Witam! Podpiąłem dziś Lexa pod komputer i wyskoczyły mi 2 błędy:
1) C1223- nie mogę ustalić co oznacza ten błąd, prawdopodobnie coś z pompą ABS
2) C0220- komputer mi wyświetlił czujnik prędkości prawe przednie koło, natomiast według kodu na internecie oznacza to tylne prawe koło
Proszę o pomoc, dodam że obecnie świeci mi się kontrolka ABS i mruga TRC.
IS200 błąd C1223, C0220
-
- Lex user
- Posts: 32
- Joined: 24 Nov 2014, o 01:38
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Tarnów
- Contact:
- dommell
- Lex Driver
- Posts: 594
- Joined: 21 Sep 2010, o 17:21
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: Kielce, Warszawa
- Location: Kielce, Warszawa
- Contact:
-
- Lex user
- Posts: 32
- Joined: 24 Nov 2014, o 01:38
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Tarnów
- Contact:
Re: IS200 błąd C1223, C0220
Wracając do błędu C0220, nie mogę zrozumieć jednej rzeczy, otóż: w opisie programu TechStream bylo namisane że ten błąd oznacza usterkę czujnika prędkości prawego przedniego koła, natomiast według tabeli kodów oznacza to awarie czyjnia prędkości kół tylnych. Nie wiem już jak powinienem odczytywać ten błąd i gdzie upatrywać usterki. Dodam jeszcze że ABS i TRC świecą od razu po zapaleniu samochodu oraz nie mogę usunąć tych błędów programem.
- dommell
- Lex Driver
- Posts: 594
- Joined: 21 Sep 2010, o 17:21
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: Kielce, Warszawa
- Location: Kielce, Warszawa
- Contact:
-
- Lex user
- Posts: 32
- Joined: 24 Nov 2014, o 01:38
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Tarnów
- Contact:
Re:
Dzięki, za odpowiedź, tylko jeszcze nie wiem jak zdiagnozować który to czujnik uszkodzony, gdyż kod znaczy co innego a opis w TechStream wskazuje na przednie prawe koło, także jakieś dziwne czary. Panowie a gdybym się kierował nr kodu błędu to on oznacz: Awarie czujnika prędkości kół tylnych i też niewiele mi to mówi czy obu kół na raz, czy któregoś z 2.dommell wrote:Co do kontrolki ABS jesli walniety jest czujnik przy kole to tego nie usuniesz. Co lepsze. Nie usuniesz tego nawet jak wlozysz dobry czujnik. Ona sama zgasnie po przejechaniu paru metrow. U mnie to bylo jakies 30 metrow.
-
- Lex user
- Posts: 53
- Joined: 23 Apr 2012, o 08:12
- Model Lexusa: GS450h MkiV
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Re:
Witam,
Spróbuj dostać się do kostki w której łączy się przewód z czujnika z resztą instalacji (nie wiem jak w IS jest, ale u mnie to było pod oparciem tylnej kanapy, wystarczyło odkręcić górne śruby i lekko odchylić oparcie - 5 minut roboty). Jak już rozłączysz wtyczkę (dwupinowa)to zmierz omomierzem rezystancję czujnika, powinno wyjść około 1,5 kOhm. Jak u mnie był uszkodzony mechanicznie czujnik to omomierz wskazywał rozwarcie.
Z mierz w ten sposób lewy i prawy czujnik i będziesz wiedział który jest walnięty. No chyba, że uszkodzona jest wiązka między czujnikiem a sterownikiem ABS, no ale to też, omomierzem da radę sprawdzić gdzie jest przerwa lub zwarcie.
Pozdrawiam,
Mariusz
Potwierdzam, u mnie było dokładnie tak samo.dommell wrote:Co do kontrolki ABS jesli walniety jest czujnik przy kole to tego nie usuniesz. Co lepsze. Nie usuniesz tego nawet jak wlozysz dobry czujnik. Ona sama zgasnie po przejechaniu paru metrow. U mnie to bylo jakies 30 metrow.
Ja co prawda miałem uszkodzony czujnik w GS300 Mk2, ale podejrzewam, że czujniki są identyczne, różnią się tylko wyprowadzeniem i długościami przewodów.KacperC93 wrote:Dzięki, za odpowiedź, tylko jeszcze nie wiem jak zdiagnozować który to czujnik uszkodzony, gdyż kod znaczy co innego a opis w TechStream wskazuje na przednie prawe koło, także jakieś dziwne czary. Panowie a gdybym się kierował nr kodu błędu to on oznacz: Awarie czujnika prędkości kół tylnych i też niewiele mi to mówi czy obu kół na raz, czy któregoś z 2.
Spróbuj dostać się do kostki w której łączy się przewód z czujnika z resztą instalacji (nie wiem jak w IS jest, ale u mnie to było pod oparciem tylnej kanapy, wystarczyło odkręcić górne śruby i lekko odchylić oparcie - 5 minut roboty). Jak już rozłączysz wtyczkę (dwupinowa)to zmierz omomierzem rezystancję czujnika, powinno wyjść około 1,5 kOhm. Jak u mnie był uszkodzony mechanicznie czujnik to omomierz wskazywał rozwarcie.
Z mierz w ten sposób lewy i prawy czujnik i będziesz wiedział który jest walnięty. No chyba, że uszkodzona jest wiązka między czujnikiem a sterownikiem ABS, no ale to też, omomierzem da radę sprawdzić gdzie jest przerwa lub zwarcie.
Pozdrawiam,
Mariusz
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests