Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania
Posted: 9 Sep 2023, o 08:10
U mnie ten sam motor w serii. Buda cięższa i AT6. Bez zbędnego starania wykręcam 6.7sek do 100km/h. Zasługa pewnie AWD .Auto zbiera się z miejsca jak wściekłe.
Forum użytkowników samochodów marki Lexus
http://www.lexus-forum.pl/
Obstawiam faktycznie AWD. Ja już mam 6 letnie opony z tyłu i słabo kleją, ale jedynka w ogole nie jedzie z miejsca. Wcześniej miałem 4x4 i wystrzał był niesamowity, po przesiadce w lexa przeżyłem szok przy opóźnieniu w ruszaniu:) Przy czym takie bmw 328i z 245 KM ma 5.7s i jakoś potrafi przenieść moc i to o ile lepiej.
Działasz grubo. Wybrałeś bardzo trudny i niewdzięczny obiekt do tuningu. Jak pisałem, pomimo mocy na papierze 240KM to osiągi są jak w 180-200KM samochodach. Po samych czipach osiągi poprawiają się minimalnie, gdzie u konkurencji chip daje nowe życie. Kibicuję, opisuj jak Ci idzie. Gdzieś czytałem, że skrzynia w IS wytrzymuje do 450 Nm , przy 400KM wyjdzie Ci grubo ponad 500._3rd wrote: ↑8 Sep 2023, o 20:41Nie robiłem pomiarów 100-200, ale nie liczyłbym na żadną poprawę, gdyż mam 19” 8.5” i 9.5” plus parę spojlerów (obstawiam pogorszenie czasuasmaxx wrote: ↑8 Sep 2023, o 20:34Pytanie, mierzyłeś kiedyś 100-200 po chipie? albo 0-100? Jechałem 200t po chipie i poprawa była o pół sekundy_3rd wrote: ↑4 Apr 2022, o 19:34 Ad. 1. Mam ceramikę nałożona 3 lata temu, wg mnie warto
Ad. 2. Mam box RaceChip GTS, podobno +60KM i 100Nm. Na najmocniejszej mapie turbo dmucha ok. 1.7 bara (fabrycznie 1.2 czy 1.3 bara). Coś tam czuć, ale jeżdżę głównie na stock mapie (gleba + dziury i progi zwalniające)
Ad. 3. Mam Android Auto/Apple CarPlay box podłączony pod fabryczne multimedia. Dla mnie must have, choć troche kosztował (£260).
z 21 na 20.5 mierzone wg apki GPS Race Timer na telefonie. Generalnie te auta nie jadą, tam choćby wydusić 100Km więcej "to by nic nie dało". Obstawiam skrzynię, albo wspomniany cooler, albo wszystko po trochu.
Poznałem gościa co miał nową cuprę z 40k nalotu, jego ojciec ma is200t, bo zagadał odnośnie mojego. Powiedział bardzo udane samochody, bo w tej cuprze ciągle coś wyskakuje, a lexus tylko podstawowy serwis i wszystko działa . Dodał, że niestety lex trochę zamula jak na 240KM i skrzynia zmienia wieki biegi przy dsg. Postawić cokolwiek innego z taką samą mocą to Lex niestety będzie wąchał spaliny, a chip daje tyle co nic.
Dlatego jestem ciekaw jak u Ciebie wyglądają osiagi, umówmy się, prawie 300KM po chipie i 20s 100-200 to jest dramat i 7s do 100 to nie przystoi.
). W drodze jest przelotowy downpipe, myślę tez nad turbo pod 400KM - może wtedy to będzie jeździć (pod większe turbo trzeba wymienić turbo muffler i charge pipe na stalowe - pierwsze już mam).
Robię tak niskie przebiegi (28k km w 4.5 roku), że spokojnie mogę psuć ten samochód dalejasmaxx wrote: ↑11 Sep 2023, o 11:13Działasz grubo. Wybrałeś bardzo trudny i niewdzięczny obiekt do tuningu. Jak pisałem, pomimo mocy na papierze 240KM to osiągi są jak w 180-200KM samochodach. Po samych czipach osiągi poprawiają się minimalnie, gdzie u konkurencji chip daje nowe życie. Kibicuję, opisuj jak Ci idzie. Gdzieś czytałem, że skrzynia w IS wytrzymuje do 450 Nm , przy 400KM wyjdzie Ci grubo ponad 500._3rd wrote: ↑8 Sep 2023, o 20:41Nie robiłem pomiarów 100-200, ale nie liczyłbym na żadną poprawę, gdyż mam 19” 8.5” i 9.5” plus parę spojlerów (obstawiam pogorszenie czasuasmaxx wrote: ↑8 Sep 2023, o 20:34
Pytanie, mierzyłeś kiedyś 100-200 po chipie? albo 0-100? Jechałem 200t po chipie i poprawa była o pół sekundyz 21 na 20.5 mierzone wg apki GPS Race Timer na telefonie. Generalnie te auta nie jadą, tam choćby wydusić 100Km więcej "to by nic nie dało". Obstawiam skrzynię, albo wspomniany cooler, albo wszystko po trochu.
Poznałem gościa co miał nową cuprę z 40k nalotu, jego ojciec ma is200t, bo zagadał odnośnie mojego. Powiedział bardzo udane samochody, bo w tej cuprze ciągle coś wyskakuje, a lexus tylko podstawowy serwis i wszystko działa . Dodał, że niestety lex trochę zamula jak na 240KM i skrzynia zmienia wieki biegi przy dsg. Postawić cokolwiek innego z taką samą mocą to Lex niestety będzie wąchał spaliny, a chip daje tyle co nic.
Dlatego jestem ciekaw jak u Ciebie wyglądają osiagi, umówmy się, prawie 300KM po chipie i 20s 100-200 to jest dramat i 7s do 100 to nie przystoi.
). W drodze jest przelotowy downpipe, myślę tez nad turbo pod 400KM - może wtedy to będzie jeździć (pod większe turbo trzeba wymienić turbo muffler i charge pipe na stalowe - pierwsze już mam).
Ok, muszę zbadać temat 400+ bo brzmi kusząco
Podobno pasuje z IS-F, a z RC-F nie każdego, ale nie zagłębiałem się aż tak jeszcze. Ceny dyfrów na ebayu powalają - od £1500 w niewiadomym stanie.
Jako że groszku dłubałem i dłubie to tak optymistycznie bym nie podchodził do tej wiedzy z za wielkiej wody a tak właściwie traktowałbym to jako taki swoisty folklor techniczny._3rd wrote: ↑11 Sep 2023, o 16:33Robię tak niskie przebiegi (28k km w 4.5 roku), że spokojnie mogę psuć ten samochód dalejasmaxx wrote: ↑11 Sep 2023, o 11:13Działasz grubo. Wybrałeś bardzo trudny i niewdzięczny obiekt do tuningu. Jak pisałem, pomimo mocy na papierze 240KM to osiągi są jak w 180-200KM samochodach. Po samych czipach osiągi poprawiają się minimalnie, gdzie u konkurencji chip daje nowe życie. Kibicuję, opisuj jak Ci idzie. Gdzieś czytałem, że skrzynia w IS wytrzymuje do 450 Nm , przy 400KM wyjdzie Ci grubo ponad 500._3rd wrote: ↑8 Sep 2023, o 20:41
Nie robiłem pomiarów 100-200, ale nie liczyłbym na żadną poprawę, gdyż mam 19” 8.5” i 9.5” plus parę spojlerów (obstawiam pogorszenie czasu). W drodze jest przelotowy downpipe, myślę tez nad turbo pod 400KM - może wtedy to będzie jeździć (pod większe turbo trzeba wymienić turbo muffler i charge pipe na stalowe - pierwsze już mam).
Za oceanem jeździ sporo 2.0t z większymi turbinami wystrojonych na 450 km na silniku i z modem skrzynii (wyższe ciśnienie, szybsza zmiana biegu).