IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność

User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność

Post by carinus »

Moze zanim coś wymienisz sprawdz u dobrego diagnosty poprawność pracy tej sondy.
User avatar
Damian87
Lex Driver
Posts: 674
Joined: 11 Jul 2011, o 14:53
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: łódzkie
Contact:

Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność

Post by Damian87 »

odświeżę temat :biggrin2:

wczoraj też zapalił mi się check z błędem p0420 i p2000(którego wyjaśnienia nie mogę nigdzie znaleźć), check zapalił się gdy jechałem kilkanaście kilometrów w gęstej mgle, 40 km/h ledwo muskając gaz( czyli w warunkach do których auto za bardzo nie jest przyzwyczajone :) ).

Dodam że niedawno wymieniane było sprzęgło i mechanik na pewno musiał rozpinać wydech, możliwe że coś źle skręcił i stąd ten błąd?

Tak dla pewności, kod tego błędu na pewno wskazuje na trzeci katalizator tak?

jeszcze mam pytanie co do wykresów jakie przedstawił maxnamee, wiem już że sondy na pierwszych katach w kolektorze powinny raz wskazywać "górę" raz "dół" a odczyt z trzeciej sondy powinien być płaski, tylko jakie są górne i dolne granice pierwszych dwóch sond a ile powinna wskazywać trzecia sonda na biegu jałowym i pod obciążeniem?
rkiljan
Lex user
Posts: 84
Joined: 2 Jun 2014, o 15:36
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Mogielnica
Contact:

Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność

Post by rkiljan »

Odświeżam temat. Co jakiś czas zapala mi się błąd P0420 (Bank1), dzieje się to głównie przy spokojnej monotonnej jeździe, (wczoraj o dziwo przy kręceniu bączków na parkingu). Auto ma przejechane ok 250k km i jest zagazowane. Obstawiałem kat po przeczytaniu kilku wątków na forum lecz nie wiem czy to też nie wina sondy lub złego ustawienia gazu. Nie chce też w ciemno wycinać kata który może jest dobry a tylko przysporzy mi to problemu wyskakującego błędu katalizatora. Dodam od siebie że czuje lekki spadek mocy( lub to tylko przyzwyczajenie do samochodu :wink: ) Mógłby ktoś osądzić działanie sond ? Pierwsze 2 fotki to wykres sondy na biegu jałowym:
1 na benzynie:
Image
2.na gazie:
Image
Oraz wykres przy 2k obr
1. na benz:
Image
2. na gaz
Image
rkiljan
Lex user
Posts: 84
Joined: 2 Jun 2014, o 15:36
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Mogielnica
Contact:

Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność

Post by rkiljan »

Czy jest tu ktoś kto ogarnia pracę lambdy?
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność

Post by owczar »

Pierwszy i drugi wykres mógłby wskazywać na rzeczywisty spadek wydajności katalizatora, ale kolejne już niekoniecznie.


Możliwości są dwie. Albo sonda za katem na pierwszym banku powoli umiera, albo masz nieszczelność między prekatem a drugą sondą. Świadczy o tym 3 wykres. Sonda przed katem oscyluje, a ta za katem leci na ubogo. Gdyby kat umarł, to w najgorszym wypadku druga sonda też by oscylowała, a rysuje mieszankę ubogą- czyli albo dostaje się tam tlen, albo sonda jest uszkodzona, ale nie na tyle by wykrył to sterownik.

Nie wiem jakie są połączenia w IS, ale jeśli podobne jak w LS to bardzo możliwa jest nieszczelność. Sam miałem identyczny przypadek u siebie. Po odkręceniu wydechu pojawiał mi się błąd kata. Złożyłem wszystko na nowe uszczelniacze, ale niestety kołnierze przy wydechu straciły sztywność i wydech puszczał. Poszły kolejny raz nowe uszczelki i pasta do wydechów. Problem ustąpił. Jak masz dostęp to obadaj pod kątem przedmuchu. Jak nic nie znajdziesz to ew można podmienić sondę jeśli nie ma z tym większej roboty.

Spadek mocy to wrażenie subiektywne. Te sondy w min stopniu wpływają na korekty w pętli zamkniętej, a w pętli otwartej nie mają już żadnego znaczenia.

Damian87, trzeci kat nie jest monitorowany.
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność

Post by owczar »

Na rys poniżej macie rozpiskę. Do wymiany uszczelki 17410B. Numer OEM 90917-06046. Zamiennik bosal: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... owego.html
Do tego pasta do wydechów.
Image
rkiljan
Lex user
Posts: 84
Joined: 2 Jun 2014, o 15:36
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Mogielnica
Contact:

Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność

Post by rkiljan »

owczar wrote:Pierwszy i drugi wykres mógłby wskazywać na rzeczywisty spadek wydajności katalizatora, ale kolejne już niekoniecznie.
Może to właśnie dlatego przy niskich obrotach i małej prędkości wyskakiwał błąd...?
Co do przedmuchów to postaram się jak najszybciej sprawdzić. Sondę ostatecznie mogę kupić na szrocie i ją podmienić. Pod koniec miesiąca jadę na hamownie i zobaczę czy auto straciło wigor czy po prostu to moje przyzwyczajenie do niego, lecz najpierw sprawdzę kompresję.
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność

Post by owczar »

Błąd z reguły pojawia się przy ustabilizowanej prędkości i obrotach, bo w takich warunkach diagnostyka ma możliwość weryfikacji odczytów.
User avatar
markami
Lex user
Posts: 155
Joined: 25 Nov 2013, o 22:17
Model Lexusa: Lexus LS430/Toyota Avensis T25
Skąd:: Podlaskie
Location: Grajewo
Contact:

Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność

Post by markami »

owczar wrote:Błąd z reguły pojawia się przy ustabilizowanej prędkości i obrotach, bo w takich warunkach diagnostyka ma możliwość weryfikacji odczytów.
Podepnę się pod owczara może mieć rację z tym przedmuchem mi podczas spokojnej jeździe tak po 45 km wywalił błąd sondy za katalizatorem a co się okazało nie szczelność mimo że dałem uszczelkę OEM między katem a rurą wydechu układ V z 3-katem bo rozkręcałem wydech. Założenie 2 uszczelek problem rozwiązało przedmuch był delikatny.
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność

Post by owczar »

Tez myślałem nad dwoma uszczelkami. Na przyszłość dobrze wiedzieć ;)
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests