dS wrote:KRYSPIN wrote:Proponował bym Ci abyś poczytał definicję aquaplanigu.
DOSŁOWNA definicja aquaplaningu ...... ale to nie woda jest tu najważniejsza tylko zjawisko tworzenia się poduszki , która powoduje redukcje przyczepności.
się kolego mylisz, aquaplaning powoduje zupełny brak przyczepności i dotyczy WODY, przy aquaplaningu nie masz w ogóle żadnej przyczepności i możliwości kierowania pojazdem, płyniesz na wodzie, między oponą a warstwą asfaltu lub innej nawierzchni jest warstwa wody , klin a opona nie ma styku ŻADNEGO z asfaltem lub inną nawierzchnią np betonem
w przypadku redukcji przyczepności z powodu opadu mgły dochodzi do tzw poślizgu lekkiego lub aquaplaningu lekkiego gdzie przyczepność zostaje zredukowana ale zjawisko te nie wynika z nadmiaru wody
ale według ciebie jazda błocie pośniegowym po lodzie czy ubitym śniegu to też aquaplaning bo tworzy się poduszka .... ehh
dS wrote:
KRYSPIN wrote:Kolce - Siła nacisku ma tu decydujące znaczenie i także po to są montowane kolce by zwiększyć siłę nacisku na śniegu będącym na granicy zlodowacenia i lodzie.
Człowieku przecież przed chwilą dokładnie to napisałem, że kolce pomagają w poruszaniu się po lodzie.
Człowieku też napisałem, że kolce także są do poruszania się na twardym zbitym, ubitym śniegu i tym na pograniczu zlodowacenia, a nie tylko po lodzie.
Dla przykładu np w Skandynawii dopuszczone jest stosowanie kolców na drogach ponieważ odśnieżanie jest nieopłacalne, trudne w realizacji.
dS wrote: a nie z uwagi że kolce mocniej wbijają się w śnieg

chcesz powiedzieć że w Skandynawii jest tylko lód na drogach...?
dS wrote: A męczysz się chodząc po piasku dlatego że musisz wykonywać nie naturalne ruchy na co musisz przeznaczyć większe ilości energii, ale głównym powodem są bardzo duże straty energii z uwagi na problem przeniesienia siły na luźne podłoże.
wow kolejna ciekawa zawiła definicja szczególnie dobry kawałek z tymi nienaturalnymi

ruchami
krócej - męczysz się bo chodząc przesuwasz piasek
jak dla mnie to groszkiem o lexusa więc niech ci aquaplaning na śniegu bezpiecznym będzie
dla mnie inaf tematu
