dlaczego?
przecież zamknięta "kubeczkiem" żarówka nie ma dostępu powietrza z zewnątrz ze "świeżym" kurzem. A i żadna lampa nie jest szczelna- inaczej by parowała. Ten wentylatorek pod pokrywką żarówki to mielenie w kółko powietrza które i tak jest w lampie.
[LS400] '93 i Bixenon H4 HID KIT
- Wombat
- Lex user
- Posts: 159
- Joined: 3 Oct 2010, o 02:14
- Model Lexusa: LS 400
- Skąd:: Wawa Traktorówek
- Contact:
- klexus
- Lex Master
- Posts: 1713
- Joined: 21 Sep 2010, o 17:01
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Silesia
- Location: Śląsk
- Contact:
Re: [LS400] '93 i Bixenon H4 HID KIT
ale skąd wentylatorek ma brać powietrze??, jego zadanie jest chłodzić a w lampie nie masz az tyle przestrzeni zeby wychłodzić powietrze
- forest
- Lex Master
- Posts: 3583
- Joined: 21 Sep 2010, o 17:09
- Model Lexusa: stanced VIP
- Skąd:: WeST
- Contact:
Re: [LS400] '93 i Bixenon H4 HID KIT
dlatego wsadz ten wynalazek do jakiegoś pikaczento i zobaczymy czy lampa nie popłynie
"wentylator" bedzie mieszał ciepłe powietrze, a u nas w PL jeździmy non stop na światłach, więc... zda to egzamin?

SC430 '2002
- Wombat
- Lex user
- Posts: 159
- Joined: 3 Oct 2010, o 02:14
- Model Lexusa: LS 400
- Skąd:: Wawa Traktorówek
- Contact:
Re: [LS400] '93 i Bixenon H4 HID KIT
z lampyale skąd wentylatorek ma brać powietrze??,
jest go aż nadto. Do tego ciągle zachodzi wymiana/chłodzenie np na szybie czołowej lampy + przewietrzanie całejjego zadanie jest chłodzić a w lampie nie masz az tyle przestrzeni zeby wychłodzić powietrze
dziwne macie obawy. Skoro lampa wytrzymuje chamski 55W żarnik żarówki H4 generujący takie ilości ciepła (a lampa jest wtedy bardziej zamknięta bo zwykłe H4 nie ma otworów w podstawie) że podstawy żarówki nie można dotknąć a nawet niektóre lampy wytrzymują długo 110W żarówki H4 to jakie "zagrożenie termiczne" stanowi tu 22W dioda której nawet blok zasilania jest poza lampą?dlatego wsadz ten wynalazek do jakiegoś pikaczento i zobaczymy czy lampa nie popłynie "wentylator" bedzie mieszał ciepłe powietrze, a u nas w PL jeździmy non stop na światłach, więc... zda to egzamin?
Daje sobie uciąć łeb, siusiaka i 3 palce o to że tu nie chodzi o bezpieczeństwo lampy a o bezpieczeństwo diody i jej obsadzenia - stąd otwory w podstawie żarówki i użebrowana, porowata całość. I zapewne minimalny ruch powietrza wystarczy w zupełności (i to w wypadku kiedy materiał lampy będzie słabo odbierał ciepło).
Przecież wydajność tego pierdzika ze śmigiełkami jest żenująca wręcz.
Zwłaszcza że ze 40 minut temu podłączyłem to do zasilacza komputerowego i leży sobie obok teraz i świeci cały czas. Równocześnie zrobiłem sobie herbatę i po 40 minutach kubek z herbatą jest tak na czuja ze 2x cieplejszy niż ta "żarówkodioda".
Jedyne czego bym sie tu bał to nawet nie stabilności diody a tego "bloku zasilania" (jak w chińskich przetwornicach do xenonów)... choć to w sumie proste części i tak niskie napięcia że koło przetwornicy xenona to nawet nie leżało. Bliżej im stopniem komplikacji do ładowarki od komórki.
No i oczywiście pozostaje kwestia jakości samego źródła światła. Ale do tego to już trzeba wsadzić to w lampe
- Wombat
- Lex user
- Posts: 159
- Joined: 3 Oct 2010, o 02:14
- Model Lexusa: LS 400
- Skąd:: Wawa Traktorówek
- Contact:
Re: [LS400] '93 i Bixenon H4 HID KIT
trochę odkopie
wsadzone w lampe klasyczną/odbłyśnikową

wsadzone w projektor

krótkie i długie


zestaw testowy

wsadzone w lampe klasyczną/odbłyśnikową
wsadzone w projektor
krótkie i długie
zestaw testowy
-
- Lex user
- Posts: 146
- Joined: 19 Apr 2013, o 11:31
- Model Lexusa: RX400h
- Skąd:: Warsaw
- Contact:
Re: [LS400] '93 i Bixenon H4 HID KIT
to podpytam
- na diodzie CREE czy SAMSUNG?
- da rade jako DRL czy przeciwmglowe?
- jak rozumiem jako zamiennik swiatel drogowych przez jakis czas jeszcze nie ma szans ?
- na diodzie CREE czy SAMSUNG?
- da rade jako DRL czy przeciwmglowe?
- jak rozumiem jako zamiennik swiatel drogowych przez jakis czas jeszcze nie ma szans ?
- Wombat
- Lex user
- Posts: 159
- Joined: 3 Oct 2010, o 02:14
- Model Lexusa: LS 400
- Skąd:: Wawa Traktorówek
- Contact:
Re: [LS400] '93 i Bixenon H4 HID KIT
i na samsungu sprawdzałem i na cree. działa tak samo.te na zdjęciu to akurat cree przy czym świeci tylko jedna dioda z dwu w "żarówce" a długie/krótkie są robione przesłoną. A można zrobić przesłoną i włączyć drugą diode.
na DRL to se trzeba kupić za 100zł listwe na allergo
. to jest stanowczo za mocne na DRL. szkoda takiego fajnego światła na dzienne bździny
jako przeciwmgłowe lub halogeny dalekosiężne na pewno- jest kwestia ilości miejsca na montaż.
Cel jest właśnie jako światła główne. Ale szkodami na razie 200 dolców na gładkoszybowe lampy do LSa żeby je ciąć wiec zaczne od jednoślada. Na razie mam zabawe ile im podać prądu żeby światła było dość a ciepła nie za dużo i nie mogę sie zdecydować.
na DRL to se trzeba kupić za 100zł listwe na allergo

jako przeciwmgłowe lub halogeny dalekosiężne na pewno- jest kwestia ilości miejsca na montaż.
Cel jest właśnie jako światła główne. Ale szkodami na razie 200 dolców na gładkoszybowe lampy do LSa żeby je ciąć wiec zaczne od jednoślada. Na razie mam zabawe ile im podać prądu żeby światła było dość a ciepła nie za dużo i nie mogę sie zdecydować.
-
- Lex user
- Posts: 146
- Joined: 19 Apr 2013, o 11:31
- Model Lexusa: RX400h
- Skąd:: Warsaw
- Contact:
Re: [LS400] '93 i Bixenon H4 HID KIT
hmm ale swiatla wiecej niz markowe halogeny czy mniej ... bo na drogowe liczy sie glowie ilosc 

- Wombat
- Lex user
- Posts: 159
- Joined: 3 Oct 2010, o 02:14
- Model Lexusa: LS 400
- Skąd:: Wawa Traktorówek
- Contact:
Re: [LS400] '93 i Bixenon H4 HID KIT
dużo, dużo więcej
Teoretycznie wygląda to tak:
Xenon- 3000 lumenów
żarówka H4- 1000 lumenów +/-10%
żarówka H1/H7 teoretycznie 1780/1650 ale mało która przekracza 1500 +/- 7%
diody (te akurat) mają 1200-1400 lumenów. Ale widmo i zakres jest taki że realnie są ciut słabsze niż xenony za to znaki, pasy..itd świeca sie przepięknie
na dole halogeny H3 klasyczne (żółte) na górze te słabsze led 1200lm
przy czym ta dioda ma 11W a nie 45/55W i zjada 1,7A z całym sterowaniem i chłodzeniem


za dnia - po lewej H4 (dobre,nowe tungsramy) po prawej led-a

Teoretycznie wygląda to tak:
Xenon- 3000 lumenów
żarówka H4- 1000 lumenów +/-10%
żarówka H1/H7 teoretycznie 1780/1650 ale mało która przekracza 1500 +/- 7%
diody (te akurat) mają 1200-1400 lumenów. Ale widmo i zakres jest taki że realnie są ciut słabsze niż xenony za to znaki, pasy..itd świeca sie przepięknie
na dole halogeny H3 klasyczne (żółte) na górze te słabsze led 1200lm
przy czym ta dioda ma 11W a nie 45/55W i zjada 1,7A z całym sterowaniem i chłodzeniem
za dnia - po lewej H4 (dobre,nowe tungsramy) po prawej led-a

-
- Lex user
- Posts: 146
- Joined: 19 Apr 2013, o 11:31
- Model Lexusa: RX400h
- Skąd:: Warsaw
- Contact:
Re: [LS400] '93 i Bixenon H4 HID KIT
Dzieki za fotki i ostatnie pytanie ...
Czy to co da sie kupic moze juz byc sensownym zamiennikiem (zakladajac ze masz gladkie klosze ale bez soczewek)
- swiatel mijania
- swiatel drogowych (tutaj chyba lepiej zamiast halogenu wlozyc xenon niewiele drozej wyjdzie)
- swiatel przeciwmgielnych
??
Czy to co da sie kupic moze juz byc sensownym zamiennikiem (zakladajac ze masz gladkie klosze ale bez soczewek)
- swiatel mijania
- swiatel drogowych (tutaj chyba lepiej zamiast halogenu wlozyc xenon niewiele drozej wyjdzie)
- swiatel przeciwmgielnych
??
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests