Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bulgot?

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Post Reply
kazekat
Lex user
Posts: 59
Joined: 23 Sep 2019, o 16:27
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bul

Post by kazekat »

https://youtu.be/NpYDCTX3_SE

A co powiecie na ten setup?
Wiem że mikrofon że zmodulowany ale pomijając głębia jest głośny jest... Celuje w coś takiego.
Jak pokaże ten film szpecowi i powiem ze chce tak jak tu to mi zrobi ? :biggrin2: :biggrin2: hah.
ledziu
Lex Master
Posts: 2571
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bul

Post by ledziu »

kazekat wrote:https://youtu.be/NpYDCTX3_SE

A co powiecie na ten setup?
Wiem że mikrofon że zmodulowany ale pomijając głębia jest głośny jest... Celuje w coś takiego.
Jak pokaże ten film szpecowi i powiem ze chce tak jak tu to mi zrobi ? :biggrin2: :biggrin2: hah.
Pokazać możesz chociaż to tak jak byś że zdjęcia dobierał lakier do pomalowania jednego elementu w swoim lex :biggrin2:
kazekat
Lex user
Posts: 59
Joined: 23 Sep 2019, o 16:27
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bul

Post by kazekat »

ledziu wrote: Pokazać możesz chociaż to tak jak byś że zdjęcia dobierał lakier do pomalowania jednego elementu w swoim lex :biggrin2:
Wydech na klapkach to jak rozumiem jak otworzę klapy to spaliny idą inną drogą...
I że wszystko zależy gdzie te klapki się zamontuje w takim razie gdzie najlepiej takie klapki zamontować by po ich otwarciu był fajny głośny ryk :zryw:
Np. w taki sposób by omijały końcowe tłumiki ?
No bo jeśli od kolektora idą
1. Dwa pierwsze katy
2. Trzeci katalizator
3. Dwa tłumiki środkowe
4. Dwa tłumiki komorowe końcowe

To jak sądze będzie cichutko
Więc gdzie te klapki się montuje by było możliwie fajnie głośno...
ledziu
Lex Master
Posts: 2571
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bul

Post by ledziu »

Jest dużo możliwości. Popatrz w necie są foty.
muzz
Lex Driver
Posts: 527
Joined: 4 Apr 2015, o 20:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Contact:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bul

Post by muzz »

tak jak pisałem - jak ma być głośno to jedyne, najsensowniejsze rozwiązanie (tak, żeby sensownie je zmieścić i żeby nie zmniejszały prześwitu i nie dmuchały na coś), to zamontowanie dwóch za pierwszymi katami kierując je w ziemię...
u mnie omijają tylko tylne tłumiki i mi się podoba - jest gustownie i nie męczy do 140km/h ale z tego co widzę to wg Twoich potrzeb będzie za cicho...
kazekat
Lex user
Posts: 59
Joined: 23 Sep 2019, o 16:27
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bul

Post by kazekat »

muzz wrote:tak jak pisałem - jak ma być głośno to jedyne, najsensowniejsze rozwiązanie (tak, żeby sensownie je zmieścić i żeby nie zmniejszały prześwitu i nie dmuchały na coś), to zamontowanie dwóch za pierwszymi katami kierując je w ziemię...
u mnie omijają tylko tylne tłumiki i mi się podoba - jest gustownie i nie męczy do 140km/h ale z tego co widzę to wg Twoich potrzeb będzie za cicho...

A co z mocą?
Kiedyś odpadło mi łączenie przy 2gim katalizatorze i było głośno ale to taki już bardziej mało przyjemny warkot No i był strasznie zamulony w ogóle prawie mocy nie miał...
Mechanik mówił żeby drugi katalizator zostawić lub wymienić, żeby go nie pomijać.
Może i faktycznie najlepiej byłoby dać Klapki gdzieś przed drugim katem ale z drugiej strony boję się utraty mocy No i jakiegoś warkotu.
A gdyby tak dać że Jak klapy otworzę to mamy pelny przelot.
Tylko nie wiem jak konstrukcyjnie to by rozegrac i czy to w ogole jest możliwe
Chyba różnica jest czy spaliny wychodzą pod autem czy za?
muzz
Lex Driver
Posts: 527
Joined: 4 Apr 2015, o 20:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Contact:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bulgot?

Post by muzz »

spadku mocy nie zauważyłem, ja miałem okazję siedzieć za kółkiem tylko przy spokojnej jeździe ale jeżdżąc na siedzeniu pasażera nie zauważyłem...
co do warkotu to trudno mi ocenić
za to przy hamowaniu silnikiem i redukcjach biegów są delikatne popsy ;)
żeby zrobić pełny przelot na klapach musiałbyś chyba pozbyć się pierwszych katów - przed nimi nie wciśniesz klap...
a różnica czy pod czy za to jaka?
na pewno wylot nie może być skierowany gdzieś w karoserię...
kazekat
Lex user
Posts: 59
Joined: 23 Sep 2019, o 16:27
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bulgot?

Post by kazekat »

Dzięki za cenne informację.
A gdyby usunąć te pierwsze katy i dac tylko ten środkowy i klapy gdzieś w okolicach środkowych tłumików (po katalizatorze)
czy usunięcie tych dwóch pierwszych katów coś da ciekawego?
Czy lepiej sie nie bawić w to i zostawic te pierwsze katy i z klapami bawic się za drugim katem?

Kiedyś jak byłem u tłumikarza to wyciąłem dwa środkowe i po drugim katalizatorze dałem tłumiki przelot i było już całkiem fajnie jeśli chodzi o dźwięk ale zbyt dużo buczenia wtedy więc zostawiłem środki i tak zostało do dziś i ogólnie byłoby dosc cicho gdyby nie dziury w środku...
no ale wracajcie do tematu

tłumiki przelot po drugim katalizatorze były okej choć parę DB wiecej by nie zaszkodziło.
muzz
Lex Driver
Posts: 527
Joined: 4 Apr 2015, o 20:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Contact:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bulgot?

Post by muzz »

@kazekat dostałeś moją wiadomość na priv?
 
 
waldi
Lex user
Posts: 25
Joined: 8 Jan 2016, o 11:26
Model Lexusa: IS 200/GS 430 III
Skąd:: mazowieckie
Contact:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bulgot?

Post by waldi »

W swojej 430 sprawdziłem w sumie 4 układy wydechowe. Nie ruszałem tylko kolektorów z oryginalnymi katami. Ypipe miałem zgnity,tylne puchy to samo,rury rude . Jedynie rezonator był ok. Ale poszedł na stół,pocięty i pomierzony. No izrobiłem układ caly nowy. Swó Ypipe 54mm inny niż Ori,rezonator Turbo Works 300mm 2.5" puszki tylne przelot po 2.5" . Ależ to się darło jak Mustang na przelocie. Wolne obroty bulgot. Przyspieszanie ryk. Stałe obroty umiarkowana cisza. Niestety w przedziale 1800-2200rpm taki dron że głowe rozrywało.
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest