IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Czyli koła, spojlery, grille, lotki, blendy, itp
mkr93
Nowy lex user
Posts: 2
Joined: 3 Apr 2022, o 17:29
Model Lexusa: IS200t
Skąd:: Łódź
Contact:

IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post by mkr93 »

Witam wszystkich,

Jestem szczęśliwym posiadaczem Lexusa IS200t z 2017 roku - od listopada 2021.
Ślędzę forum dosyć uważnie ponieważ wiele obecnych tutaj tematów pomogło mi podjąć decyzję przy kupnie tego auta.
Jako,że zbliża się wiosna, chciałbym auto doinwestować - do tej pory zrobiłem tylko antykorozję ze szfliowaniem podwozia + polimer na lakier na zimę.
W tej kwestii chciałbym zwrócić się do Was o opinię - przychodzą mi do głowy cztery rzeczy:

1. Ceramika - czy waszym zdaniem jest to operacja warta wykonania? Akurat u mnie auto jest w oryginalnym lakierze bez odprysków
2. Chip tuning - 35-39 KM - czy ktoś tutaj wykonywał takie operacje i jest w stanie sie wypowiedziec czy warto?
3. Android auto - znalazlem profesjonalna firme, ktora instaluje moduly android auto korzystajac z oryginalnych wiazek - wstepnie konsultowalem rozwiazanie z ASO i przyznali,ze widywali takie u klientow i dzialaja one poprawnie. Czy ktos z Was wymienial swoj zestaw multimedialny?
4. Felgi - chcialbym zalozyc 18tki jednak nie jestem do konca przekonany czy te kola nie beda za duze do tego auta - czy jest tu ktos kto jezdzi IS na 18calowych kolach? Opona na tyl 255/35 wtedy mi wychodzi, dosyc niski profil - czy to nie bedzie sie wiazalo z lapaniem gum co dziura? Mieszkam w Łodzi a tutaj raczej ulice wygladaja jak po wojnie :)

Za ponizsze odpowiedzi z gory dziekuje i serdecznie wszystkich pozdrawiam!
User avatar
liquid8p
Administrator
Posts: 225
Joined: 20 Oct 2021, o 00:19
Model Lexusa: RC
Skąd:: Poznań
Contact:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post by liquid8p »

Ja się mogę wypowiedzieć odnośnie punktu 4. Mam lexa rc w pakiecie f-sport na 20" kołach i to auto jest niesamowicie komfortowe. Jestem zaskoczony tym jak wybiera nierównosci na tak niskim kapciu. Porównując do audi na 20-tkach, audi jest sztywne jakby w ogóle nie miało zawieszenia. Dlatego 18" w is, nawet nie odczujesz spadku komfortu jazdy.
User avatar
_3rd
Lex user
Posts: 214
Joined: 14 Jun 2019, o 14:11
Model Lexusa: IS200t
Skąd:: United Kingdom
Contact:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post by _3rd »

Mam is200t na 19” i gwincie od ponad 1.5 roku i zero problemów. Jest sztywno (mocna gleba + twardość amortyzatorów na około 75%), ale wciąż bardziej komfortowo niż w A6 C7 w S-line :laugh1:
Last edited by _3rd on 4 Apr 2022, o 19:29, edited 1 time in total.
mkr93
Nowy lex user
Posts: 2
Joined: 3 Apr 2022, o 17:29
Model Lexusa: IS200t
Skąd:: Łódź
Contact:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post by mkr93 »

Dziekuje Panowie za odpowiedzi, punkt czwarty w takim razie jest juz zaklepany ;) Byc moze ktos jeszcze w stanie wypowiedziec sie apropo 1-3. Serdecznie pozdrawiam!
User avatar
_3rd
Lex user
Posts: 214
Joined: 14 Jun 2019, o 14:11
Model Lexusa: IS200t
Skąd:: United Kingdom
Contact:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post by _3rd »

Ad. 1. Mam ceramikę nałożona 3 lata temu, wg mnie warto
Ad. 2. Mam box RaceChip GTS, podobno +60KM i 100Nm. Na najmocniejszej mapie turbo dmucha ok. 1.7 bara (fabrycznie 1.2 czy 1.3 bara). Coś tam czuć, ale jeżdżę głównie na stock mapie (gleba + dziury i progi zwalniające :laugh1: )
Ad. 3. Mam Android Auto/Apple CarPlay box podłączony pod fabryczne multimedia. Dla mnie must have, choć troche kosztował (£260).
str.rafal
Lex user
Posts: 25
Joined: 6 Aug 2018, o 10:26
Model Lexusa: IS200T
Skąd:: Opole
Contact:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post by str.rafal »

Przed chipem wymień cooler, fabryczny się bardzo grzeje, stąd takie małe przyrosty, program napewno warto zrobić, tylko nie żadne boxy

Też jeżdżę na 19", nawet w zimę, jest bardzo komfortowo, polecam do tego sprężyny rsr half dawn
User avatar
_3rd
Lex user
Posts: 214
Joined: 14 Jun 2019, o 14:11
Model Lexusa: IS200t
Skąd:: United Kingdom
Contact:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post by _3rd »

Niestety zamiast klasycznego intercoolera jest wodny wymiennik ciepła - koszta wymiany duże, nawet nie wiem, czy jest tuningowy zamiennik. Prędzej dołożyłbym klasyczny intercooler w przedni pas (jest ogrom miejsca). Pamietam, że na kanale Caroseria w Suprze zrobili tak samo, przyrosty były spore
str.rafal
Lex user
Posts: 25
Joined: 6 Aug 2018, o 10:26
Model Lexusa: IS200T
Skąd:: Opole
Contact:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post by str.rafal »

Dołożyłem dodatkowy wymiennik airteca dedykowany do a45 amg, jest wpiety szeregowo, woda przepływa przez oba coolery

Zmiana za zwykły intetcooler to już duża rzeźba

Supra ma zmieniony cooler na dedykowany aftermarket, również woda - powietrze
User avatar
asmaxx
Lex user
Posts: 50
Joined: 13 Mar 2020, o 20:05
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Katowice
Contact:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post by asmaxx »

_3rd wrote: 4 Apr 2022, o 19:34 Ad. 1. Mam ceramikę nałożona 3 lata temu, wg mnie warto
Ad. 2. Mam box RaceChip GTS, podobno +60KM i 100Nm. Na najmocniejszej mapie turbo dmucha ok. 1.7 bara (fabrycznie 1.2 czy 1.3 bara). Coś tam czuć, ale jeżdżę głównie na stock mapie (gleba + dziury i progi zwalniające :laugh1: )
Ad. 3. Mam Android Auto/Apple CarPlay box podłączony pod fabryczne multimedia. Dla mnie must have, choć troche kosztował (£260).

 
Pytanie, mierzyłeś kiedyś 100-200 po chipie? albo 0-100? Jechałem 200t po chipie i poprawa była o pół sekundy :) z 21 na 20.5 mierzone wg apki GPS Race Timer na telefonie. Generalnie te auta nie jadą, tam choćby wydusić 100Km więcej "to by nic nie dało". Obstawiam skrzynię, albo wspomniany cooler, albo wszystko po trochu. 
Poznałem gościa co miał nową cuprę z 40k nalotu, jego ojciec ma is200t, bo zagadał odnośnie mojego. Powiedział bardzo udane samochody, bo w tej cuprze ciągle coś wyskakuje, a lexus tylko podstawowy serwis i wszystko działa . Dodał, że niestety lex trochę zamula jak na 240KM i skrzynia zmienia wieki biegi przy dsg. Postawić cokolwiek innego z taką samą mocą to Lex niestety będzie wąchał spaliny, a chip daje tyle co nic.
Dlatego jestem ciekaw jak u Ciebie wyglądają osiagi, umówmy się, prawie 300KM po chipie i 20s 100-200 to jest dramat i 7s do 100 to nie przystoi.
User avatar
_3rd
Lex user
Posts: 214
Joined: 14 Jun 2019, o 14:11
Model Lexusa: IS200t
Skąd:: United Kingdom
Contact:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post by _3rd »

asmaxx wrote: 8 Sep 2023, o 20:34
_3rd wrote: 4 Apr 2022, o 19:34 Ad. 1. Mam ceramikę nałożona 3 lata temu, wg mnie warto
Ad. 2. Mam box RaceChip GTS, podobno +60KM i 100Nm. Na najmocniejszej mapie turbo dmucha ok. 1.7 bara (fabrycznie 1.2 czy 1.3 bara). Coś tam czuć, ale jeżdżę głównie na stock mapie (gleba + dziury i progi zwalniające :laugh1: )
Ad. 3. Mam Android Auto/Apple CarPlay box podłączony pod fabryczne multimedia. Dla mnie must have, choć troche kosztował (£260).


 
Pytanie, mierzyłeś kiedyś 100-200 po chipie? albo 0-100? Jechałem 200t po chipie i poprawa była o pół sekundy :) z 21 na 20.5 mierzone wg apki GPS Race Timer na telefonie. Generalnie te auta nie jadą, tam choćby wydusić 100Km więcej "to by nic nie dało". Obstawiam skrzynię, albo wspomniany cooler, albo wszystko po trochu. 
Poznałem gościa co miał nową cuprę z 40k nalotu, jego ojciec ma is200t, bo zagadał odnośnie mojego. Powiedział bardzo udane samochody, bo w tej cuprze ciągle coś wyskakuje, a lexus tylko podstawowy serwis i wszystko działa . Dodał, że niestety lex trochę zamula jak na 240KM i skrzynia zmienia wieki biegi przy dsg. Postawić cokolwiek innego z taką samą mocą to Lex niestety będzie wąchał spaliny, a chip daje tyle co nic.
Dlatego jestem ciekaw jak u Ciebie wyglądają osiagi, umówmy się, prawie 300KM po chipie i 20s 100-200 to jest dramat i 7s do 100 to nie przystoi.

 
Nie robiłem pomiarów 100-200, ale nie liczyłbym na żadną poprawę, gdyż mam 19” 8.5” i 9.5” plus parę spojlerów (obstawiam pogorszenie czasu 😆). W drodze jest przelotowy downpipe, myślę tez nad turbo pod 400KM - może wtedy to będzie jeździć (pod większe turbo trzeba wymienić turbo muffler i charge pipe na stalowe - pierwsze już mam).
 
Post Reply

Return to “Tuning wizualny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests