Powinny dać radę na tyle spokojnie.
Hamulce nie są złe, ale mało odporne na przegrzanie. Po przesiadce z galanta zdarzało mi się dość gwałtownie hamować. Serwo jest duże i wydajne, a dodatkowo jest asystent hamowania. Przy gwałtownym wciśnięciu asystent hamuje awaryjnie.
W tym aucie nie ma prowadnic, więc wystarczy ATE Bremszylinder. Dodatkowo polecam wymienić gumki w zaciskach i wtedy porządnie przesmarować. Na pewno odczujesz różnicę. Ja założyłem zestaw AutoFren. Póki co działa bez zarzutu. Hamulce po 20kkm działają idealnie.
https://www.motointegrator.pl/produkty/ ... aste-180-g
Nie piszczało nic jak jechałeś na ręcznym? U mnie od razu zaczyna piszczeć jak zapomnę zdjąć. Ręczny w automacie się przydaje. Ja w zasadzie używam zawsze, w obu autach z AT. Jak jest lekka nierówność, to auto się stacza i obciąża blokadę skrzyni. Przy większej górce może ją zerwać- dlatego zaleca się używanie hamucla ręcznego także w AT.
GS 430 MKII swap hamulców.
-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
- rey
- Lex user
- Posts: 230
- Joined: 1 Nov 2014, o 23:22
- Model Lexusa: LS430
- Skąd:: Warszawa
- Location: Warszawa
- Contact:
Re: GS 430 MKII swap hamulców.
Kupiłem nowe tarcze Delphi na tył i klocki Textar, bo stare wymiarowo prawie na minimum. W Piasecznie wyceniono przetoczenie na 60zł za sztukę, dlatego zdecydowałem się na nowe. Stare stoczę w moich rodzinnych stronach za 15 zł/ szt. - będą na zapas.
Przy okazji chcę dobrać się do tylnych zacisków, w związku z tym mam pytanie odnośnie wymiany zestawów uszczelnień i osłon cylinderków w zaciskach tylnych LSa. Da się tutaj zacisnąć przewód hamulcowy gdzieś przed zaciskiem, żeby płyn nie wyciekł podczas wymiany uszczelnień, czy masz na to jakiś inny patent?
Jak taki zabieg wygląda w przypadku więcej niż jednego tłoczka w zacisku?
Wymieniałem na początku przygody z mazdą zestaw uszczelnień w cylinderku na autofren i nie było potrzeby regeneracji przez kolejne 8 lat i ponad 100 tys.km. W Lexach hamulce nie mają lekko, ale czy oryginalne będą dużo lepsze?
Przy okazji chcę dobrać się do tylnych zacisków, w związku z tym mam pytanie odnośnie wymiany zestawów uszczelnień i osłon cylinderków w zaciskach tylnych LSa. Da się tutaj zacisnąć przewód hamulcowy gdzieś przed zaciskiem, żeby płyn nie wyciekł podczas wymiany uszczelnień, czy masz na to jakiś inny patent?

Wymieniałem na początku przygody z mazdą zestaw uszczelnień w cylinderku na autofren i nie było potrzeby regeneracji przez kolejne 8 lat i ponad 100 tys.km. W Lexach hamulce nie mają lekko, ale czy oryginalne będą dużo lepsze?
-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: GS 430 MKII swap hamulców.
Bez odpowietrzania się nie obędzie. Ja bym przy okazji zmienił płyn hamulcowy, bo w sumie nie wiesz ile ma lat.
Ja wkładałem grubszy kawałek deski w zacisk i wypychałem cylinderki małym kompresorkiem. U mnie autofren śmiga od roku, ale jak będzie dalej zobaczymy. Zaopatrz się w ATE Bremszylinder do tłoczków.
Ja wkładałem grubszy kawałek deski w zacisk i wypychałem cylinderki małym kompresorkiem. U mnie autofren śmiga od roku, ale jak będzie dalej zobaczymy. Zaopatrz się w ATE Bremszylinder do tłoczków.
- rey
- Lex user
- Posts: 230
- Joined: 1 Nov 2014, o 23:22
- Model Lexusa: LS430
- Skąd:: Warszawa
- Location: Warszawa
- Contact:
Re: GS 430 MKII swap hamulców.
Płyn był wymieniany przy okazji montażu instalki LPG, w zbiorniczku była niezła zupa
Spodziewałem się po tym zabiegu jakiejś poprawy skuteczności hamowania. Nie mam porównania, ale wydaje mi się, że hamulce są słabe, chyba, że tak w autach z ASB ma być.
W ATE Bremszylinder oczywiście się zaopatrzę

W ATE Bremszylinder oczywiście się zaopatrzę

- maniek_ls400
- Lex Master
- Posts: 1476
- Joined: 7 Jun 2011, o 23:19
- Model Lexusa: W221 S500
- Skąd:: Piaseczno
- Location: Piaseczno
- Contact:
Re: GS 430 MKII swap hamulców.
Można zacisnąć przewód francuzem z okładzinami gumowymi, ale powietrze i tak wejdzie w odcinek od francuza do zacisku (zacisk też będzie napowietrzony).owczar wrote:Bez odpowietrzania się nie obędzie. Ja bym przy okazji zmienił płyn hamulcowy, bo w sumie nie wiesz ile ma lat.
Ja wkładałem grubszy kawałek deski w zacisk i wypychałem cylinderki małym kompresorkiem.
Co do wyciągania tłoczków - złapałem żabą przez gumę i kręcąc chwilę każdy z nich się poddał. Zaciski do piaskowania, zestawy naprawcze z ASO, polerka tłoczków, malowanie zacisków i hebelki były zdecydowanie lepsze.
Zdjęcia z operacji wrzucałem na forum (znalazłem

https://plus.google.com/photos/10292827 ... banner=pwa
https://plus.google.com/photos/10292827 ... banner=pwa
Zostało mi trochę oryginalnych gumek w tym osłon prowadnic - jeśli potrzeba to za przysłowiowy 4-pak mogę się z nimi rozstać (PW).
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
- rey
- Lex user
- Posts: 230
- Joined: 1 Nov 2014, o 23:22
- Model Lexusa: LS430
- Skąd:: Warszawa
- Location: Warszawa
- Contact:
Re: GS 430 MKII swap hamulców.
http://m.youtube.com/watch?v=vmhZ0Smo9b8
Połączenia kontaktowe piasta-tarcza smarują jakimś specyfikiem. Rzeczywiście pod tarczą potrafi pojawić się dywan rudej, który po wielokrotnym demontażu może powodować wibracje podczas hamowania - co to może być za pasta?
Połączenia kontaktowe piasta-tarcza smarują jakimś specyfikiem. Rzeczywiście pod tarczą potrafi pojawić się dywan rudej, który po wielokrotnym demontażu może powodować wibracje podczas hamowania - co to może być za pasta?
Last edited by rey on 12 Jun 2015, o 22:27, edited 1 time in total.
-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: GS 430 MKII swap hamulców.
Nic tam nie dawaj....
- ghostmateus
- Lex Driver
- Posts: 554
- Joined: 5 Jan 2014, o 14:39
- Model Lexusa: GS 430
- Skąd:: Prudnik/Opole
- Location: Opolskie
- Contact:
Re: GS 430 MKII swap hamulców.
Owczar ma racje. Powierzchnie tarczy i piasty gdzie dochodzi do styku muszą być wyczyszczone na błysk (bez rdzy i innych zanieczyszczeń. A gdy posmarujesz którąś powierzchnię czy to smarem miedzianym czy inną pastąowczar wrote:Nic tam nie dawaj....



- rey
- Lex user
- Posts: 230
- Joined: 1 Nov 2014, o 23:22
- Model Lexusa: LS430
- Skąd:: Warszawa
- Location: Warszawa
- Contact:
Re: GS 430 MKII swap hamulców.
Nie upieram się na smarowanie połączenia piasta-tarcza. Widziałem korozję na tarczy w moim Lexie, oglądałem filmy z wymiany klocków/tarcz, jedni smarują/zabezpieczają przed korozją inni nie, stąd moje pytanie.
-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: GS 430 MKII swap hamulców.
Producent tarcz zabrania smarowania pod groźbą utraty gwarancji.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests