[is]katalizatory a styl jazdy
-
- Lex Driver
- Posts: 457
- Joined: 6 May 2012, o 22:53
- Model Lexusa: IS 300
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: katalizatory a styl jazdy
hmmm ja myślałem że właśnie wysokie obroty działają źle (lub po prostu wykorzystują pełne możliwości) na skrzynie ? ale zauważyłem ostatnio wzrost temp. obudowy skrzyni... może coś w tym jest.
- Mariano
- Lex user
- Posts: 141
- Joined: 23 Oct 2011, o 19:05
- Model Lexusa: Był IS200 jest GS430
- Skąd:: Bydgoszcz
- Contact:
Re: katalizatory a styl jazdy
nie wiem, może ze mną coś nie tak ale jak czytam, takie rzeczy, jazda max 2 tys to mi się serce kraje...przecież ta rzędówka przy 3-4 tys dopiero zaczyna żyć (wiem, że nie o tym piszecie lecz o oszczędności)...tak jak ktoś kiedyś napisał wrzućcie sobie najwyższa przeżutke w rowerze i wjeżdżajcie pod górę...nie chce być wścipski ani nic w tym stylu absolutnie ale kiedyś miałem seicento...każdy ma swoje zdanie ale taka jazda to nie tylko zamulanie ale też ogromne obciążenie dla wału....jeżeli chodzi o oszczędność to preferuje owszem wolne dodawanie gazu i delikatne odpuszczanie ale żadne max 2 tyś obrotów. Szerokości
DIESEL AUTORYZOWANY SERWIS DELPHI, NAPRAWY UKŁADÓW WTRYSKOWYCH DIESEL WSZYSTKICH MAREK
-
- Lex Driver
- Posts: 457
- Joined: 6 May 2012, o 22:53
- Model Lexusa: IS 300
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: katalizatory a styl jazdy
hmmm porównanie z przerzutką jest trochę nieodpowiednie bo jak pisałem wcześniej mam AUTOMAT to nie jest tak że wrzucam mu np. 6 bieg i gaz do dechy a on się muli... to jest tak że na tyle delikatnie wciskam pedał gazu że obroty są na poziomie około 2000 i jeżeli auto miałoby jakiekolwiek obciążenia to skrzynia sama zmieniłaby bieg na niższy.Mariano wrote:nie wiem, może ze mną coś nie tak ale jak czytam, takie rzeczy, jazda max 2 tys to mi się serce kraje...przecież ta rzędówka przy 3-4 tys dopiero zaczyna żyć (wiem, że nie o tym piszecie lecz o oszczędności)...tak jak ktoś kiedyś napisał wrzućcie sobie najwyższa przeżutke w rowerze i wjeżdżajcie pod górę...nie chce być wścipski ani nic w tym stylu absolutnie ale kiedyś miałem seicento...każdy ma swoje zdanie ale taka jazda to nie tylko zamulanie ale też ogromne obciążenie dla wału....jeżeli chodzi o oszczędność to preferuje owszem wolne dodawanie gazu i delikatne odpuszczanie ale żadne max 2 tyś obrotów. Szerokości
mi w tym temacie bardziej chodziło o to czy katalizatory mogą się zapchać czy takiej obawy nie ma? (i nie jest to tak że auto się dusi a ja Na siłę utrzymuję wysoki bieg- samochód idealnie pracuje na 2000 obrotów, zero drgań i zero jakichkolwiek oznak problemów jednostki- uważam że większym obciążeniem jest wrzucenie np. 3 i obroty na poziomie 4000 niż jazda na 4 (max bieg) i obroty 2300)
-
- Lex Master
- Posts: 2610
- Joined: 21 Sep 2010, o 17:07
- Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
- Skąd:: Sosnowiec, Będzin
- Location: Sosnowiec, Będzin
- Contact:
Re: katalizatory a styl jazdy
Jazda automatem jest troche inna niz manualem szczegolnie gdy sa do dyspozycji tylko 4biegi takjak wczesniej pisalem jesli weekandowo smarujesz odpowiednio jednostke i skrzynie nie powinnno byc problemu z katem a nawet jesli sie zdarzy co jest maloprawdopodone. tosovie wytniesz kata i bedziesz smigal dalej bardzo wdzieczny samochod z automatem a z 2 strony sam. musze sprojowac takiej jazdy w tygodniu bo mimo lpg ostatnio fuzo wydaje na paliwo a mniej sie spiesze ostatnio
-
- Lex Driver
- Posts: 457
- Joined: 6 May 2012, o 22:53
- Model Lexusa: IS 300
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: katalizatory a styl jazdy
polecam eko jazdę bo naprawdę można sporo przyoszczędzić i według mnie jednostka napędowa również zużywa się mniej (nie mówiąc nawet o hamulcach). o ile w dieslach oszczędna jazda jest trochę bzdurą bo dużo nie zaoszczędzisz (różnica w spalaniach dużo mniejsza) o tyle w PB/LPG to już inna bajka:D
- Mariano
- Lex user
- Posts: 141
- Joined: 23 Oct 2011, o 19:05
- Model Lexusa: Był IS200 jest GS430
- Skąd:: Bydgoszcz
- Contact:
Re: katalizatory a styl jazdy
hmmmm każda inna szkoła inny obyczaj wiele wersji słyszałem a honor zwracam bo umknęło mi, że automat a z nim nie mam porównania....
DIESEL AUTORYZOWANY SERWIS DELPHI, NAPRAWY UKŁADÓW WTRYSKOWYCH DIESEL WSZYSTKICH MAREK
- mikrus
- Lex Driver
- Posts: 498
- Joined: 6 Mar 2012, o 12:05
- Model Lexusa: GS430 mkII
- Skąd:: ok. Poznań
- Contact:
Re: katalizatory a styl jazdy
Nie chciało mi się do końca wierzyć w to co pisał Michał, ale faktycznie zrobiłem doświadczenie (w manualu) jadąc 60 na 4 i 5 biegu. Ku mojemu zdziwieniu wyszło faktycznie, że na 4 pali jakieś troszkę mniej. Poza tym jadąc wczoraj do szkoły troszkę musiałem go pogonić i troszkę go wkręcałem na wyższe obroty tak do 5-6 tys. Przyznam, że wcześniej nie jeździłem ostrzej i max to było 5 tys. obr. ale o co chodzi. Chodzi o to, że auto niesamowicie dobrze się prowadziło i przyspieszało przy takim stylu jazdy, a spalanie wcale nie było wyższe (no może troszkę, bo faktycznie poganiałem innych - byłem spóźniony). Każdy z nas może się za głowę chwytać patrząc na ekonomizer, że pokazuje magiczne 20l/100 (30l w przedliftach) i to nas najbardziej hamuje. W sumie ostatnio zobaczyłem i przekonałem się, że to spalanie na oko, a nie dokładnie takie jakie mamy w danym momencie.
Muszę troszkę swojego IS'a odmulić, bo faktycznie jeździłem na troszkę za niskich obrotach ostatnio
Muszę troszkę swojego IS'a odmulić, bo faktycznie jeździłem na troszkę za niskich obrotach ostatnio

Pozdrawiam
Mikołaj
Mikołaj
-
- Lex Driver
- Posts: 457
- Joined: 6 May 2012, o 22:53
- Model Lexusa: IS 300
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: katalizatory a styl jazdy
ten ekonomizer pokazuje spalanie wyższe niż jest w rzeczywistości... jak się jeździ i średnio (czyli zazwyczaj) pokazuje około 10l/100 to znaczy że spalanie jest około 9l/100
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest