


Miałem podobny problem ale jednak słabsze objawy ... tylko błąd silnika - okazało się że jeden wtrysk gazu wysiadł i mam listwy magicjet 2x 3wtryski - jedna listwa 3 wtrysków to 161pln montaż banalny (samodzielny) ... jak bym miał osobno wtryski (6x1) to było by 60pln ... a to są naprawdę szybkie wtryski - i rok gwarancji - a tutaj 400pln za regeneracje? to jakiś absurd - kolo ma 350pln zarobku - co do mieszanki to jak za bogata pół biedy - najwyżej z rury będzie gazem walić ale zbyt uboga ... to dopiero niszczy silnik i cały wylot - podstawa to regulacja, mój pali 4l więcej lpg niż beny i jak tak musi być to trudno, nie zmuszam go żeby palił np. tylko litr więcej - ale to już odbiegam od tematu.highcontrast wrote:ROZWIĄZANIE mojego problemu > ...puki nie było śniegów problem odłożyłem na kilka dni bo jeszcze miałem inne wydatki...niestety zaczął się nasilać czego objawem było gaśniecie auta na niskich obrotach (bardzo podnoszące adrenalinę na zakrętach, gdzie wysiadało wspomaganie kierownicy i nawet człowiek nie zdążył się zdziwić jak jechał nagle prosto)...do tego doszedł wczoraj kolejny problem tj. znaczne obniżenie mocy silnika, co miało przełożenie na przyspieszenie tzn. po wciśnięciu w pedał (gazu) samochód dochodził do 3000 obrotów i wybiórczo szedł dalej albo finito
przykład - na jednopasmówce wyprzedzam autobus i nagle przysłowiowy Wuj w d... w połowie autobusu nie chce iść dalej, gaz opór a on nic... po tej akcji stwierdziłem, że chce dalej pożyć (mam w planach wakcje itd.
) więc zadzwoniłem do serwisu i umówiłem się na dzisiaj na ta tzw. regeneracje wtrysków. Przyjechałem na 14tą , i typ wziął się do roboty (z lekką łaską, bo jak mówił nie mają dzisiaj zbytnio czasu)... po ok 30-40 min. sprawa była załatwiona. Efekt tej operacji jest taki, że oczywiście nie ma błedu silnika i trc na panelu, wzrost mocy do takiej jakiej już nie pamiętałem i dodatkowo cicha i równa praca silnika na gazie jakiej nie widziałem jeszcze od zakupu swojego IS-a. Więc jestem zadowolony (no moze nie z ceny usługi). Koszt 400 pln i 6 mc gwarancji w serwisie bigaz (taka mam instalacje) na zaciszu w wawie , ale z tego co widziłem w necie są firmy oferujące tą usługę w warszawie za 250 pln dające gwarancje bezterminową np. http://www.poterek.com/portal/ tu jest taka informacja, ale jakie sa efekty nie wiem. To na tyle ...zobaczymy jakby co dam znać jak się to będzie sprawować
konik_80 wrote:ja przypomnę, że kolega które ma mojego ex IS200 za każdym razem jak temp na zewnątrz spada poniżej zera to wywala mu checka i mruga trc.
Komp pokazuje błędy P0300 301 302 i 303 które są odpowiedzialne za brak iskry na pierwszych 3 cylindrach - błąd wykryty przy tepm płynu chłodzącego 20stp.
W zeszłym tyg wyciągneliśmy wszystkie świece - na początek przeczyściliśmy i zamieniliśmy cewki miejscami z cyl 123 na 456 i 456 na 123.
Dzisiaj koledze znów wywaliło checka więc podjechał do mnie aby podpiąć się pod kompa i znów prawie to samo tyle, że błędy p0300 p0301 i p0303 - brak błędu p0302 - to by wykluczało cewki bo zostały zamienione miejscami.
Nie wiem jak jest u was ale w tym przypadku checa wywala kiedy silnik nierówno pracuje próbując zejść z obrotów po ssaniu wstępnym.
Drugi raz bład wywalił przy takich samych obrotach okolice 950rpm i też przy temp płynu 20stp. i też na postoju oraz przy dziwnie dużym obliczonym przez komputer obciążeniu w granicy 74%.
Dodam też, że zaraz po odpaleniu po nocy silnik chodzi rówo i właśnie jak złapie deczko temperature i schodzi z obrotów to chodzi nierówno aż do momentu jak się rozgrzeje (mowa o wolnych obrotach)
Przeglądając różne dokumentacje i program Auto Data oraz po przeprowadzeniu ostatniego testu jest kolka opcji
1. Problem z przepustnica (prawdopodobnie z jej sterowaniem lub luzem na zębatkach - które są plastikowe)
2. Brakiem ciśnienia paliwa (w co wątpie)
3. Problem z wtryskiwaczami benzynowymi (bo to się dzieje na benzynie a nie na gazie - ale też w to szczerze wątpie).
4. Problem z MAP sensorem - w to też wątpie
Pytanie czy macie podobne objawy do tych które opisałem?
Na 100% na 6 cyl. Dziś cały dzień się babrałem silniku i mam potencjalnego winnego... uszkodzeniu uległą przepustnica a dokładnie mechanizm odpowiedzialny za jej działanie. Zmówiłem już przepustnicę. Jak wymienię to dam znać jaki wynik ale na 99% to właśnie ona jest winna...tomekb wrote:a silnik chodzi na 5 czy na 6 cylindrach
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests