Witam, na wstępie chciałem zaznaczyć, że przeczytałem wiele tematów jednak w żadnym nie znalazłem problemu takiego jak mój.
Posiadam Lexusa is200 z BRC, dzisiaj po przejechaniu ok 20km obroty nie chciały zejść poniżej 2tyś-2,5tys, miga mi cały czas TRC OFF jednak Check się nie zapalił.
Świece wymieniałem ok 1500km temu na Denso takie jak są seryjnie. Pod komputer będę mógł podpiąć się dopiero jutro. Mam dwa pytania czy mogę przejechać autem z taką usterką 50km i co może być przyczyną takiej amonali. Proszę o pomoc i z góry dziękuje.
is200 Wysokie obroty i Migające TRC OFF
-
- Nowy lex user
- Posts: 6
- Joined: 3 Nov 2011, o 14:08
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: Lublin
- Contact:
-
- Nowy lex user
- Posts: 6
- Joined: 3 Nov 2011, o 14:08
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: Lublin
- Contact:
Re: is200 Wysokie obroty i Migające TRC OFF
Problem rozwiązany.
- dzida
- Lex Driver
- Posts: 506
- Joined: 18 Apr 2015, o 14:13
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: Biłgoraj
- Contact:
Re: is200 Wysokie obroty i Migające TRC OFF
Podziel się przyczyną - może komuś na przyszłość się przyda 

-
- Nowy lex user
- Posts: 6
- Joined: 3 Nov 2011, o 14:08
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: Lublin
- Contact:
Re: is200 Wysokie obroty i Migające TRC OFF
Zawór zmiennych faz rozrządu (OCV). Zrobiłem regeneracje domowym sposobem, czasami delikatnie czuć że się przytnie na trasie przy stałych obrotach, ale działa. Przejechałem już 90km.
- endrju1
- Lex Master
- Posts: 1019
- Joined: 13 Feb 2015, o 17:11
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: LLB
- Contact:
Re: is200 Wysokie obroty i Migające TRC OFF
Jaka to jest regeneracja domowym sposobem?
-
- Nowy lex user
- Posts: 6
- Joined: 3 Nov 2011, o 14:08
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: Lublin
- Contact:
Re: is200 Wysokie obroty i Migające TRC OFF
Witam, opiszę całą sytuacje z zaworem VVT-I i przy okazji, postaram się wytłumaczyć jak można go "zregenerować domowym sposobem''. Nie biorę odpowiedzialności za uszkodzenia powstałem w wyniku napraw. Po tym jak dowiedziałem się, że padło mi to ustrojstwo, zacząłem szukać używanego, niestety najtańszy jaki znalazłem kosztował 200zł i musiałem po niego jechać ponad 100km, a i tak nie miałem gwarancji, że zaraz nie padnie. postanowiłem go rozebrać i spróbować coś zdziałać. Ogólnie zawór ten składa się z elektromagnesu oraz bodajże 3 tłoczków, które lubią się przytrzeć, przez co zawór się blokuje.
Po wyjęciu zaworu, mocujemy go w imadle, ale tak, żeby go nie uszkodzić. Za pomocą płaskiego śrubokręta oraz młotka odginamy zaprasowane brzegi.

Wyjmujemy środek i odkładamy na razie na bok, będzie trzeba potem go wewnątrz wyczyścić.

Wyjmujemy ze środka tłoczek, pamiętając, że był włożony magnesem do góry. Prawdopodobnie zobaczycie na nim nagar, który trzeba usunąć. Ja użyłem nitro oraz papieru wodnego 2000,

Pozostałe tłoczki czyścimy przez dziurki, psikając WD-40 oraz energicznie ruszając nimi za pomocą małego śrubokręta w obie strony, można użyć też patyczków do uszu
Po wyczyszczeniu wszystkich elementów, nasmarowałem tłoczki, razem z tym w elektromagnesie olejem, który mam w silniku, Poskładałem wszystko do kupy, zaklepałem brzegi i zamontowałem do IS.
Na razie jeździ bez większych problemów, jeśli znowu padnie, wyciągnę go i zrobię to samo
Po wyjęciu zaworu, mocujemy go w imadle, ale tak, żeby go nie uszkodzić. Za pomocą płaskiego śrubokręta oraz młotka odginamy zaprasowane brzegi.

Wyjmujemy środek i odkładamy na razie na bok, będzie trzeba potem go wewnątrz wyczyścić.

Wyjmujemy ze środka tłoczek, pamiętając, że był włożony magnesem do góry. Prawdopodobnie zobaczycie na nim nagar, który trzeba usunąć. Ja użyłem nitro oraz papieru wodnego 2000,

Pozostałe tłoczki czyścimy przez dziurki, psikając WD-40 oraz energicznie ruszając nimi za pomocą małego śrubokręta w obie strony, można użyć też patyczków do uszu

Po wyczyszczeniu wszystkich elementów, nasmarowałem tłoczki, razem z tym w elektromagnesie olejem, który mam w silniku, Poskładałem wszystko do kupy, zaklepałem brzegi i zamontowałem do IS.
Na razie jeździ bez większych problemów, jeśli znowu padnie, wyciągnę go i zrobię to samo

-
- Nowy lex user
- Posts: 6
- Joined: 3 Nov 2011, o 14:08
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: Lublin
- Contact:
Re: is200 Wysokie obroty i Migające TRC OFF
Jakby ktoś rozbierał to warto sprawdzić jak duży luz ma sprężynka w zaworze, jeśli jest luźna można po rozginać ją płaskimi śrubokręcikami, obracając małym gwiazdkowym od góry. Samemu ciężko, lepiej mieć kogoś do pomocy
. Na dzień dzisiejszy zrobiłem 230km i jeszcze jedzie 


Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests