grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Problemy z silnikami dotyczące modelu RX
User avatar
elektrownik
Lex user
Posts: 91
Joined: 9 Apr 2011, o 21:43
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: lublin
Contact:

Re: grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Post by elektrownik »

Moze potrzeba czasu zeby sie to wszystko dotarło tak jak miało to miejsce u mnie z hamulcami z tylu. Rowniez sie grzały mimo tego, ze ręczny był na maxa poluzowany. Teraz jest juz wszystko ok ale tył rowniez jest troche bardziej rozgrzany. Nie wiem jak w rx-ie ale w is tylne tarcze nie są wentylowane i moze wlasnie to jest przyczyną twoich problemów.
Image
leman26
Lex user
Posts: 34
Joined: 19 Feb 2013, o 21:12
Model Lexusa: RX300
Skąd:: Wielka Brytania
Contact:

Re: grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Post by leman26 »

Ale co ma się dotrzeć? Klocki do tarczy? Przecież ja nie zmienialem tarcz i klocków na nowe. Ale właśnie jestem ciekaw czy jak trochę się klocki wytra to czy nie będzie lepiej. Tylko ze nie mogę za długo tak jeździć i czekać aż to się ustawi bo za 3 tyg.czeka mnie podróż do Polski. Wiem że to ciężka sprawa ale jakieś rozwiązanie napewno jest.
Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Post by Yarecki »

lukas78 wrote:
Yarecki wrote: To, że to auto tyłem mocno hamuje już dawno było mówione.
Że należy wymienić i tylne tarcze nie tylko przednie bo jak tylne będą żyletkami to zamęczy się przód w momencie.
Widać konstruktor wiedział, że dał nie najlepsze heble z przodu i tym sposobem mogli ratować sytuacje.
Tak - tylko Twoja teoria na temat "ratowania sytuacji " ma się ni jak do ogólnie panujących standardów rozkładu siły hamowania w samochodach oraz bezpieczeństwa hamowania np. podczas hamowania w zakrętach.
Tyle, że bardziej nagrzana tarcza z tyłu nie oznacza, że siła hamowania była większa, tam jest mniejsza średnica/grubość ( tarcza niewentylowana) i łatwiej to rozgrzać -więc gdybym nie miał argumentów nie pisałby tego :kawa:
leman26
Lex user
Posts: 34
Joined: 19 Feb 2013, o 21:12
Model Lexusa: RX300
Skąd:: Wielka Brytania
Contact:

Re: grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Post by leman26 »

No tu się z Yareckim zgodze ze z tyłu tarcza niewentylowana to i mogłaby się bardziej nagrzewac. Tylko ze siła hamowania najpierw. powinna łapać przód a później dołącza tył(z tego co mi wiadomo no i to czuć podczas hamowania).A co jeszcze usłyszałem że może jak wyjeżdżam w zakręt to koło sie trochę pod innym kątem ustawia i wtedy też może delikatnie się tarcza od klocków nagrzewac(tak tylko słyszałem ale nie wiem jak jest naprawdę)
Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Post by Yarecki »

leman26 wrote:No tu się z Yareckim zgodze ze z tyłu tarcza niewentylowana to i mogłaby się bardziej nagrzewac. Tylko ze siła hamowania najpierw. powinna łapać przód a później dołącza tył(z tego co mi wiadomo no i to czuć podczas hamowania).A co jeszcze usłyszałem że może jak wyjeżdżam w zakręt to koło sie trochę pod innym kątem ustawia i wtedy też może delikatnie się tarcza od klocków nagrzewac(tak tylko słyszałem ale nie wiem jak jest naprawdę)
Ja bym to obserwował i tyle, naglę się nic nie powinno wydarzyć.
Przegoń auto i zobacz co się dzieje.
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Post by Dawid0ss »

leman26 wrote:No tu się z Yareckim zgodze ze z tyłu tarcza niewentylowana to i mogłaby się bardziej nagrzewac. Tylko ze siła hamowania najpierw. powinna łapać przód a później dołącza tył(z tego co mi wiadomo no i to czuć podczas hamowania).A co jeszcze usłyszałem że może jak wyjeżdżam w zakręt to koło sie trochę pod innym kątem ustawia i wtedy też może delikatnie się tarcza od klocków nagrzewac(tak tylko słyszałem ale nie wiem jak jest naprawdę)
A takie proste pytanie o Twoje odczucia. Po wrzuceniu luzu przy większej prędkości wyczuwasz, że auto wyraźnie szybciej wytraca prędkość ? Bo jeśli się swobodnie toczy, to raczej nie ma mowy o zapiekaniu się zacisku. A jak spalanie ? Pzdr
User avatar
adamsky73
Lex Driver
Posts: 621
Joined: 20 May 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Location: Warszawa
Contact:

Re: grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Post by adamsky73 »

leman26 wrote:No tak tylko u mnie trc control się nie wyłącza.
Jak wyjmiesz bezpiecznik to nie będzie działać :lol:
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
leman26
Lex user
Posts: 34
Joined: 19 Feb 2013, o 21:12
Model Lexusa: RX300
Skąd:: Wielka Brytania
Contact:

Re: grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Post by leman26 »

adamsky73 wrote:
leman26 wrote:No tak tylko u mnie trc control się nie wyłącza.
Jak wyjmiesz bezpiecznik to nie będzie działać :lol:
A widzisz o tym nie pomyślałem. Muszę to sprawdzic tylko kurde który to może być jak ich tam tyle jest???!!!
User avatar
adamsky73
Lex Driver
Posts: 621
Joined: 20 May 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Location: Warszawa
Contact:

Re: grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Post by adamsky73 »

W instrukcji masz dokładnie opisane wszystko. Jak nie masz papierowej to tutaj:
https://secure.drivers.lexus.com/lexusd ... -search.do
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
leman26
Lex user
Posts: 34
Joined: 19 Feb 2013, o 21:12
Model Lexusa: RX300
Skąd:: Wielka Brytania
Contact:

Re: grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Post by leman26 »

Dawid0ss wrote:
leman26 wrote:No tu się z Yareckim zgodze ze z tyłu tarcza niewentylowana to i mogłaby się bardziej nagrzewac. Tylko ze siła hamowania najpierw. powinna łapać przód a później dołącza tył(z tego co mi wiadomo no i to czuć podczas hamowania).A co jeszcze usłyszałem że może jak wyjeżdżam w zakręt to koło sie trochę pod innym kątem ustawia i wtedy też może delikatnie się tarcza od klocków nagrzewac(tak tylko słyszałem ale nie wiem jak jest naprawdę)
A takie proste pytanie o Twoje odczucia. Po wrzuceniu luzu przy większej prędkości wyczuwasz, że auto wyraźnie szybciej wytraca prędkość ? Bo jeśli się swobodnie toczy, to raczej nie ma mowy o zapiekaniu się zacisku. A jak spalanie ? Pzdr
W sumie nie jest to aż tak bardzo wyczuwalne żeby szybciej zwalnial. Wydaje mi się ze tak samo zwalnia jak wcześniej. Dzisiaj nawet wrzuciłem luz i go tylko popchnalem ręka to się normalnie rozpedzal prawie na prostej drodze. Spalanie takie samo jakie było na początku a może nawet lepsze ale napewno nie pali więcej. No raczej to nie tloczek bo jest wymieniony na nowy. Pozdrawiam
Last edited by forest on 23 Jun 2014, o 23:37, edited 1 time in total.
Reason: EDYTUJ POSTY !!!
Post Reply

Return to “RX”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest