Temat był już poruszany i stworzony przeze mnie na starym forum. Zdobyłem trochę więcej informacji w tej materii, dlatego pozwalam sobie ponownie przedstawić sposób wymiany podświetlenia w desce rozdzielczej.
1. Zanim zabierzemy się za wymianę oświetlenia należy odłączyć akumulator tzn minus - skasuje się stan licznika, godzina, programy radiowe oraz błędy w komputerze pokładowym - można odłączyć również bezpiecznik, ale nie chcę wprowadzić w błąd, który dokładnie; powód odłączenia - m.in. kontrolka poduszki powietrznej - bez odłączonego zasilania, może potem się świecić cały czas, ale przede wszystkim chodzi o bezpieczeństwo.

2. Odkręcamy osłonę zegarów - 3 śrubki zaznaczone na zdjęciu

3. Pod odkręceniu śrub można ściągnąć osłonę. Trzyma się ona na trzech zaciskach zaznaczonych na zielono, oraz podłączony jest do niej przewód od regulatora jasności. Należy na niego zwrócić uwagę i przed usunięciem osłony odpiąć go! Osłona najlepiej schodzi, gdy kierownica jest ustawiona najbardziej w dół.


4. Następnie odkręcamy zegary - 3 śrubki

5. Wyjmując zegary należy odpiąć wcześniej dwie kości podłączone z tyłu.

6. Po wyciągnięciu zegarów z tyłu będzie dostęp do wszystkich żarówek

Zegary na desce rozdzielczej podświetlone są 5 żarówkami ( 3 zaznaczone kolorem zielonym i 2 zaznaczone kolorem żółtym), żarówki zaznaczone kolorem niebieskim, są żarówkami wszystkich kontrolek na desce rozdzielczej.
Żarówki zaznaczone kolorem zielonym - są to żarówki W5W (R10) o średnicy 11mm - można stosować zamienniki LED*

Żarówki zaznaczone kolorem żółtym - są to żarówki T5 (R5) o średnicy 8mm

Jak widać powyżej te żarówki mają kapturki pomarańczowe. Żarówki są w oprawkach i wystarczy je wyciągnąć. Kapturki również trzeba ściągnąć. Czasami jest problem, ponieważ się przykleją do żarówki, ale należy ostrożnie je usunąć ze starej żarówki, ponieważ jest duży problem z dokupieniem takich kapturków, a żarówki kolorowe szybko się odbarwiają i nie dają takiego światła.
Żarówki zaznaczone kolorem niebieskim - do podświetlenia wszystkich kontrolek - nie mają kapturków - kolor na jaki świecą jest "nadrukowany" na desce rozdzielczej - nie pamiętam rodzaju tej żarówki, ale jest troszkę lepsze zdjęcie

Przed przykręceniem na stałe zegarów polecam sprawdzenie, czy wszystkie żarówki świecą prawidłowo - należy podłączyć kostki do zegarów i sterownik jasności (ten w obudowie z pkt 3) i podłączyć akumulator.
* Jeżeli chodzi o zamienniki LED to polecam mocniejsze diody (4 lub 7 LED), ponieważ te zwykłe LED W5W z jedną diodą (kuliste lub walcowe) nie świecą tak jak zwykłe żarówki i zegary są słabo oświetlone) temat ten poruszałem w dziale tuningu wizualnego.
Wymiana podświetlenia przycisków: TRC/SNOW, podgrzewanych foteli, regulacji wysokości świateł mijania, świateł przeciwmgielnych
Wszystkie te przyciski można wyciągnąć, są one na zatrzaskach - należy pamiętać, żeby odpiąć kable

Każdy z tych przycisków ma miejsce na żaróweczkę (żarówka z "wąsami")


Wymiana podświetlenia panelu klimatyzacji:
Niestety nie mam zdjęć bo mi mi się rozładował aparat, ale postaram się opisać krok po kroku: (nie mogę znaleźć linka do zagranicznego forum, na którym wszystko jest krok po kroku wytłumaczone wraz ze zdjęciami. Jeżeli ktoś dysponuje tym linkiem, to niech wrzuci.
Aby wymienić podświetlenie w panelu klimatyzacji, należy odkręcić całą konsolę wraz z radiem. W tym celu trzeba ściągnąć nawiew (jest na dwóch zaciskach - należy go pewnie wyciągnąć), oraz wyciągnąć przyciski TRC/SNOW jak na jednym ze zdjęć powyżej. Następnie są 4 śruby , które po odkręceniu pozwolą nam wyjąć całą konsolę. Z boku będą kolejne śruby, po dwie z każdej strony, które będzie trzeba odkręcić, aby wyjąć panel klimatyzacji. Należy również odpiąć przewody przed zupełnym usunięciem radia. Tutaj trzeba troszkę się nagimnastykować, ale wszystko jest do zrobienia. Jak będziemy mieli już panel to należy odkręcić tylną część, aby dostać się do elektroniki, gdzie są żarówki. nie pamiętam ile dokładne jest tych żarówek i jakiego są rodzaju, ale można je kupić w każdym sklepiku z takimi rzeczami. Jeżeli chodzi o oryginalne radio, to podobne tutaj są diody SMD, czyli wlutowane w płytkę i ich wymiana nie jest taka prosta. Podobnie jest z podświetleniem panelu z elektrycznymi szybami - tam również są diody SMD i nie da się ich w prosty sposób wymienić.
W razie pytań służę pomocą.
Pozdrawiam.