[is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post Reply
User avatar
k0zz
Lex user
Posts: 257
Joined: 28 Apr 2013, o 08:26
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Mazowieckie
Contact:

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post by k0zz »

Dziś zamontowałem LSD zakupione od Michalllw i po zamontowaniu wykonałem test który jest przez niektóre osoby polecany.

Samochód znajdował się na podnośniku a ja kręciłem prawym kołem. Lewe kompletnie nie reagowało. Potem kręciłem lewym, prawe nie reagowało.
Dodam że nie wciskałem żadnego hamulca, nikt nie trzymał wolnego koła. Ktoś wcześniej pisał że druga osoba coś powinna robić przy nie kręconym kole.
Według tego co piszecie, moje LSD jest rozpierdzielone, a to niemożliwe.
Ten sam test przeprowadzałem na dyfrze bez LSD i zachowanie kół było takie same.

Jak miałem oba dyfry ( z LSD i bez ) wymontowane z samochodu i leżały obok siebie i kręciłem tymi "kółeczkami" to oba dyfry zachowywały się tak samo.
Co do różnic w obudowie to z tego co widzłam różnica w obudowie dyfra jest. Obudowa dyfra bez LSD jest gładka, obudowa z LSD jest od dołu żebrowana, moim zdaniem po to, żeby łatwiej odprowadzać ciepło.

Oba dyfry oglądałem po zdjęciu pokrywy i dyfer bez LSD ma sporo miejsca w środku, dyfer z LSD ma taką jakby dodatkową klatkę w której jest więcej "zębatek:.

Po zamontowaniu pojechałem pojeździć z LSD i szczerze mówiąc, nie widzę różnicy... Na rondach próbowałem coś bokiem kombinować, ale nic mi nie wychodziło.
Prawdopodobnie dlatego że pierwszy raz mam samochód z tylnym napędem + LSD i nie ogarniam tego.
Potem pojechałem na taki asfaltowy placyk, lekko zakurzony żwirem i tam już kółka szły pierwsza klasa, ale czy to dzięki LSD to nie wiem :)

Może ktoś podpowiedzieć jak na rondzie cisnąć bokiem ? Mam na myśli jak mocno trzeba skręcić kierownicę, jaki bieg i jakie obroty silnika ?
Chociaż tak coś mniej więcej :)
User avatar
krzywydg
Lex Maniak
Posts: 786
Joined: 14 Jan 2011, o 00:42
Model Lexusa: GS430 MK I
Skąd:: Dąbrowa Górnicza
Location: Dąbrowa Górnicza
Contact:

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post by krzywydg »

k0zz wrote:Dziś zamontowałem LSD zakupione od Michalllw i po zamontowaniu wykonałem test który jest przez niektóre osoby polecany.

Samochód znajdował się na podnośniku a ja kręciłem prawym kołem. Lewe kompletnie nie reagowało. Potem kręciłem lewym, prawe nie reagowało.
Dodam że nie wciskałem żadnego hamulca, nikt nie trzymał wolnego koła. Ktoś wcześniej pisał że druga osoba coś powinna robić przy nie kręconym kole.
Według tego co piszecie, moje LSD jest rozpierdzielone, a to niemożliwe.
Ten sam test przeprowadzałem na dyfrze bez LSD i zachowanie kół było takie same.

Jak miałem oba dyfry ( z LSD i bez ) wymontowane z samochodu i leżały obok siebie i kręciłem tymi "kółeczkami" to oba dyfry zachowywały się tak samo.
Co do różnic w obudowie to z tego co widzłam różnica w obudowie dyfra jest. Obudowa dyfra bez LSD jest gładka, obudowa z LSD jest od dołu żebrowana, moim zdaniem po to, żeby łatwiej odprowadzać ciepło.

Oba dyfry oglądałem po zdjęciu pokrywy i dyfer bez LSD ma sporo miejsca w środku, dyfer z LSD ma taką jakby dodatkową klatkę w której jest więcej "zębatek:.

