Page 2 of 3

Re: [IS300] Silnik nie mam mocy. 2JZ-GE

Posted: 18 Apr 2016, o 17:10
by matii_88
owczar wrote:A jak dźwięk silnika po tym zabiegu? Czy główny kat nie oberwał tymi odłamkami?
Silnik wydaje mi się, że brzmi trochę inaczej ale pewny na sto procent nie jestem. Źle w każdym bądź razie nie brzmi.
Damian91 wrote: Jak usunięte? Emulator której sondy?
Środek z pierwszego katalizatora jest usunięty, pucha została. Dołożona została zwężka za katalizatorem przed kolejną sondą żeby nie szło za dużo powietrza bo kolejna sonda wywali błąd.

Jestem laikiem więc piszę to co się dowiedziałem. Część się rozsypała i wyleciała rurą a reszta została zapychając wydech.

Re: [IS300] Silnik nie mam mocy. 2JZ-GE

Posted: 18 Apr 2016, o 17:14
by owczar
Ale tylko 1 kat wyleciał? Powinny zostać usunięte katy z obu banków. Zostawić tylko główny.

Re: [IS300] Silnik nie mam mocy. 2JZ-GE

Posted: 18 Apr 2016, o 23:37
by matii_88
owczar wrote:Ale tylko 1 kat wyleciał? Powinny zostać usunięte katy z obu banków. Zostawić tylko główny.
Tak, środek pierwszego katalizatora, ten który jest najbliżej silnika.

A z czemu tak uważasz??
Żeby nie było nie czepiam się tylko jestem ciekaw.

Re: [IS300] Silnik nie mam mocy. 2JZ-GE

Posted: 20 Apr 2016, o 14:51
by firlejak
matii_88 wrote:
owczar wrote:Ale tylko 1 kat wyleciał? Powinny zostać usunięte katy z obu banków. Zostawić tylko główny.
Tak, środek pierwszego katalizatora, ten który jest najbliżej silnika.

A z czemu tak uważasz??
Żeby nie było nie czepiam się tylko jestem ciekaw.
bo sondy będą wariować ?;p

Re: [IS300] Silnik nie mam mocy. 2JZ-GE

Posted: 20 Apr 2016, o 14:57
by owczar
Łącznie są 3 katalizatory. Bank 1 i 2 mają prekaty. Z tego co piszesz wyleciał jeden, a drugi został.

Spowoduje to różnicę przepływu. Oba banki łączą się przed głównym katem. Katalizator powoduje straty energii przeyływających spalin co za tym idzie ciśnienie jest mniejsze. Po usunięciu kata spaliny bez katalizatora będą miały "więcej" energii i w miejscu połączenia będzie jakby dominacja z tej strony. Tak wygląda teoria jeśli chodzi o mechanikę płynów/gazów.

W praktyce polecam sprawdzić korekty LTFT na pierwszym i drugim banku. Zakładam, że na tym bez katalizatora będą sporo wyższe niż na 2. To sytuacja niepożądana.

Re: [IS300] Silnik nie mam mocy. 2JZ-GE

Posted: 5 May 2016, o 08:05
by matii_88
owczar wrote:Łącznie są 3 katalizatory. Bank 1 i 2 mają prekaty. Z tego co piszesz wyleciał jeden, a drugi został.

Spowoduje to różnicę przepływu. Oba banki łączą się przed głównym katem. Katalizator powoduje straty energii przeyływających spalin co za tym idzie ciśnienie jest mniejsze. Po usunięciu kata spaliny bez katalizatora będą miały "więcej" energii i w miejscu połączenia będzie jakby dominacja z tej strony. Tak wygląda teoria jeśli chodzi o mechanikę płynów/gazów.

W praktyce polecam sprawdzić korekty LTFT na pierwszym i drugim banku. Zakładam, że na tym bez katalizatora będą sporo wyższe niż na 2. To sytuacja niepożądana.
Dzięki za radę, rozmawiałem z mechanikiem i tak też zrobię (wyrzucę drugi kat) przy najbliższej okazji. Szkoda, ze od razu tego nie zrobiłem, bo tak to drugi raz trzeba rozbierać.

Re: [IS300] Silnik nie mam mocy. 2JZ-GE

Posted: 5 May 2016, o 08:53
by Damian91
Dużo z tym roboty? Ile Cię taka operacja kosztowała? Nie zastanawiałeś się nad wymianą wkładu żeby nie zostawiać pustych puszek?

Re: [IS300] Silnik nie mam mocy. 2JZ-GE

Posted: 5 May 2016, o 09:29
by gmiter
Dlaczego wyrzucono środek katalizatora? Stopił się czy jak?

Re: [IS300] Silnik nie mam mocy. 2JZ-GE

Posted: 5 May 2016, o 09:41
by owczar
matii_88 wrote:Samochód mam już naprawiony.

Katalizator ten, który jest najbliżej silnika posypał się i zapchał mi wydech (tzn część tego materiału w środku się rozsypała i wyleciała a część została). To co było popsute zostało usunięte bez rozcinania. Dwa kolejne katalizatory są w dobrym stanie więc nie zostały ruszone. Dołożony został emulator sondy lambda.

Re: [IS300] Silnik nie mam mocy. 2JZ-GE

Posted: 6 May 2016, o 10:50
by matii_88
owczar wrote:
matii_88 wrote:Samochód mam już naprawiony.

Katalizator ten, który jest najbliżej silnika posypał się i zapchał mi wydech (tzn część tego materiału w środku się rozsypała i wyleciała a część została). To co było popsute zostało usunięte bez rozcinania. Dwa kolejne katalizatory są w dobrym stanie więc nie zostały ruszone. Dołożony został emulator sondy lambda.
Dzieki. ;)

Z tego co wiem winne jest paliwo czyli gaz. Ze względu na wysokie temperatury spalin katalizator szybciej się wypala.