[IS 200] FIltr powietrza K&N

MarekFloryda
Lex user
Posts: 61
Joined: 18 Dec 2010, o 21:45
Model Lexusa: GS 460 i IS-F
Skąd:: Koniec świata
Contact:

Re: [IS 200] FIltr powietrza K&N

Post by MarekFloryda »

legato97 wrote:Co prawda GS300 ale wsadzilem wkladke, i roznica jak dla mnie jest wyczuwalna, a papierowy filtr nie byl jeszcze niewiadomo jak zawalony, polecam. A do czyszczenia nie trzeba zadnych srodkow, tylko kompresorem wystarczy przedmuchac.
Oczywiście że trzeba specjalne środki do czyszczenia K&N. Jak będziesz go tylko kompresorem przedmuchiwał to zatrzesz silnik bo zacznie puszczać kurz.

Image
User avatar
legato97
Administrator
Posts: 3749
Joined: 21 Sep 2010, o 17:07
Model Lexusa: GS300,GS430,RX400H, CT200H, GS300H
Skąd:: OLSZTYN
Contact:

Re: [IS 200] FIltr powietrza K&N

Post by legato97 »

Na sa srodki, ktore niby trzeba kupic do czyszczenia ( najlepiej KN), ale czemu ma zaczac puszczac kurz? Dmucha sie z czystej strony i jest ok. I tak pewnie tylko z raz go przedmucham, bo przeciez nie czysci sie go raz na miesiac.
MarekFloryda
Lex user
Posts: 61
Joined: 18 Dec 2010, o 21:45
Model Lexusa: GS 460 i IS-F
Skąd:: Koniec świata
Contact:

Re: [IS 200] FIltr powietrza K&N

Post by MarekFloryda »

legato97 wrote:Na sa srodki, ktore niby trzeba kupic do czyszczenia ( najlepiej KN), ale czemu ma zaczac puszczac kurz? Dmucha sie z czystej strony i jest ok. I tak pewnie tylko z raz go przedmucham, bo przeciez nie czysci sie go raz na miesiac.
Bo wydmuchasz olej który łapał kurz. K&N ostrzega przed takim "czyszczeniem" filtrów:
http://www.knfilters.com/cleaning.htm

http://www.knfilters.com/faq.htm#19
User avatar
michalm320
Lex Master
Posts: 1242
Joined: 20 Jul 2011, o 21:20
Model Lexusa: Celica VII
Skąd:: Tomaszów Maz./Turek
Contact:

Re: [IS 200] FIltr powietrza K&N

Post by michalm320 »

Ja filtr czyszczę co 10tyś km, czyli razem z wymianą oleju. Czyszczenie odbywa się w umywalce z ciepłą wodą + płyn do zmywania. Filtr mocze ok 30 minut, potem delikatnie jakąś szczotką przelecę a na koniec bardzo dokładnie spłukuję zimną wodą. Przez noc sobie schnie (w lato na balkonie, zimą na grzejniku) a po wyschnięciu nasączam olejkiem K&N. Tak robiłem w Hondzie przez 4 lata i blisko 80tyś i tak też będę robił w IS.
Image
MarekFloryda
Lex user
Posts: 61
Joined: 18 Dec 2010, o 21:45
Model Lexusa: GS 460 i IS-F
Skąd:: Koniec świata
Contact:

Re: [IS 200] FIltr powietrza K&N

Post by MarekFloryda »

michalm320 wrote:Ja filtr czyszczę co 10tyś km, czyli razem z wymianą oleju. Czyszczenie odbywa się w umywalce z ciepłą wodą + płyn do zmywania. Filtr mocze ok 30 minut, potem delikatnie jakąś szczotką przelecę a na koniec bardzo dokładnie spłukuję zimną wodą. Przez noc sobie schnie (w lato na balkonie, zimą na grzejniku) a po wyschnięciu nasączam olejkiem K&N. Tak robiłem w Hondzie przez 4 lata i blisko 80tyś i tak też będę robił w IS.
Poza tym że czyścisz go zdecydowanie za często i że nawet delikatne ruszanie szczotką może się źle skończyć dla filtra i dla silnika, to reszta OK.
User avatar
ccamillo
Lex user
Posts: 166
Joined: 30 May 2011, o 10:02
Model Lexusa: brak
Skąd:: Wołomin
Contact:

Re: [IS 200] FIltr powietrza K&N

Post by ccamillo »

Nigdy nie stosowałem tego typu filtrów, niedawno się zastanawiałem nad zakupem, jednak kupiłem denso.
Czytając ten watek zastanawiam się nad wymiernymi korzyściami zastosowania filtra K&N, skoro wzrost efektywności silnika symboliczny, czyszczenie czasochłonne, koszt 2 razy wyższy od denso.
Może ktoś łapatologicznie przedstawić korzyści? :mrgreen:
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: [IS 200] FIltr powietrza K&N

Post by carinus »

ccamillo wrote:Nigdy nie stosowałem tego typu filtrów, niedawno się zastanawiałem nad zakupem, jednak kupiłem denso.
Czytając ten watek zastanawiam się nad wymiernymi korzyściami zastosowania filtra K&N, skoro wzrost efektywności silnika symboliczny, czyszczenie czasochłonne, koszt 2 razy wyższy od denso.
Może ktoś łapatologicznie przedstawić korzyści? :mrgreen:
To nie jest filtr do kosmicznego podnoszenia mocy silników.Jego opory ssania są nieco mniejsze od tradycyjnych papierowych i powinny pozwolić na zassanie troche wiekszej ilości powietrza.Jego główna i niepodważalna zaleta to utrzymanie dobrej przepustowości powietrza przy znacznie wiekszych przebiegach,producent zalecał pranie chyba co 50 tys.mil.W skrócie-ten filtr jest nadal drożny podczas gdy tradycyjny bywa zapchany do granic możliwości.Wypranie filtra jest tańsze niż zakup nowej wkładki filtrującej,ponadto przez cały czas jest prawie jednakowy opór ssania.
MarekFloryda
Lex user
Posts: 61
Joined: 18 Dec 2010, o 21:45
Model Lexusa: GS 460 i IS-F
Skąd:: Koniec świata
Contact:

Re: [IS 200] FIltr powietrza K&N

Post by MarekFloryda »

ccamillo wrote:Może ktoś łapatologicznie przedstawić korzyści? :mrgreen:
Przede wszystkim te filtry mają za zadanie poprawę samopoczucia właściciela. Po druge długofalowo to akurat wychodzi taniej niż z papierowymi. Po trzecie K&N lepiej łapie różne drobne zanieczyszczenia (zakładając że się go nie trze szczotką i nie przedmuchuje kompresorem) co teoretycznie powinno zwiększyć żywotność silnika.
User avatar
michalm320
Lex Master
Posts: 1242
Joined: 20 Jul 2011, o 21:20
Model Lexusa: Celica VII
Skąd:: Tomaszów Maz./Turek
Contact:

Re: [IS 200] FIltr powietrza K&N

Post by michalm320 »

MarekFloryda wrote: Poza tym że czyścisz go zdecydowanie za często i że nawet delikatne ruszanie szczotką może się źle skończyć dla filtra i dla silnika, to reszta OK.
Spokojnie, nie szoruje go nie wiadomo jak. Bardzo delikatnie i tylko tam gdzie potrzeba.
Image
MarekFloryda
Lex user
Posts: 61
Joined: 18 Dec 2010, o 21:45
Model Lexusa: GS 460 i IS-F
Skąd:: Koniec świata
Contact:

Re: [IS 200] FIltr powietrza K&N

Post by MarekFloryda »

michalm320 wrote:
MarekFloryda wrote: Poza tym że czyścisz go zdecydowanie za często i że nawet delikatne ruszanie szczotką może się źle skończyć dla filtra i dla silnika, to reszta OK.
Spokojnie, nie szoruje go nie wiadomo jak. Bardzo delikatnie i tylko tam gdzie potrzeba.
Mnie nie musisz przekonywać, to Twój silnik ;)
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests