NX350H benzyna 95 czy 98?
-
- Lex user
- Posts: 44
- Joined: 21 Jul 2024, o 23:26
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Zgłobice
- Contact:
NX350H benzyna 95 czy 98?
Jak w tytule, jakim paliwem zalewacie swoje hybrydy?
NX350 Design Tazuna Premium + chrom + hak
-
- Lex Master
- Posts: 1478
- Joined: 29 Dec 2021, o 23:07
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Łódzkie
- Contact:
Re: NX350H benzyna 95 czy 98?
95 tylko
-
- Lex user
- Posts: 176
- Joined: 11 Sep 2022, o 22:05
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: NX350H benzyna 95 czy 98?
Od roku nam nx i wypija tylko 95
- Plexus
- Lex user
- Posts: 110
- Joined: 11 Jun 2023, o 09:24
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: NX350H benzyna 95 czy 98?
Benzyna 98 ma wyższą liczbę oktanową, co zmniejsza skłonność do samozapłonu, a to dalej umożliwia projektowanie silników o wyższym ciśnieniu w cylindrze, a to pozwala na uzyskanie "sportowej charakterystyki".
Ważne tutaj jest, że sama benzyna nie zwiększy mocy - potrzebna jest jeszcze konstrukcja i konfiguracja.
Natomiast, zastosowanie 98 w Lexie może nieco poprawić "kulturę pracy" (zmniejszenie spalania stukowego).
Ale, tu musiałby się ktoś wypowiedzieć, czy będzie to odczuwalne w Lexusie bo przecież to nie są silniki Syreny.
Do 98 dodają zazwyczaj "ekstra dodatki": myjące, przeciwutleniające, i przeciwkorozyjne.
I to może być ciekawe, a zwłaszcza w połączeniu z niższą ilością etanolu (E5).
Tutaj również, może ktoś ma statystyki zużycia silników wskutek utleniania i korozji w zależności od stosowania różnych benzyn (a może będzie to temat pracy doktorskiej dla kogoś?).
Takie statystyki można by później przełożyć na efekt ekonomiczny i wycenić.
Dodatkową różnicą w Pb98 (na plus) jest niższa zawartość etanolu (E5 w opozycji do Pb95 E10), który po pierwsze ma niższą gęstość energetyczną od benzyny, co oznacza, że silnik będzie potrzebował nieco więcej paliwa, by utrzymać odpowiednią mieszankę benzyny i powietrza. A ponadto, etanol spala się szybciej, co również wpływa na "spalanie stukowe".
Poza tym, etanol ma własności korozyjne - głównie elementów gumowych - uszczelki mogą się szybciej zużywać zwłaszcza mając kontakt z gorącym aluminium.
No i dodatkowo, etanol to alkohol, a więc absorbuje wodę a poza tym, rozwarstwia benzynę na frakcje. A to może już być istotne dla samochodów które nie wymieniają często paliwa, czyli jak ktoś ma 450h+ i tankuje raz na kwartał.
Oczywiście, wszystkie te efekty trzeba by pomierzyć, zebrać statystyki i wtedy podyskutować mając konkretne liczby.
Sam chcę zrobić test, pojeździć trochę (np. kwartał) tylko z Pb98 i zobaczyć, jak duże/małe jest zmniejszenie spalania. I przeliczyć, czy da to efekt ekonomiczny.
Ale... jeśli rzeczywiście ktoś tankuje raz na kwartał, to na pewno można zarekomendować 98.
A może ktoś już robił podobne testy?
Ważne tutaj jest, że sama benzyna nie zwiększy mocy - potrzebna jest jeszcze konstrukcja i konfiguracja.
Natomiast, zastosowanie 98 w Lexie może nieco poprawić "kulturę pracy" (zmniejszenie spalania stukowego).
Ale, tu musiałby się ktoś wypowiedzieć, czy będzie to odczuwalne w Lexusie bo przecież to nie są silniki Syreny.
Do 98 dodają zazwyczaj "ekstra dodatki": myjące, przeciwutleniające, i przeciwkorozyjne.
I to może być ciekawe, a zwłaszcza w połączeniu z niższą ilością etanolu (E5).
Tutaj również, może ktoś ma statystyki zużycia silników wskutek utleniania i korozji w zależności od stosowania różnych benzyn (a może będzie to temat pracy doktorskiej dla kogoś?).
Takie statystyki można by później przełożyć na efekt ekonomiczny i wycenić.
Dodatkową różnicą w Pb98 (na plus) jest niższa zawartość etanolu (E5 w opozycji do Pb95 E10), który po pierwsze ma niższą gęstość energetyczną od benzyny, co oznacza, że silnik będzie potrzebował nieco więcej paliwa, by utrzymać odpowiednią mieszankę benzyny i powietrza. A ponadto, etanol spala się szybciej, co również wpływa na "spalanie stukowe".
Poza tym, etanol ma własności korozyjne - głównie elementów gumowych - uszczelki mogą się szybciej zużywać zwłaszcza mając kontakt z gorącym aluminium.
No i dodatkowo, etanol to alkohol, a więc absorbuje wodę a poza tym, rozwarstwia benzynę na frakcje. A to może już być istotne dla samochodów które nie wymieniają często paliwa, czyli jak ktoś ma 450h+ i tankuje raz na kwartał.
Oczywiście, wszystkie te efekty trzeba by pomierzyć, zebrać statystyki i wtedy podyskutować mając konkretne liczby.
Sam chcę zrobić test, pojeździć trochę (np. kwartał) tylko z Pb98 i zobaczyć, jak duże/małe jest zmniejszenie spalania. I przeliczyć, czy da to efekt ekonomiczny.
Ale... jeśli rzeczywiście ktoś tankuje raz na kwartał, to na pewno można zarekomendować 98.
A może ktoś już robił podobne testy?
NX350h Prestige | MY 2024
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot] and 3 guests