Po zamontowaniu pojechałem pojeździć z LSD i szczerze mówiąc, nie widzę różnicy... Na rondach próbowałem coś bokiem kombinować, ale nic mi nie wychodziło.
Prawdopodobnie dlatego że pierwszy raz mam samochód z tylnym napędem + LSD i nie ogarniam tego.
Potem pojechałem na taki asfaltowy placyk, lekko zakurzony żwirem i tam już kółka szły pierwsza klasa, ale czy to dzięki LSD to nie wiem :)

Może ktoś podpowiedzieć jak na rondzie cisnąć bokiem ? Mam na myśli jak mocno trzeba skręcić kierownicę, jaki bieg i jakie obroty silnika ?
Chociaż tak coś mniej więcej :)

To widz, ktoś Ci podpowiada testy z BMW....
IS200 kręci sie po rondzie na 2 biegu ale tylko w automacie!!
http://www.youtube.com/watch?v=ukbIh0q9X3A Nie ważne co masz w sercu... Ważne co masz w dupie!
Części Gs300/430
Image
User avatar
Damian87
Lex Driver
Posts: 674
Joined: 11 Jul 2011, o 14:53
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: łódzkie
Contact:

Odp: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post by Damian87 »

Nie czytałeś chyba całego tematu... Z Twoim dyfrem jest wszystko OK! (to torsen.)

Co do kręcenia się na rondzie To tak jak pisałeś wcześniej najpierw poćwicz na dużym placyku, tylko nie kierownica skręcona na maxa i gaz w podłogę, staraj się robić większe kółka operując gazem i lekko kierownicą, to tak z mojej strony :)
User avatar
turkus
Lex Driver
Posts: 463
Joined: 11 Jun 2013, o 21:25
Model Lexusa: is 300 SC
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post by turkus »

carinus wrote:Mam pytanie do posiadaczy IS300 jakie macie typy dyfra.Chodzi mi o znalezienie dyfra z jak najmniejszym przełożeniem i chce sprawdzić która wersja oznaczeń jest prawdziwa.Zakładam że silniki 3.0 powinny dostac mniejsze przełozenia
Hej, u mnie w is 300 SC jest oznaczenie na tabliczce B04B. Nie bardzo wiem co to oznacza (kobietą jestem ;)) czy może mi ktoś rozjaśnić? Dzięki :)
User avatar
jankess
Lex Maniak
Posts: 794
Joined: 28 May 2013, o 20:59
Model Lexusa: is2ooT
Skąd:: NGI/NO
Contact:

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post by jankess »

turkus wrote:
carinus wrote:Mam pytanie do posiadaczy IS300 jakie macie typy dyfra.Chodzi mi o znalezienie dyfra z jak najmniejszym przełożeniem i chce sprawdzić która wersja oznaczeń jest prawdziwa.Zakładam że silniki 3.0 powinny dostac mniejsze przełozenia
Hej, u mnie w is 300 SC jest oznaczenie na tabliczce B04B. Nie bardzo wiem co to oznacza (kobietą jestem ;)) czy może mi ktoś rozjaśnić? Dzięki :)
ciekawe B04B 4.56 4 pinion open 8" ring gear - spore przełożenie i bez szpery :roll: hm ale ma B to może sprawdź gdzieś w bezpiecznym miejscu czy ma czy nie ma szpery ;)
This IS it
User avatar
mikrus
Lex Driver
Posts: 498
Joined: 6 Mar 2012, o 12:05
Model Lexusa: GS430 mkII
Skąd:: ok. Poznań
Contact:

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post by mikrus »

dzisiaj postanowiłem się trochę pobawić, bo mi lekko już szarpał przy ruszaniu i wg. moich oznaczeń nie mam u siebie LSD, a ślady pozostawione na asfalcie były jednak dwa... nie znam zasady działania LSD więc chciałbym zapytać czy tak powinno być czy raczej poprzedni właściciel coś musiał robić i jest zamontowany już ze "szperą"?
Pozdrawiam
Mikołaj
User avatar
mateuszwgr
Nowy lex user
Posts: 9
Joined: 16 Jun 2013, o 23:34
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Grójec
Contact:

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post by mateuszwgr »

maxkow wrote:Czy ktos wie jak sprawdzic czy w Leszku mamy szpere ??

W toyocie Altezzie wyglada to tak :

Image

A01A - 3.916 Open Centre
A01B - 3.916 Torsen LSD
A02A - 4.083 Open Centre
A02B - 4.083 Torsen LSD

Tak więc "B" oznacza LSD.
A jak to wyglada w IS200 ??

Panowie a tak w ogóle to w IS200 oznaczenia są identyczne ;] teraz tak patrzę, czytałem co pisaliście i patrzyłem na swoją tabliczkę ja mam A02A czyli bez LSD ktoś tam miał A02B czyli z LSD,a jeśli chodzi o ruszanie na pełnej pi.....dzie to też różnie bywa, z miejsca ruszając ze skrzyzowania zostawiłem 2 ślady a ruszając do przodu po delikatnym łuku troszke tyłkiem zarzuciło ale został tylko jeden ślad czyli po sobie wiem że ta metoda nie zawsze wychodzi, co do kręcenia się kołami w ten i spowrotem to też nie zawsze jest tak, u siebie się nie bawiłem ale w pracy przy moście z autobusu jest tak jak mówicie bez "LSD" jedno kręci się w lewo drugie w prawo, a jeśli chodzi o LSD to wydaje mi się że łapie dopiero od pewnego momentu nie od zera czyli przy podniesionych kołach nie będą sie kręciły oba w jedną stronę tak jak w 4x4 na zapiętych mostach bo to troche inna metoda działania według mnie.

Jedno co jest pewne w tym temacie to A02A w ISie to dyfer bez LSD a tabliczka z alltezy różni się tym że za oznaczeniem dyfra nie ma już nic a w Lce jest jeszcze dopisane to co w Alltezie przed oznaczeniem :P ;] hahaha...
corner
Lex user
Posts: 60
Joined: 14 Jun 2013, o 22:56
Model Lexusa: gs430
Skąd:: Szczytno
Contact:

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post by corner »

Samochód znajdował się na podnośniku a ja kręciłem prawym kołem. Lewe kompletnie nie reagowało. Potem kręciłem lewym, prawe nie reagowało.
Dodam że nie wciskałem żadnego hamulca, nikt nie trzymał wolnego koła. Ktoś wcześniej pisał że druga osoba coś powinna robić przy nie kręconym kole.
Według tego co piszecie, moje LSD jest rozpierdzielone, a to niemożliwe.
Ten sam test przeprowadzałem na dyfrze bez LSD i zachowanie kół było takie same.

Jak miałem oba dyfry ( z LSD i bez ) wymontowane z samochodu i leżały obok siebie i kręciłem tymi "kółeczkami" to oba dyfry zachowywały się tak samo.
Co do różnic w obudowie to z tego co widzłam różnica w obudowie dyfra jest. Obudowa dyfra bez LSD jest gładka, obudowa z LSD jest od dołu żebrowana, moim zdaniem po to, żeby łatwiej odprowadzać ciepło.
Jesteś pewien, że obudowy dyfra z lsd i bez lsd różnią się czymkolwiek? Moje auto ma na tabliczce A03A (no lsd) a obudowa dyfra jest od spodu żebrowana. Do tego gdy auto wisi na podnośniku, kręcenie prawym kołem nie powoduje obracania się lewego i odwrotnie :blush:
carsik
Lex Master
Posts: 1051
Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Contact:

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post by carsik »

od dołu dyfry wyglądają identycznie. Jak wiszą też nie ma widocznej różnicy pomiędzy funkcjonowaniem Torsena i dyfra otwartego
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
corner
Lex user
Posts: 60
Joined: 14 Jun 2013, o 22:56
Model Lexusa: gs430
Skąd:: Szczytno
Contact:

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post by corner »

Tutaj ktoś zaprezentował sposób w jaki obracają się koła z lsd:

http://www.youtube.com/watch?v=Ngf1h0DUJgc

http://www.youtube.com/watch?v=BNOPliUxgiU
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests