turkus wrote:Yarecki wrote:turkus wrote:Eh, a ja się cieszę, jak mi weźmie w trasie 12 l LPG

zdarza mu się na szczęście

Radzę zerknąć w ustawienia, bo szczerze takie spalanie jest mało realne tym autem i oby się nie okazało że, że kat płynie albo głowica się gotuje - oby nie ale coś podejrzane to spalanie, jeździłem kilka wiosen takim autem więc mam porównanie.
Ok, dzięki za wskazówki, obadam temat

to było przy prędkości 100-140, przy czym zatankowałam na Orlenie. W druga stronę na BP (dotąd zwykle tankowałam na BP, bo słyszałam opinie, że gaz jest tam najlepszy) i wziął 14 l przy takim samym stylu jazdy... Duża różnica, to musi być raczej kwestia gazu. W mieście przy moim stylu jazdy bierze 18-20 l gazu z BP (teraz zalalam na Orlenie, zobaczymy, jaka będzie różnica).
Według mnie, to różnica z gazem to mity nieco, poziom jest tak wyrównany że pomijalne są różnice.
Mogą być drobne różnice na przełomie zimy gdzie na jednych stacjach jest jeszcze gaz zimowy a na innych już letni.
Spalanie w mieście a spalanie w trasie z różnymi prędkościami/obciążeniami to bardziej złożony proces niż może się wydawać.
Wszystko zależy od strojenia w różnych zakresach, może być tak że będzie spora różnica spalania pomiędzy jazdą 100km/h i 110km/h jeśli auto nie będzie właściwie wystrojone Kiedy na noPB będzie to różnica pomijalna. Warto zatem sobie sprawdzić jakość strojenia bo można sporo zaoszczędzić na paliwie, katalizatorze i zaworach
