
P.S. w moim przypadku akurat górny kat posypał się trochę i ogólnie kat ostatni był strasznie zapchany.
Jezeli chcesz sie pozbyc tego metalicznego dzwieku to mozna zastosowac powiekszony tlumik srodkowy.Przerabialem temat w byłej hondzie civic gdzie ten metaliczny dzwięk pojawial sie w zakresie 2800-3500rpm iu po zastosowaniu powiększonego tlumika srodkowego następowała cisza...Keepmovin wrote:Hej, pytanie dla osób, które miały styczność z usuwaniem orginalnego katalizatora i wstawianiem za miast niego przelotu, tłumika bądź innego (sportowego bądź uniwersalnego) katalizatora.
Ostatnio wyciąłem u siebie 3 kat przed sondą i wstawiona została poprostu rura jako "przelot". Musze przyznać, że akurat czuję iż "dół" samochodu nieznacznie, bo nieznacznie, ale poprawił się. Minustem tego zabiegu jest dzwięk. Dzwięk a'la szlifierka kątowa z za małą tarczą propocjnonalnie do obiektu, który chcemy ciąć... dziennie robie ok. 80km, a z przejazdami do domu, czy na studia weekendowo wychodzi pod 2k km miesięcznie. Dla mnie osobiście nie da się tym jeździć w większych zakresach niż 3k. 120km/h to już problem bo jest naprawdę głośno. Celem zniwelowania tego efektu zadzwoniłem do Pana Macieja z Proexu (swoją drogą naprawdę pomocny człowiek, jeżeli ktoś zastanawia się nad jakimś customowym tłumikiem, to poleciłbym), który oferował wcześniej coś na wzór tłumika w miejsce katalizatora. Mówił, że sprzedał tego trochę w przeszłości, natomiast nadal w okolicach 4-5k rpm zostaje metaliczny pogłos, którego przy stock'owej budowie wydechu w IS, nie da się zniwelować taką podmianką, musi być jakiś opór w forme kata (200 cpsi przepustowości powietrza powiedział, że wystarczy) aby nie brzmiało to jak sanki na chodniku w bezśnieżną zimę.
Lubię dzwięk IS'a w stock'u. Uważam, że jest on co prawda za mało "rasowy" i ciutkę za cichy, ale jak się przeciągnie te 6 rzędowych garów w okolicach 5,5k rpm, to naprawde to fajnie mruczy. Stąd pytanie do osób, które już pare IS'ów miało/widziało/robiło: co byście zalecali ?
1) Mam stary katalizator, mogę go wspawać spowrotem (dziurawienie go śrubokrętem w paru miejscach, to chyba lekki drut...)
2) Jakiś tłumik może ktoś wspawywał ?
3) Katalizator metalowy (z uwagi na LPG) sportowy z Magnaflow o przepustowości 200 cpsi, taki jak tu: http://arto-pph.pl/pl/p/Okragly-metalow ... -59929/594 aby podszedł pod 2,25" naszej rury?
4) Dorwać gdzieś niedostępny http://arto-pph.pl/pl/p/Owalny-metalowy ... 91005M/542 który wygląda najbardziej zbliżony do stockowego, aby dobrze rezonował.
Moją jedyną obawą tego katalizatora jest to, iż nadal może zostać w/w metaliczny dzwięk. Napewno wydech będzie troszkę głośniejszy od stock'u, ale napewno nie już tak głośny jak teraz. Dzwoniłem też do firmy JMJ, która zajmuję się robieniem katalizatorów, lecz cena ta sama co za Magnaflow.
Konkretnie wycinasz srodkowy tlumik i wspawujesz tlumik od tego goscia i po temacieKeepmovin wrote:Agatka, dzięki za podpowiedź, chodziło mi też o konkrety, wiesz który podszedłby pod IS200 ? tam wbrew pozorom nie ma tyle miejsca przed sondą.
Check się nie zapala, spalanie w normie (ale to teraz ciężko stwierdzić, bo jest zimno i samochód się dłużej grzeje + jeżdzi się na ogrzewaniu i klimie). Kat cięty był przy "złączce" i przed sondą.
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests