Witam, otóż pechowa sprawa spotkała mnie w drodze po pracy. Zajechałem do sklepu i wracając już do domu, jadę po parkingu i załącza mi się silnik spalinowy w akompaniamencie choinki na desce rozdzielczej. Dodam że auto kupiłem niecałe 2 miesiące temu, wszystko sprawdzone bateria miała sprawność na poziomie 95%, na co dostałem kwity z ASO. Całe auto dodatkowo było oglądane przez mojego mechanika, naprawdę zadbane serwis full ASO i oryginalne części. Zasięg na baterii był w przedziale 1-2km zależy od terenu. Na początku tylko mnie zdziwiło że z pełna bateria zaraz po odpaleniu samochodu znikała bardzo szybko, mimo że silnik spalinowy ciągle chodził. Ale jak się tylko rozgrzał bateria trzymała się bardzo dobrze. Czyli chyba większe zapotrzebowanie na rozgrzanie auta, bo jednak niecałe 3 km i woda już 90°. Niestety muszę trochę poczekać na wizytę w serwisie, z tego co czytałem na internecie to problem z baterią bym odrzucił. Drugi problem falownik/inwerter, ale nie wykazywało by błędów od EBC i VSC. Znalazłem kogoś kto miał tylko te 2 błędy bez układu hybrydowego, problemem okazał się czujnik wraz z łożyskiem.
Jedyne do mi pasuje to słaby akumulator 12v, bo objawy pasują, ale niestety narazie nie mam dostępu do diagnostyki. Będę wdzięczny za ewentualne tropy, albo podzielenie się własną wiedzą na ten temat. Będę informował jak tylko się czegoś dowiem. Bo sytuacja miała miejsce w piątek po południu, a wieczorem leciałem na krótki urlop. Więc nie miałem wysłać autka do serwisu.
GS III 450h Check hybrid system/check VSC/ check EBC// Znana przyczyną//
-
- Nowy lex user
- Posts: 15
- Joined: 2 Oct 2023, o 08:06
- Model Lexusa: GS III 450h
- Skąd:: Kevelaer
- Contact:
GS III 450h Check hybrid system/check VSC/ check EBC// Znana przyczyną//
Last edited by Monu253 on 4 Oct 2023, o 07:15, edited 2 times in total.
-
- Nowy lex user
- Posts: 15
- Joined: 2 Oct 2023, o 08:06
- Model Lexusa: GS III 450h
- Skąd:: Kevelaer
- Contact:
Re: GS III 450h Check hybrid system/check VSC/ check EBC
Aktualizacja przejechałem się próbnie żeby zobaczyć jak się zachowuje auto plus jakie kontrolki się świecą.
Bateria trakcyjna powoli się ładuje brak kontroli układu hybrydowego( strzałki na wyświetlaczu). Check hybrid system pojawia się i znika, VCS i EBC jest ciągle. Czuć gorszą reakcję na hamulec i spadek mocy, wynikający z braku silnika elektrycznego. W środę będę umawiać się na wizytę ASO.
Bateria trakcyjna powoli się ładuje brak kontroli układu hybrydowego( strzałki na wyświetlaczu). Check hybrid system pojawia się i znika, VCS i EBC jest ciągle. Czuć gorszą reakcję na hamulec i spadek mocy, wynikający z braku silnika elektrycznego. W środę będę umawiać się na wizytę ASO.
-
- Nowy lex user
- Posts: 15
- Joined: 2 Oct 2023, o 08:06
- Model Lexusa: GS III 450h
- Skąd:: Kevelaer
- Contact:
Re: GS III 450h Check hybrid system/check VSC/ check EBC
Odwiedziłem serwis i okazało się że niestety jedno ogniwo baterii jest już słabe daje 13V podczas gdy reszta jest powyżej 14,3V. Serwis zaproponował wymianę na nową baterię w cenie 3000€ plus montaż, całość 3500-3600€.
Jeszcze zanim odwiedziłem serwis wprowadziłem auto w tryb serwisowy, i błędy VSC i EBC zniknęły. Ale od hybrydy został. Samochód posiadam od ok. 2 miesięcy.
Baterie były sprawdzane przed zakupem przez poprzedniego właściciela na co dostałem potwierdzenie, dodatkowo mój mechanik również sprawdził cały samochód łącznie z bateriami. Dodatkowo posiadam gwarancję od poprzedniego właściciela. Więc o tyle dobra sytuacja. Mimo wszystko rozważam opcję serwisu w ASO, że względu na przewidywaną trwałość nowej baterii i czas jaki będę musiał poświęcić żeby jechać ponad 1000km na naprawdę gwarancyjną. A serwis mam ok 40km plus cała operacja potrwa ok 4h.
Jeszcze zanim odwiedziłem serwis wprowadziłem auto w tryb serwisowy, i błędy VSC i EBC zniknęły. Ale od hybrydy został. Samochód posiadam od ok. 2 miesięcy.
Baterie były sprawdzane przed zakupem przez poprzedniego właściciela na co dostałem potwierdzenie, dodatkowo mój mechanik również sprawdził cały samochód łącznie z bateriami. Dodatkowo posiadam gwarancję od poprzedniego właściciela. Więc o tyle dobra sytuacja. Mimo wszystko rozważam opcję serwisu w ASO, że względu na przewidywaną trwałość nowej baterii i czas jaki będę musiał poświęcić żeby jechać ponad 1000km na naprawdę gwarancyjną. A serwis mam ok 40km plus cała operacja potrwa ok 4h.
-
- Nowy lex user
- Posts: 15
- Joined: 2 Oct 2023, o 08:06
- Model Lexusa: GS III 450h
- Skąd:: Kevelaer
- Contact:
Re: GS III 450h Check hybrid system/check VSC/ check EBC// Znana przyczyną//
Problem całkowicie rozwiązany wymieniłem baterię na nową. Spalanie spadło z 9-10l do 8-9 przy lekko dynamicznej jeździe. Mocy więcej niż w przypadku poprzedniej regenerowanej baterii.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests