pokonasz. Natomiast równa kreska na wykresie już pobudza wyobraźnię klienta.
User avatar
asmaxx
Lex user
Posts: 50
Joined: 13 Mar 2020, o 20:05
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Katowice
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by asmaxx »

Obejrzałem chyba wszystkie filmiki z is 200t w roli głównej. Najlepiej pokazuje wartość 245 km lexusa kontra 211 mercedesa w budzie infini 2.0t ten filmik

https://youtu.be/FLnTB5mrx04
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by Dawid0ss »

asmaxx wrote:Obejrzałem chyba wszystkie filmiki z is 200t w roli głównej. Najlepiej pokazuje wartość 245 km lexusa kontra 211 mercedesa w budzie infini 2.0t ten filmik

https://youtu.be/FLnTB5mrx04
Lex jest po prostu za ciężki. Nie wiem. Miejmy nadzieję, że to się chociaż przekłada np na bezpieczeństwo.
User avatar
asmaxx
Lex user
Posts: 50
Joined: 13 Mar 2020, o 20:05
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Katowice
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by asmaxx »

Dawid0ss wrote:
asmaxx wrote:Obejrzałem chyba wszystkie filmiki z is 200t w roli głównej. Najlepiej pokazuje wartość 245 km lexusa kontra 211 mercedesa w budzie infini 2.0t ten filmik

https://youtu.be/FLnTB5mrx04
Lex jest po prostu za ciężki. Nie wiem. Miejmy nadzieję, że to się chociaż przekłada np na bezpieczeństwo.
Infiniti jest minimalnie cięższe :dirol:
Tak jak wcześniej napisałem, zespół napędowy jest wydajnościowo sprzed dekady albo gorzej. Silnik gubi 15-20 Km a skrzynia drugie tyle i osiągi jak w 200 KM budzie wyglądającej na 300+.
Tak wiem płaczę, bo tego nie doczytałem przed zakupem.
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by Dawid0ss »

asmaxx wrote:
Dawid0ss wrote:
asmaxx wrote:Obejrzałem chyba wszystkie filmiki z is 200t w roli głównej. Najlepiej pokazuje wartość 245 km lexusa kontra 211 mercedesa w budzie infini 2.0t ten filmik

https://youtu.be/FLnTB5mrx04
Lex jest po prostu za ciężki. Nie wiem. Miejmy nadzieję, że to się chociaż przekłada np na bezpieczeństwo.
Infiniti jest minimalnie cięższe :dirol:
Tak jak wcześniej napisałem, zespół napędowy jest wydajnościowo sprzed dekady albo gorzej. Silnik gubi 15-20 Km a skrzynia drugie tyle i osiągi jak w 200 KM budzie wyglądającej na 300+.
Tak wiem płaczę, bo tego nie doczytałem przed zakupem.
Dane z AutoCentrum
1585kg Infinity Q50 2.0t (2016)
1680kg Lexus IS200t 2.0t (polift 2016)
W każdym razie ilość KM/kg jest i tak na korzyść IS'a delikatnie, więc na bank zawodzi układ napędowy. Masz rację.

Pzdr
User avatar
asmaxx
Lex user
Posts: 50
Joined: 13 Mar 2020, o 20:05
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Katowice
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by asmaxx »

Dane z AutoCentrum
1585kg Infinity Q50 2.0t (2016)
1680kg Lexus IS200t 2.0t (polift 2016)
W każdym razie ilość KM/kg jest i tak na korzyść IS'a delikatnie, więc na bank zawodzi układ napędowy. Masz rację.

Pzdr[/quote]

Ja zaś wczoraj sprawdzałem masę na 2 stronach i wszędzie prawie 1.7 tony
https://www.motofakty.pl/artykul/infini ... turbo.html

https://samochody.mojeauto.pl/infiniti/ ... 68865.html

https://www.auto-swiat.pl/infiniti-q50- ... 1692-model

https://m.autocentrum.pl/dane-techniczn ... 2017-2018/

Nieważne, jedno i drugie waży jakby tłuste V8 siedziało z przodu :)
Skoro mowa o chip tuningu wstępnie wybór padł na Unitronic. Szukałem info po różnych forach, ogólnie znają się na temacie.
Powiedzmy, że seria wypluje 230km plus chip 40km - skrzynia 20 =seria :laugh1:
pss
Lex Driver
Posts: 543
Joined: 2 Jun 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by pss »

Czemu nie sprzedasz ?
Jest fajna opcja teraz BMW M235i Gran Coupé, dorzuć i będziesz miał coś z namiastką sportu w trochę wyższej cenie do IS Fsport.
IS nie chciał być sportowy, a raczej idą dalej torem niezawodności i innych japońskich pierdół.
Ten chip wiele nie da... tu by trzeba było swap'a robić :)
User avatar
gmiter
Lex Master
Posts: 1247
Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Location: Gdynia
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by gmiter »

Nie od razu swapa, tylko 350 mk3 szukać i jest w miarę męskie V6 z niezłej pojemności;P
ledziu
Lex Master
Posts: 2582
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by ledziu »

Dawid0ss wrote:W każdym razie ilość KM/kg jest i tak na korzyść IS'a delikatnie, więc na bank zawodzi układ napędowy. Masz rację.
Tia układ napędowy...zawodzi :biggrin2:
A moc na kg masy... tia następna teoria rodem z AŚ :biggrin2:
Wytłumaczę Ci masz is200 1g z turbo i 400km masz is300 2jz i 400km... w 1g 400km nadaje się na podcier a w 2jz jest banan od ucha do ucha zgadnij czemu?
Przelicznik mocy na kg taki sam...

Panowie ogólnie:

Auto jest tak skonfigurowane a nie inaczej albo to komuś odpowiada albo nie odpowiada i zmienia auto.
asmaxx wrote:Powiedzmy, że seria wypluje 230km plus chip 40km - skrzynia 20 =seria


Ale czy Ty ciągle musisz używać jednej tabelki .... ona nic nie zmieni.

Ogólnie tym box-em dużo nie zmienisz bo nie wiem czy zwróciłeś uwagę jak wygląda charakterystyka is200t po czarodziejskim pudełeczku.

Jedyna rada : zmienić auto... kolega poddał pomysł bmw 2ki. Kup coś z większą pojemnością i temat masz pozamiatany czyli tam gdzie chcesz będzie lepiej :ok:
Przy is200t nic nie wyrzeżbisz :down:
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests