Zakup NX 450h+
- marek_wasowicz
- Lex user
- Posts: 145
- Joined: 22 Jun 2022, o 18:09
- Model Lexusa: NX 450h+
- Skąd:: małopolskie
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
Sytuacja wygląda tak:
-jak wsiadasz do samochodu i naciskasz Power to samochód uruchamia się w trybie EV (czysto elektrycznym) pod warunkiem naładowania baterii powyżej 30% ( te 30% jest zarezerwowane i niedostępne dla użytkownika, samochód dysponuje nimi po to żeby w trybie hybrydowym miał takie same osiągi niezależnie od naładowania )
-jeśli nie jest naładowana bateria powyżej tych 30% to samochód wchodzi w tryb HV czyli hybryda taka jak 350h tylko z większym zapasem energii elektrycznej ( ok 5kWh, w 350h cała pojemność baterii to ok 2 kWh )
-jeżeli jedziesz w trybie EV ( czysto elektryczny ) możesz w każdej chwili wymusić tryb HV naciskając przycisk EV/HV
-jest jeszcze jeden przycisk Auto EV/HV wtedy jak jedziesz spokojnie to samochód jedzie w trybie elektrycznym, a jak mocno przyciśniesz to przechodzi automatycznie w tryb HV.
Jest jeszcze tryb ładowania baterii jadąc na silniku spalinowym,ale silnik benzynowy jest wtedy głośniejszy niż w trybie HV i pali dużo więcej (ekonomicznie ładowanie w tym trybie jest nieopłacalne).Oprócz tego możesz naładować baterię tylko do 80% w tym trybie.
Starałem się najprościej jak się da.Jak masz pytania to chętnie odpowiem.
Acha, w trybie EV (czysto elektryczny) możesz jechać od 0-140, dopiero powyżej 140 automatycznie uruchomi się tryb HV.
Jazda czysto elektryczna powyżej 100 kompletnie nieekonomiczna, bateria znika w oczach.
* EV - electric vehicle
HV - hybrid vehicle
-jak wsiadasz do samochodu i naciskasz Power to samochód uruchamia się w trybie EV (czysto elektrycznym) pod warunkiem naładowania baterii powyżej 30% ( te 30% jest zarezerwowane i niedostępne dla użytkownika, samochód dysponuje nimi po to żeby w trybie hybrydowym miał takie same osiągi niezależnie od naładowania )
-jeśli nie jest naładowana bateria powyżej tych 30% to samochód wchodzi w tryb HV czyli hybryda taka jak 350h tylko z większym zapasem energii elektrycznej ( ok 5kWh, w 350h cała pojemność baterii to ok 2 kWh )
-jeżeli jedziesz w trybie EV ( czysto elektryczny ) możesz w każdej chwili wymusić tryb HV naciskając przycisk EV/HV
-jest jeszcze jeden przycisk Auto EV/HV wtedy jak jedziesz spokojnie to samochód jedzie w trybie elektrycznym, a jak mocno przyciśniesz to przechodzi automatycznie w tryb HV.
Jest jeszcze tryb ładowania baterii jadąc na silniku spalinowym,ale silnik benzynowy jest wtedy głośniejszy niż w trybie HV i pali dużo więcej (ekonomicznie ładowanie w tym trybie jest nieopłacalne).Oprócz tego możesz naładować baterię tylko do 80% w tym trybie.
Starałem się najprościej jak się da.Jak masz pytania to chętnie odpowiem.
Acha, w trybie EV (czysto elektryczny) możesz jechać od 0-140, dopiero powyżej 140 automatycznie uruchomi się tryb HV.
Jazda czysto elektryczna powyżej 100 kompletnie nieekonomiczna, bateria znika w oczach.
* EV - electric vehicle
HV - hybrid vehicle
-
- Lex user
- Posts: 176
- Joined: 9 Oct 2022, o 15:22
- Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
- Skąd:: Wlkp
- Contact:
-
- Lex user
- Posts: 176
- Joined: 9 Oct 2022, o 15:22
- Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
- Skąd:: Wlkp
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
Kolega wyzej wyczerpujaco przedstawil tryby jazdy w 450h+.
Dodam tylko, ze moc dostepna w trybie EV jest ograniczona ( cos ok 170 kM ztcp) i moze mocy zabraknac, kiedy chcemy szybko wyprzedzic na drogach krajowych. Mialem juz takie sytuacje na drodze. Niebezpieczne.
Jesli przewidujemy , ze pelna moc bedzie potrzebna lepiej wybrac tryb Auto ( EV/HV). Jest on rowniez lepszy mz do jazd zima, zona teraz wybiera ten tryb zamiast czystego EV jak latem.
Zasieg zima jest 20-30 % mniejszy , niz maksymalny latem, a nam potrzeba ok 60 km na codzienne jazdy. Wybor trybu Auto powoduje , ze samochod sam dobiera optymalny naped do tego jak sie poruszamy.
Tak jak kolega wyzej pisze w baterii 450h+ jest zawsze wiecej pradu, niz w 350 h i kilka razy wiecej, nix w moim RX 450h 4 generacji, gdzie pojemnosc baterii wynosi 1,8 kW.
Naped 450h+ jest bardzo udany. Stad jego wybor do mojego kolejnego RX.
Dodam tylko, ze moc dostepna w trybie EV jest ograniczona ( cos ok 170 kM ztcp) i moze mocy zabraknac, kiedy chcemy szybko wyprzedzic na drogach krajowych. Mialem juz takie sytuacje na drodze. Niebezpieczne.
Jesli przewidujemy , ze pelna moc bedzie potrzebna lepiej wybrac tryb Auto ( EV/HV). Jest on rowniez lepszy mz do jazd zima, zona teraz wybiera ten tryb zamiast czystego EV jak latem.
Zasieg zima jest 20-30 % mniejszy , niz maksymalny latem, a nam potrzeba ok 60 km na codzienne jazdy. Wybor trybu Auto powoduje , ze samochod sam dobiera optymalny naped do tego jak sie poruszamy.
Tak jak kolega wyzej pisze w baterii 450h+ jest zawsze wiecej pradu, niz w 350 h i kilka razy wiecej, nix w moim RX 450h 4 generacji, gdzie pojemnosc baterii wynosi 1,8 kW.
Naped 450h+ jest bardzo udany. Stad jego wybor do mojego kolejnego RX.
Last edited by Marslo on 7 Dec 2023, o 10:44, edited 8 times in total.
-
- Lex user
- Posts: 176
- Joined: 9 Oct 2022, o 15:22
- Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
- Skąd:: Wlkp
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
Dzis np auto zrobilo 58 km i pradu starczylo tylko na 80% dystansu, reszta na benzynie ze zuzyciem 2,1/100 km, tryb Auto.
- Attachments
-
- IMG_6494.png (28.96 KiB) Viewed 3118 times
-
- IMG_6492.png (35.16 KiB) Viewed 3118 times
-
- IMG_6493.png (28.37 KiB) Viewed 3118 times
-
- Nowy lex user
- Posts: 9
- Joined: 25 Mar 2018, o 11:57
- Model Lexusa: nie mam
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
Startujemy w dluzsza trase z w pelni naladowana bateria.
Wlaczamy tryb EV/HV.
Do celu dojezdzamy z bateria rozladowana do 30% (gdzie naped probuje maksymalizowac uzycie zapasow energii z akumulatorow), czy zongluje niedeterministycznie jak w zwyklym HEV i konczymy podroz z blizej nieokreslonym poziomem naladowania baterii?
Wlaczamy tryb EV/HV.
Do celu dojezdzamy z bateria rozladowana do 30% (gdzie naped probuje maksymalizowac uzycie zapasow energii z akumulatorow), czy zongluje niedeterministycznie jak w zwyklym HEV i konczymy podroz z blizej nieokreslonym poziomem naladowania baterii?
- marek_wasowicz
- Lex user
- Posts: 145
- Joined: 22 Jun 2022, o 18:09
- Model Lexusa: NX 450h+
- Skąd:: małopolskie
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
Zależy czego sobie życzysz.
Jeżeli wsiądziesz i nic nie ruszasz to najpierw jedziesz na czystej elektryce, dopiero jak zasięg zejdzie do 0 EV to wchodzi automatycznie klasyczna hybryda
Jeżeli wsiadasz i chcesz od razu klasyczną hybrydę to naciskasz przycisk EV/HV I jedziesz od początku hybrydowo.Tutaj mała uwaga: w trybie hybrydowym ok 20% początkowe baterii nie ulega doładowaniu, zużywa się i dopiero od ok 80% zaczyna doładowywać ( np. ruszasz i masz zasięg 80km przy 100%, jedziesz i samochód korzysta zbaterii i dopiero przy zasięgu ok. 65 km zaczyna doładowywać i zasięg krąży wokół 65 km)
Jeżeli wsiądziesz i nic nie ruszasz to najpierw jedziesz na czystej elektryce, dopiero jak zasięg zejdzie do 0 EV to wchodzi automatycznie klasyczna hybryda
Jeżeli wsiadasz i chcesz od razu klasyczną hybrydę to naciskasz przycisk EV/HV I jedziesz od początku hybrydowo.Tutaj mała uwaga: w trybie hybrydowym ok 20% początkowe baterii nie ulega doładowaniu, zużywa się i dopiero od ok 80% zaczyna doładowywać ( np. ruszasz i masz zasięg 80km przy 100%, jedziesz i samochód korzysta zbaterii i dopiero przy zasięgu ok. 65 km zaczyna doładowywać i zasięg krąży wokół 65 km)
-
- Nowy lex user
- Posts: 9
- Joined: 25 Mar 2018, o 11:57
- Model Lexusa: nie mam
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
Dzieki.marek_wasowicz wrote: ↑12 Dec 2023, o 10:13 Zależy czego sobie życzysz.
Jeżeli wsiądziesz i nic nie ruszasz to najpierw jedziesz na czystej elektryce, dopiero jak zasięg zejdzie do 0 EV to wchodzi automatycznie klasyczna hybryda
Jeżeli wsiadasz i chcesz od razu klasyczną hybrydę to naciskasz przycisk EV/HV I jedziesz od początku hybrydowo.Tutaj mała uwaga: w trybie hybrydowym ok 20% początkowe baterii nie ulega doładowaniu, zużywa się i dopiero od ok 80% zaczyna doładowywać ( np. ruszasz i masz zasięg 80km przy 100%, jedziesz i samochód korzysta zbaterii i dopiero przy zasięgu ok. 65 km zaczyna doładowywać i zasięg krąży wokół 65 km)
To zalezy jak naped zachowuje sie przy rozladowanej baterii (przez rozladowana mam na mysli dolna granice pojemnosci, padlo wczeniej 30%, przy ktorej silnik zaczyna chetniej ladowac akumulatory) vs jak zachowuje sie przy pelnej - glosnosc/spalanie/osiagi. Jest odczuwalna roznica na ktorejkolwiek plaszczyznie?
W koncu to nie perpetuum mobile - aby utrzymac poziom naladowania akumulatora na stalym poziomie, skads ta energie trzeba pozyskiwac.
Moja 1KWh bateryjke laduje sie dosc szybko

- marek_wasowicz
- Lex user
- Posts: 145
- Joined: 22 Jun 2022, o 18:09
- Model Lexusa: NX 450h+
- Skąd:: małopolskie
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
Nie ma odczuwalnej różnicy między zasięgiem 0 EV a pełnym zasięgiem lub np 60% baterii w osiągach. Oczywiście pomiarów nie robiłem, ale odczuwalnie auto przyśpiesza tak samo dynamicznie ( w trybie hybrydowym ). Po to jest zapas 5 kWh niedostępne dla użytkownika żeby utrzymać osiągi na niezmienionym poziomie.
Akumulatory w trybie HV są ładowane już przy ok 80% baterii dlatego jadąc w trybie hybrydowym zasięg dostępny w EV nie zmienia się znacząco i oscyluje wokół 80 % ( jeżeli ruszasz ze 100% naładowaną baterią ).
W trybie ładowania bateria ładuje się szybciej, ale wiąże się to z większym spalaniem i hałasem silnika. Poza tym w tym trybie jak masz zasięg EV np 6 km to naładujesz baterię do 80% czyli np w zimie do 58 km, a jadąc w trybie HV ( klasyczna hybryda ) mając zasięg 6 km to będzie on kręcił się wokół tych 6 km plus minus 2km. Oczywiście jak będziesz zjeżdżał z dużej góry to w trybie HV też naładujesz więcej, ale jadąc w normalnych warunkach to będzie się kręcił wokół np 6 km
Akumulatory w trybie HV są ładowane już przy ok 80% baterii dlatego jadąc w trybie hybrydowym zasięg dostępny w EV nie zmienia się znacząco i oscyluje wokół 80 % ( jeżeli ruszasz ze 100% naładowaną baterią ).
W trybie ładowania bateria ładuje się szybciej, ale wiąże się to z większym spalaniem i hałasem silnika. Poza tym w tym trybie jak masz zasięg EV np 6 km to naładujesz baterię do 80% czyli np w zimie do 58 km, a jadąc w trybie HV ( klasyczna hybryda ) mając zasięg 6 km to będzie on kręcił się wokół tych 6 km plus minus 2km. Oczywiście jak będziesz zjeżdżał z dużej góry to w trybie HV też naładujesz więcej, ale jadąc w normalnych warunkach to będzie się kręcił wokół np 6 km
-
- Lex user
- Posts: 176
- Joined: 9 Oct 2022, o 15:22
- Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
- Skąd:: Wlkp
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
W styczniu zony NX 450h+ jezdzil glownie w trybie HV ( hybrid vehicle - pierwszenstwo silnika spalinowego ), tryb EV stosowany byl pomocniczo. Auto przejechalo w tym miesiacu ponad 1150 km spalajac srednio 6,6 l /100 km , w tym ok 500 km po autostradach przy predkosciach srednio 140-150 km/h i niskich temperaturach( szczegolnie poczatek miesiaca). Przypominam - 309 kM mocy i masa ponad 2 T.
Jak sie ociepli bedzie jezdzilo lokalnie glownie jako EV.
Po prawie 17 tys km srednie spalanie 3,9 l i 22,5 kWh/100km.
Jak sie ociepli bedzie jezdzilo lokalnie glownie jako EV.
Po prawie 17 tys km srednie spalanie 3,9 l i 22,5 kWh/100km.
- Attachments
-
- IMG_6826.png (37.18 KiB) Viewed 2557 times
-
- Nowy lex user
- Posts: 3
- Joined: 16 Apr 2023, o 18:58
- Model Lexusa: NX
- Skąd:: Marki
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
Witam,
zastanawiam się nad zakupem NXa 450h+ i mam pytanie do kolegów, którzy już użytkują jakiś czas ten model. Od razu informuje, że testowałem ten samochód przez weekend i bardzo mi się spodobał ale moje wrażenie to głównie doświadczenie z jazdy po mieście i krótkim przejeździe po autostradzie. Brak mi wiedzy jak to auto sprawuje się w trasie, często robię trasy weekendowo w granicach 1200km, w dużej części autostradami z prędkościami ok. 150km/h i tu mam kilka pytań.
Jak przy takiej jeździe z 4-a osobami zachowuje się hybryda, czy moc, przyszpieszenie auto zapewnia przez całą trasę?
Czy auto może wyczerpać całą rezerwę energi dla zapewnienie osiągów?
Ile realnie NX pali w takich warunkach?
Jak auto radzi sobie z packiem na dachu w długich podróżach, np. wyjaz w Alpy w zimie lub Chorwacja latem?
Czy siedzenia są wygodne w długich trasach?
Dodam tylko, że od lat jeżdżę dieslem, który w takich warunkach radzi sobie bardzo dobrze ale czas na jakąś zmianę więc
będę wdczieczny za wasze wrażenia i opinie.
zastanawiam się nad zakupem NXa 450h+ i mam pytanie do kolegów, którzy już użytkują jakiś czas ten model. Od razu informuje, że testowałem ten samochód przez weekend i bardzo mi się spodobał ale moje wrażenie to głównie doświadczenie z jazdy po mieście i krótkim przejeździe po autostradzie. Brak mi wiedzy jak to auto sprawuje się w trasie, często robię trasy weekendowo w granicach 1200km, w dużej części autostradami z prędkościami ok. 150km/h i tu mam kilka pytań.
Jak przy takiej jeździe z 4-a osobami zachowuje się hybryda, czy moc, przyszpieszenie auto zapewnia przez całą trasę?
Czy auto może wyczerpać całą rezerwę energi dla zapewnienie osiągów?
Ile realnie NX pali w takich warunkach?
Jak auto radzi sobie z packiem na dachu w długich podróżach, np. wyjaz w Alpy w zimie lub Chorwacja latem?
Czy siedzenia są wygodne w długich trasach?
Dodam tylko, że od lat jeżdżę dieslem, który w takich warunkach radzi sobie bardzo dobrze ale czas na jakąś zmianę więc
będę wdczieczny za wasze wrażenia i opinie.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests