Zakup NX 450h+
-
- Lex Master
- Posts: 1473
- Joined: 12 Apr 2021, o 04:06
- Model Lexusa: 350h
- Skąd:: mazowieckie
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
Ktoś wie ile teraz Prestige Design Tazuna 450h wychodzi? Teoretycznie bo nie ma gwarancji ceny.
350h omotenashi
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
-
- Lex user
- Posts: 78
- Joined: 15 May 2022, o 12:40
- Model Lexusa: NX
- Skąd:: Rzeszów
- Contact:
-
- Lex Master
- Posts: 1473
- Joined: 12 Apr 2021, o 04:06
- Model Lexusa: 350h
- Skąd:: mazowieckie
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
Albo zmianą, albo kupić drugi bo i tak potrzebuje drugi samochód 

350h omotenashi
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
-
- Lex user
- Posts: 221
- Joined: 17 Jul 2018, o 17:17
- Model Lexusa: RX 300 (mk IV) | NX 350h AWD
- Skąd:: Poznań
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
Są te prestiże (bez pakietów) z 2022 od ręki za 315k, pewnie do tego z 10% rabatu (nie liczyłbym na 13-15% dla modeli od ręki). A tak na poważnie, chce Ci się czekać kolejne półtora roku?

No i czy opłaca się Tobie taki plugin zważając, że masz całkiem oszczędne 350h.
Z mojego punktu widzenia to nie chciałbym mieć dwóch takich samych aut, a RX 350h w wersji Prestige (takiej w miarę szybko dostępnej), która jest już bardzo bogata, jest aktualnie w promo za 326k (po rabatach już).
Aktualnie: RX 300 Business Plus [mk IV FL] @2022 | NX 350h Prestige Design + Tazuna + Premium @2023
Był: NX 200t Elite + Business + Black [mk I pre FL] @2017
Był: NX 200t Elite + Business + Black [mk I pre FL] @2017
- marek_wasowicz
- Lex user
- Posts: 145
- Joined: 22 Jun 2022, o 18:09
- Model Lexusa: NX 450h+
- Skąd:: małopolskie
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
350h i 450h+ to tylko wyglądowo te same samochody. Pod względem napędu to zupełnie odmienne auta. Zwiększona moc i moment obrotowy jest naprawdę odczuwalna przy przyspieszaniu, elektryk do codziennej spokojnej jazdy, szczególnie w mieście (chociaż i po autostradzie jeździłem na prądzie ponad 140 ). O stacjach benzynowych prawie zapomniałem. Mam 5400 km a tankowałem go może z 4-5 razy. Moim zdaniem warto, ale trzeba mieć warunki do ładowania i jeszcze lepiej fotowoltaikę. To uczucie jazdy za darmo po naładowaniu w ciągu słonecznego dnia z paneli.Bezcenne
-
- Lex Master
- Posts: 1473
- Joined: 12 Apr 2021, o 04:06
- Model Lexusa: 350h
- Skąd:: mazowieckie
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
Potrzebuje coś dla drugiej połówki po prostu, na razie wezmę nowego rx450 phev na testy na weekend w wakacje jak ogarnę wjazd do garażu bo nie wiem czy mi się obydwa zmieszczą
może jej dam NX a zamówię RX. Tak po prostu głośno myślę
przy odbiorze swojego pytałem o UX bo druga połówka się kręci w koło komina głównie + ewentualnie dojazd do wawy 50km ~~ także taki mały cross over też byłby ok na większe wypady jest NX. No ale UX w średniej wersji 180 koła ... ja wiem, że wszystko podrożało, ale 2 lata temu to tyle Impression NX kosztował
kiedyś znajdę czas to pojadę obejrzeć xc40 z ciekawości bo też wygląda spoko i cena od 130k. Tak po prostu głośno myślę, czekanie też nie jest problemem, na 450h się sporo krócej czeka niż na 350h. Zresztą widać po wątkach 10x więcej stron w 350h 
No i mam panele 11kw
mogę dołożyć 5kw ~~ i się cieszyć jazdą "za darmo"
Z tego co widzę w cenniku goły 450h Prestige 272k




No i mam panele 11kw

Z tego co widzę w cenniku goły 450h Prestige 272k
350h omotenashi
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
-
- Lex user
- Posts: 176
- Joined: 9 Oct 2022, o 15:22
- Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
- Skąd:: Wlkp
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
Nasz zakup 450h+ dla zony wynikal z podobnych przemyslen.marek_wasowicz wrote: ↑22 May 2023, o 10:56 350h i 450h+ to tylko wyglądowo te same samochody. Pod względem napędu to zupełnie odmienne auta. Zwiększona moc i moment obrotowy jest naprawdę odczuwalna przy przyspieszaniu, elektryk do codziennej spokojnej jazdy, szczególnie w mieście (chociaż i po autostradzie jeździłem na prądzie ponad 140 ). O stacjach benzynowych prawie zapomniałem. Mam 5400 km a tankowałem go może z 4-5 razy. Moim zdaniem warto, ale trzeba mieć warunki do ładowania i jeszcze lepiej fotowoltaikę. To uczucie jazdy za darmo po naładowaniu w ciągu słonecznego dnia z paneli.Bezcenne
Po pierwsze ,auto ma ponad 300 kM mocy, co jest istotne dla wyprzedzania i komfortu jazdy . Po drugie moj RX 450H ma juz 7 lat i na dluzsze wyjazdy bedziemy teraz uzywac NX , na 2 osoby jest wystarczajaco komfortowy i ma moc , do ktorej bylem przyzwyczajony. Poza tym jest o ok 1-2/100 km l bardziej oszczedny od RX, co tez nie jest bez znaczenia.
Z kolei 4 cylidrowe silniki w obecnej generacji RX mnie nie pociagaja, wole moja szesciocylidrowa hybryde, ktora obecnie przy normalnej jezdzie zuzywa ok 7,5 l/100 km ( jazdy miejskie i podmiejskie drogami krajowymi ) .
Za to NX 450h+ ladowany jest obecnie po powrocie do domu z paneli PV. Zeby skrocic czas ladowania kupilismy ladowarke Zaptec, ona jest w stanie naladowac ilosc pradu na codzienne jazdy w 1,5-2,5 h . Na wbudowanej ladowarce NX trzeba liczyc sie z czasem do 6 h i to jest czesto za dlugo, aby skorzystac z prawie darmowej energii slonecznej.
Tak jak pisalem ok 2/3 przebiegu z ok 8500 km jakie zaliczyl dotad NX 450h+ jest na pradzie, od kilku tygodni chyba tylko raz ladowalismy w nocy w tanszej taryfie nocnej, kiedy w dzien padal deszcz. W pozostale dni NX zony jezdzi na "promieniach slonecznych".
Gdybym jednak musial z jakiegos powodu wymienic mojego RX IV generacji na nowy model to zdecydowanie wybralbym wersje 450 H+.
Ten naped wydaje mi sie optymalny na obecne przejsciowe czasy, laczy zalety obu - oszczednosc, cisze i elastycznosc napedu elektrycznego na jazdy lokalne i niezaleznosc , jaka daje silnik spalinowy na dluzszych trasach.
Last edited by Marslo on 22 May 2023, o 15:21, edited 6 times in total.
-
- Lex Master
- Posts: 1478
- Joined: 29 Dec 2021, o 23:07
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Łódzkie
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
Czy czasem RX450h nie ma gorszych osiagow od NX350h? Hmmm…
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Lex user
- Posts: 221
- Joined: 17 Jul 2018, o 17:17
- Model Lexusa: RX 300 (mk IV) | NX 350h AWD
- Skąd:: Poznań
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
No to koło komina to chyba, aż tak szybko nie zwróci się te 60k nadwyżki za 450h+. Wg mnie 450h+ to dla kogoś kto na prawdę robi duże przebiegi i ma fotowoltaikę (tak jak marek_wasowicz pisze), w sensie 40k rocznie i więcej. UX wg mnie to gówno porównując do NX. Też chciałem dla żony UXa, ale no absolutnie nie zachwycił. Mało miejsca, w sumie nie odczułem różnicy (ja i żona) przesiadając się z Citroena C3. Napęd 250h na pewno lepszy od 200 ale no raczej elegancki by robić niskie spalanie przy toczeniu się. Jakość wykonania bardzo średnia w porównaniu do obu generacji NXów i RXów. Korzystnie cenowo wychodzą tylko te wersje promocyjne z cennika, które są dość biedne.Ghotti wrote: ↑22 May 2023, o 10:57 Potrzebuje coś dla drugiej połówki po prostu, na razie wezmę nowego rx450 phev na testy na weekend w wakacje jak ogarnę wjazd do garażu bo nie wiem czy mi się obydwa zmieszcząmoże jej dam NX a zamówię RX. Tak po prostu głośno myślę
przy odbiorze swojego pytałem o UX bo druga połówka się kręci w koło komina głównie + ewentualnie dojazd do wawy 50km ~~ także taki mały cross over też byłby ok na większe wypady jest NX. No ale UX w średniej wersji 180 koła ... ja wiem, że wszystko podrożało, ale 2 lata temu to tyle Impression NX kosztował
kiedyś znajdę czas to pojadę obejrzeć xc40 z ciekawości bo też wygląda spoko i cena od 130k. Tak po prostu głośno myślę, czekanie też nie jest problemem, na 450h się sporo krócej czeka niż na 350h. Zresztą widać po wątkach 10x więcej stron w 350h
No i mam panele 11kwmogę dołożyć 5kw ~~ i się cieszyć jazdą "za darmo"
ja bym powiedział, że napędy te same ale inaczej zasilane i zestrojone. Też marzę o tym by kiedyś sobie naładować auto z paneli i pobujać się za darmomarek_wasowicz wrote: ↑22 May 2023, o 10:56 350h i 450h+ to tylko wyglądowo te same samochody. Pod względem napędu to zupełnie odmienne auta. Zwiększona moc i moment obrotowy jest naprawdę odczuwalna przy przyspieszaniu, elektryk do codziennej spokojnej jazdy, szczególnie w mieście (chociaż i po autostradzie jeździłem na prądzie ponad 140 ). O stacjach benzynowych prawie zapomniałem. Mam 5400 km a tankowałem go może z 4-5 razy. Moim zdaniem warto, ale trzeba mieć warunki do ładowania i jeszcze lepiej fotowoltaikę. To uczucie jazdy za darmo po naładowaniu w ciągu słonecznego dnia z paneli.Bezcenne


Aktualnie: RX 300 Business Plus [mk IV FL] @2022 | NX 350h Prestige Design + Tazuna + Premium @2023
Był: NX 200t Elite + Business + Black [mk I pre FL] @2017
Był: NX 200t Elite + Business + Black [mk I pre FL] @2017
-
- Lex user
- Posts: 176
- Joined: 9 Oct 2022, o 15:22
- Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
- Skąd:: Wlkp
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
RX 450H ma 313 kM ,a NX 350h chyba ok 250 ztcp. Roznica jest duzo wieksza, niz roznica masy miedzy oboma autami. O kulturze pracy silnika szesciocylindrowego nie wspominajac. Samo przyszspieszenie od 0 do 100 km nie jest najistotniejszym parametrem mz.
W efekcie wyzszy komfort jazdy wiekszym autem jest wyraznie odczuwalny.
Siedzenia zony NX 450h+ ( Omotenashi/Luxury ) sa ze wzgledu na mniejsze gabarty jednak mniej wygodne od mojego 450h.
Poza tym do jazdy po kretych drogach mam zawieszenie adaptacyjne w moim F Sport, z ktorego jestem b. zadowolony.
Oczywiscie nowy NX wystepuje rowniez w wersji F Sport, ale tutaj wielkosc siedzen mnie calkowicie nie przekonuje.
Jak chodzi o SUV Lexusa to IV generacja RX wydaje mi sie najlepszym modelem , jezdze nimi od 2007 r, mialem II, III i teraz IV generacje tego auta. V generacja mnie nie pociaga.
Last edited by Marslo on 22 May 2023, o 15:23, edited 6 times in total.
Who is online
Users browsing this forum: Amazon [Bot], Google [Bot] and 6 guests