Kompresja silnika

User avatar
DanLexus
Lex Driver
Posts: 521
Joined: 15 Aug 2014, o 21:16
Model Lexusa: SC300
Skąd:: Tarnów
Contact:

Kompresja silnika

Post by DanLexus »

Witam! Mam pytanie:
Orientujecie się jaka powinna być kompresja w is200 155KM? Z tego co pomierzył mechanik to na 4 cylindrach jest blisko 18bar a na dwóch mniej - 15 i 14. Jednak uspakajał mnie że to nic nadzwyczajnego i silnik jest w dobrej kondycji. Rozmawiałem z innym który słysząc o 4barach różnicy uznał że to też nic strasznego. Nie ma się czego obawiać. Niestety trzeci z kolei powiedział że różnica jest duża i gdzieś jest problem tzn. zawory, pierścienie - coś pada :szok: . JAK JEST NAPRAWDĘ???
Supras are just a hatchback SC300
carsik
Lex Master
Posts: 1051
Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Contact:

Re: Kompresja silnika

Post by carsik »

raczej sprawdziłbym to gdzieś indziej bo 18 barów to mocno dużo i raczej obstawiałbym, że coś urządzenie szwankuje. Generalni zdrowy silnik to około 14 barów generuje. Różnice powyżej 1bara na cylindrach zaczynają być niepokojące.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
User avatar
DanLexus
Lex Driver
Posts: 521
Joined: 15 Aug 2014, o 21:16
Model Lexusa: SC300
Skąd:: Tarnów
Contact:

Re: Kompresja silnika

Post by DanLexus »

Dzięki. Sprawdze u kogoś bardziej ogarniętego. Może chodziło o różnicę 0,4 bar... Nie widziałem jak wykonywany był pomiar. Nie podobało mi się samo stwierdzenie że 4 bary różnicy to nic takiego... Rozumie że jeśli różnica była by tak duża to silnik do remontu albo nowy (używany) trzeba szukać.
Supras are just a hatchback SC300
carsik
Lex Master
Posts: 1051
Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Contact:

Re: Kompresja silnika

Post by carsik »

niekoniecznie. Może np być kłopot z luzami zaworowymi. Najczęściej problemy z kompresją związane są raczej z głowicą niż dołem.

Mnie zadziwia wynik 18 barów, to nie diesel :biggrin2:
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
User avatar
DanLexus
Lex Driver
Posts: 521
Joined: 15 Aug 2014, o 21:16
Model Lexusa: SC300
Skąd:: Tarnów
Contact:

Re: Kompresja silnika

Post by DanLexus »

Jeśli faktycznie chodziło by o luzy zaworowe, a różnica na kompresji między cylindrami wynosiłaby 4bary to wystarczy wyregulować czy potrzebna jest większa interwencja - wymiana szklanek, głowicy ?
Supras are just a hatchback SC300
carsik
Lex Master
Posts: 1051
Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Contact:

Re: Kompresja silnika

Post by carsik »

no cóż, zmierzasz w rejony jasnowidzenia
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
User avatar
Riki
Lex Driver
Posts: 480
Joined: 20 Oct 2013, o 23:24
Model Lexusa: is 200
Skąd:: Krasnystaw
Contact:

Re: Kompresja silnika

Post by Riki »

W silniku 1g-fe Ciśnienie Sprężania: stan normalny 12,8 (bar). Stan minimalny 10 (bar)
Części do lexusów
IS 200-300 MK1
IS 220-250 Mk 2
Gs300-430 Mk2 Mk3
Ls 430 ufc 30
ls400 Ufc 20

-silniki
-skrzynie biegów
-el.blacharskie
-wiele innych
Więcje informacji 720 814 923 Lub pW
lukasz1988r2009
Nowy lex user
Posts: 2
Joined: 1 Apr 2015, o 14:28
Model Lexusa: is200
Skąd:: Biłgoraj
Contact:

Re: Kompresja silnika

Post by lukasz1988r2009 »

Czy jesli mam ciśnienie prawie 11 bar to czy silnik moze juz nierówno pracować ?
carsik
Lex Master
Posts: 1051
Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Contact:

Re: Kompresja silnika

Post by carsik »

może
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
User avatar
Damian87
Lex Driver
Posts: 674
Joined: 11 Jul 2011, o 14:53
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: łódzkie
Contact:

Re: Kompresja silnika

Post by Damian87 »

A jak mierzy się sprężanie na ciepłym czy na zimnym silniku? Z instrukcji rozumiem tyle że gaz ma być wyciśnięty i prawidłowa kompresja to 14psi .A co do temperatury nic nie ma..
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests