Gdzie wstawić strumienice

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Robert-93
Nowy lex user
Posts: 3
Joined: 10 Apr 2015, o 01:22
Model Lexusa: IS200
Skąd:: IRL
Contact:

Gdzie wstawić strumienice

Post by Robert-93 »

Witam próbowałem znaleść odpowiedz na moje pytanie lecz nie mogłem znaleść moze źle szukałem.

chce wstawić strumienice do mojego IS200 Sportcross ale nie jestem pewien gdzie ją wstawić, czy kupić 2 i wstawić je w miejsce orginalnych katalizatorów na kolektorze czy 1 zaraz za złączeniem sie wydechu od koletora gdzie jest tłumik.

Pozdrawiam.
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: Gdzie wstawić strumienice

Post by owczar »

A czemu chcesz wstawiać strumienice?
User avatar
jankess
Lex Maniak
Posts: 794
Joined: 28 May 2013, o 20:59
Model Lexusa: is2ooT
Skąd:: NGI/NO
Contact:

Re: Gdzie wstawić strumienice

Post by jankess »

zamontuj dwie od razu i magnetyzer dojdzie z 50koni :D

a na poważnie niech wywalą katalizatory, wstawią zamiast dwóch pierwszych katów zejscia z nierdzewki 3w1 a może zamiast trzeciego tłumik przelotowy awg czy jakiś inny rozprezny a pod trzecią sondę wkrecić emulator.
This IS it
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: Gdzie wstawić strumienice

Post by owczar »

I jak nie straci mocy to będzie sukces :)

Bez strojenia takie zmiany mocy nie podnoszą... a za chwilę jak na stacjach zaczną wnikać w analizy spalin to będą tylko problemy.
User avatar
jankess
Lex Maniak
Posts: 794
Joined: 28 May 2013, o 20:59
Model Lexusa: is2ooT
Skąd:: NGI/NO
Contact:

Re: Gdzie wstawić strumienice

Post by jankess »

owczar wrote:I jak nie straci mocy to będzie sukces :)

Bez strojenia takie zmiany mocy nie podnoszą... a za chwilę jak na stacjach zaczną wnikać w analizy spalin to będą tylko problemy.

to prawda bez strojenia to moze byc gorzej jak seria...ale jak ktos ma zapchany wydech to bedzie lepiej ;)

a juz teraz nie wnikaja w analize spalin? :)
This IS it
User avatar
kupiec1985
Lex Driver
Posts: 523
Joined: 22 Jul 2013, o 12:11
Model Lexusa: IS200 SC
Skąd:: Karlino
Location: Karlino
Contact:

Re: Gdzie wstawić strumienice

Post by kupiec1985 »

Ale jeśli ma katy mu się wypaliły i ma zapchane to czego ma nie zmienić ?
na forum jest kilka tematów o tym że auto po wyrzuceniu zapchanych katów odzyskało swój wigor ,
ja kiedyś tez miałem taki przypadek z swojej maździe z silnikiem dohc że po wywaleniu starego kata ( wymieniłem go bo obudowa miała przedmuchy) wstawiłem najzwyklejsza strumienice która mi podpasywała, wymiana przyniosła tylko same pozytywy , było ciszej (brak przedmuchów ) dźwięk był przyjemniejszy dla ucha (kręciła się ponad 7k) i mocy nie ubyło.
A tak szczerze kto mu na stacji podczas przeglądu podłączy analizator jak podjedzie Lexem w SportCrosie??
Ja na przeglądzie musiałem sam się o to prosić by zobaczyć czy wszystko jest w porządku u mnie .
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: Gdzie wstawić strumienice

Post by owczar »

A lex sport cross to auto elektryczne, że mu analizy spalin nie chcą robić? :)

Czasy się zmieniają i w związku z tymi zakazami wjazdy do centrów miast nie będzie musiał nikt prosić o analizę spalin.

Zapchane katy? Od czego? Zapchanie kata może wystąpić w szczególnych przypadkach niesprawności układu zapłonowego czy paliwowego, ale przy sprawnym silniku nie ma prawa. Katy co najwyżej tracą sprawność, ale nie ograniczają przepływu. Tam są takie temp, że nagar i inne osady się wypalają podczas jazdy.

Wiele osób pisze o tym tubopowerze po wycięciu katów, a ile z tych osób pokazało wykres z hamowni przed i po? Dla mnie argument, że dupohamowania mówi mi, że jest lepiej jest żadnym argumentem. Mało tego, nikt nawet nie wrzuca zdjęć jak kat wyglądał po wycięciu... Ten rzekomy przyrost mocy może być pozorny i wynikać z innego dźwięku wydechu itp.

Napisałeś, że u Ciebie w maździe wstawienie strumienicy wyciszyło wydech... hmmm wydaje mi się, ze gdybyś usunął przedmuchy to z katem byłoby jeszcze ciszej.

Generalnie każdy zrobi co zechce bo to jego auto, ale wywalanie katów ma takie samo działanie jak magnetyzery.

Takie zabiegi mają sens przy gruntownej przebudowie- porządny wydech z kwasówki, jakiś inny dolot a na koniec strojenie. Każdy z tych zabiegów zrobiony osobno może więcej zaszkodzić niż poprawić.
Sam musiałem się pozbyć katów podczas swapa silnika w innym aucie, bo się kolektor nie mieścił przy maglu. Łącznie wyleciały 3 katy. Efekt? Poza tym, że sondy wariują, a emulacja to pudrowanie pryszcza, były problemy z korektami. Trzeba się było postarać żeby spalanie i korekty były w granicach rozsądku. Moc? Identyczna albo gorsza. Dawca i biorca przyśpieszały do setki w identycznym czasie- mierzone na tej samej drodze- kilka pomiarów z TempesGTX. Choć początkowo wydawało mi się, że biorca jest szybszy- a to wszystko przez to, że był po prostu głośniejszy.
User avatar
kupiec1985
Lex Driver
Posts: 523
Joined: 22 Jul 2013, o 12:11
Model Lexusa: IS200 SC
Skąd:: Karlino
Location: Karlino
Contact:

Re: Gdzie wstawić strumienice

Post by kupiec1985 »

Zgadzam się z tym co napisałeś , ale jeśli ktoś ma niesprawne czy zapchane te katy z innych powodów to po co ma zmieniać na nowe kosztujące krocie kiedy może wstawić przelot lub strumienice a na końcu emulator z kilka groszy i nie straci na funkcjonalności a i głośniejszy dźwięk da pozorny przyrost mocy :P.
cebem
Lex user
Posts: 44
Joined: 1 Jan 2015, o 17:49
Model Lexusa: IS300 GS300 mk3
Skąd:: Kołobrzeg
Contact:

Re: Gdzie wstawić strumienice

Post by cebem »

Zawsze można kupić uniwersalne katy w podobnych wymiarach. Na pewno lepsze rozwiązanie niż strumienice.
Robert-93
Nowy lex user
Posts: 3
Joined: 10 Apr 2015, o 01:22
Model Lexusa: IS200
Skąd:: IRL
Contact:

Re: Gdzie wstawić strumienice

Post by Robert-93 »

powodu nie ma zbytnio jakiegoś specjalnego tylko po prostu mam cały wydech zapasowy i myślałem o tym żeby na jakiś czas zrobić zamiane jako że znajomy jest w polsce teraz i może mi przywieść strumienice. nie chodzi mi o wzrost mocy bo wiem że ten silnik nie jest wart modyfikacji i jest to marnowanie pieniędzy, i za takie same pieniądze kupie altezze z beams 2000 na zamiane.

dlatego teraz pytanie czy jest w ogóle sens wstawić strumienice czy dać w miejsce katalizatorów prosty przelot?
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests