Nie patrz proszę na gołe porsche, bo tam brakuje ogromnej ilości rzeczy.
Kupowałem teraz audi i porównywałem, to jednak porsche jest droższe
Ceny w Niemczech porównując wyposażenie są wyższe niż w Lexusie, a taki GLC to w ogóle jakiś kosmos i nie wiem kto to kupuje
NX/RX jest mega fajnie doposażony, mocno myślałem nad RX 350h, ale za młody jestem chyba na taki silnik, a 500h trochę drogo wychodził... ( nie mam foto na 450h ).
ale to Porsche nie no z całej tej gamy Porsche najdroższe to wiadomo ale nowe cayenne w coupe jest prześliczne
ja mam 35l i ten rx350h by mi w ogóle nie przeszkadzał szczególnie w copper kolorze piękny a idealnie 450h
Nie zdziwię się jesli niedlugo na NXa tez wpadne obnizki - podobnie jak przy RX czy UX
Aktualnie tez juz sie nie czeka 1,5 roku na 6-8 miesiecy
Do tego na rynku jest powoli w czym wybierac na wtornym … a wystawiacy swoje NXy z odbiorem lada moment po cenie cennikowej sie baaaardzo zdziwia, ze NIKT nie zadzwoni
Co nie zmienia faktu, ze NX to swietny samochod - bez dwoch zdan
Tak troche z innej bajki - dobre pol roku temu bylem na jazdach probnych Audi Q4 i dobrze skonfigurowana wersja / ale nie na maxa to bylo cos okolo 310-320 tys. Rabat zerowy … a co aktualnie ? Sporo samochodow na stocku i rabaty 50-60 tys. bez najmniejszego problemu
Jest w czym wybierac … a mowili, ze jad na mikro marzy !!!
A tu prosze lekko 50 tys. w dol
Identyczna syruacja w WV na ID5 lub ID4 … rabay 40 tys. bez zajakniecia gdy sie wspomni o Audi
Ewidetnie zaczyna isc w dol … jeszcze chwila i wrocimy do tego co bylo kilka lat temu
I bardzo dobrze bo naprawde handlowcom cos sie ostatnio pomieszalo w glowach
Już widzę kolejki chętnych po lekko używany nx w wersji omo i w cenie 290-300 tys Nie mniej życzę powodzenia ale nie widzę frajerów co by to chcieli za tyle zakupić. Nawet Promocja na rx stawia to auto mało opłacalnym bo za wysoko i zapewne celowo ustawili cenę wyjściową. To auto miało by sens za 270-280 tys. w prestige z tazuna i design z nx”a. Co do cen to za chwile nx powróci do poziomu z ub roku bo nie będą w stanie tego inaczej sprzedać a rx dupy nie uratują bo poza gabarytami w 350h niczym się te pojazdy nie różnią. W klasie premium na cenę u konkurencji wpływa głownie motor i pod tym aspektem najeży na to popatrzeć.
Proggy wrote: ↑10 Aug 2023, o 12:34
Nie zdziwię się jesli niedlugo na NXa tez wpadne obnizki - podobnie jak przy RX czy UX
Aktualnie tez juz sie nie czeka 1,5 roku na 6-8 miesiecy
Do tego na rynku jest powoli w czym wybierac na wtornym … a wystawiacy swoje NXy z odbiorem lada moment po cenie cennikowej sie baaaardzo zdziwia, ze NIKT nie zadzwoni
Co nie zmienia faktu, ze NX to swietny samochod - bez dwoch zdan
Tak troche z innej bajki - dobre pol roku temu bylem na jazdach probnych Audi Q4 i dobrze skonfigurowana wersja / ale nie na maxa to bylo cos okolo 310-320 tys. Rabat zerowy … a co aktualnie ? Sporo samochodow na stocku i rabaty 50-60 tys. bez najmniejszego problemu
Jest w czym wybierac … a mowili, ze jad na mikro marzy !!!
A tu prosze lekko 50 tys. w dol
Identyczna syruacja w WV na ID5 lub ID4 … rabay 40 tys. bez zajakniecia gdy sie wspomni o Audi
Ewidetnie zaczyna isc w dol … jeszcze chwila i wrocimy do tego co bylo kilka lat temu
I bardzo dobrze bo naprawde handlowcom cos sie ostatnio pomieszalo w glowach
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
No ja z placu teraz brałem Audi to dali rabat standardowy coś ok 12,2% ceny katalogowej.
Ale większego nie mogli już dać, więc po prostu pokazują maksymalny rabat i ściągają sporo aut na "plac" które im dość szybko schodzą.
W jednym salonie miałem oglądać auto w sobotę umawiając się w wtorek i poszło w czwartek...
Z tym motorem to jest prawda, ale Lexus ma też problem, bo nie ma sedanów, kombi czy czegoś jak sportback więc tu zbiera tą klientele konkurencja.
To widzą już w salonach i może w końcu się Japonia obudzi ; )
ps. chyba mojego IS'a benzynowego nigdy nie sprzedam
Moja wizyta na Forum jak i pierwszy mój wpis właśnie w tym temacie wynika oczywiście z zainteresowania NXem.
Duże rodzinne auto już jest, NXa biorę pod uwagę jako drugie, głównie z przeznaczeniem do miasta.
Jestem na początku drogi; wczoraj odwiedziłem salon Lexusa w Trójmieście, czekam na ofertę mailem dla dwóch wersji Prestige i Omotenashi i bardzo ciekaw jestem jaki rabat zaproponują, ale jeśli ktoś ma doświadczenia z negocjacji w ostatnim czasie i mógłby podpowiedzieć jaki % realnie można uzyskać - będę bardzo wdzięczny za pomoc
większość już raczej kupiła lub czeka tutaj, daj znać z ciekawości jak to teraz wyglada, koniec 2021 wchodziło się z ulicy i było 15% gwarantowane ... teraz na pewno eco bonus 7,3%+ to co da sprzedawca
Ghotti wrote: ↑11 Aug 2023, o 09:30
daj znać z ciekawości jak to teraz wyglada, koniec 2021 wchodziło się z ulicy i było 15% gwarantowane ... teraz na pewno eco bonus 7,3%+ to co da sprzedawca
Oczywiście, dam znać.
Wczoraj w salonie usłyszałem, że "Eco bonus jak najbardziej + jest tu jeszcze maaaałe pole do negocjacji" .... no, zobaczymy co w języku Lexusa znaczy "małe"
Nie spieszy mi się ze zmianą auta, mam czas na negocjacje, więc mam nadzieję uda mi się wycisnąć możliwie maksymalny rabat.
W któryś wrześniowy weekend wezmę go na test i przekonam się czy to w ogóle auto dla mnie.
Ghotti wrote: ↑11 Aug 2023, o 09:30
daj znać z ciekawości jak to teraz wyglada, koniec 2021 wchodziło się z ulicy i było 15% gwarantowane ... teraz na pewno eco bonus 7,3%+ to co da sprzedawca
Oczywiście, dam znać.
Wczoraj w salonie usłyszałem, że "Eco bonus jak najbardziej + jest tu jeszcze maaaałe pole do negocjacji" .... no, zobaczymy co w języku Lexusa znaczy "małe"
Nie spieszy mi się ze zmianą auta, mam czas na negocjacje, więc mam nadzieję uda mi się wycisnąć możliwie maksymalny rabat.
W któryś wrześniowy weekend wezmę go na test i przekonam się czy to w ogóle auto dla mnie.
Pozdrawiam
Najgorzej jak dostaniesz oferte tylko z jednego salonu. Dostaniesz to co daje ecobonus plus inporter. Minimalna prowizje maja w salonie wiec tam nie za duzo juz mozna ugrac.
Maly kamyczek w dyskusji nt zakupu RX na tle NX i w sprawie wyboru wersji silnikowej.
Po pierwsze - RX to duzo bardziej komfortowe auto . Wieksze, cichsze i w przypadku wersji 450h+ ma mozliwosc zamowienia dachu panoramicznego i systemu audio Mark Levinson.
Jesli idzie o wybor napedu to ponad 300 km w wersji 450h+ w obu modelach zapewnia duzo lepsze przyspieszenia zarowno do 100km/godz, jak i w zakresie 60-140.
Naped elektyczny na codzienne jazdy to nie tylko oszczednosc pieniedzy ( jesli ktos ma panele PV ), ale i dbalosc o mniejsze zanieczyszczenia powietrza w miastach, a to tam sa one najbardziej szkodliwe. Patrzac co sie dzieje z klimatem trudno tego nie brac pod uwage. Poza tym autem z napedem elektrycznym po prostu przyjemniej sie jezdzi. Zasieg NX zony na pradzie przekracza obecnie 90 km ( w aplikacji Lexus Link ), zima to raczej 60-65 km , w naszym przypadku calkowicie wystarcza na codzinne jazdy. W domu i w pracy mamy fotowaltaike , zakladalismy ja miedzy innymi z mysla o autach plug-in.
RX jest drozszy od NX przy tym samym napedzie bo jest wiekszy, cichszy i lepiej wyposazony , co tu duzo mowic - jest autem wyzszej klasy. Za to sie placi.
Czy cena 450h+ na tle 350h jest uzsadniona - czy to w przypadku NX czy RX - to juz kazdy musi sam ocenic. Dla mnie jako wieloletniego uzytkownika RX'ow przesiadka na NX nie wchodzi w rachube, za to jako auto zony sprawuje sie znakomicie . Zalujemy tylko , ze w momencie zamowienia system ML nie byl dostepny, teraz podobno juz jest.
Mysle ,ze pozycjonowanie Lexusow na tle niemieckiej konkurencji jest ciagle atrakcyjne - topowe wersje sa tansze i bardziej niezawodne.
Dla mnie jak to sie mowi - " no brainer ";).
Co do RX 500h to nie do przyjecia jest dla mnie, zeby moje kolejne auto zuzywalo wiecej paliwa,niz obecne. Czasy agresywnej jazdy mam juz poza soba, cenie bardziej komfort i ekonomicznosc oraz aspekty srodowiskowe.
Last edited by Marslo on 11 Aug 2023, o 10:25, edited 4 times in total.