Page 2 of 13
Re: Swap silnika 2JZ-GE do IS200.
Posted: 25 May 2011, o 21:38
by carinus
Jezeli miałbym robic taki swap to tylko biorąc całą zawartość dawcy.Nawet brakująca mała kostka połączeniowa może narobić problemów i wydłużyć robotę.Robiłem już coś takiego i radzę kupic cały komplet osobiscie wyjmując silnik z osprzętem z jakiegoś rozbitka walonego w tył,lub kupić bite autko i upłynnić resztę gratów.
Sam zastanawiałem się na początku czy nie wstawiać 3,0,ale dobry stan obecnego silnika i możliwość dołożenia spreżarki pohamowały nieco ten plan.Nie twierdzę tez że cały czas zbieram informacje na temat mozliwości tego silnika i w razie niepowodzenia w zakładaniu kompresora nie podejmę sie wsadzenia większego silnika.Mnie nie interesuje moc tylko przebieg i wartość momentu bo to on decyduje o dynamice przyspieszenia.Nie wiem tylko dlaczego nie moge odszukać oficjalnych informacji o czasach przyspieszeń dla naszych silników.
Re: Swap silnika 2JZ-GE do IS200.
Posted: 26 May 2011, o 02:01
by luxus
STOCK 1G-FE KONTRA 1G-FE KOMPRESSOR
STANDARD CAR TTE CAR
Type Lexus IS200 IS200 Compressor
Power/ 155 (114) at 204 (150) at
PS (kW) 6200 min-1 6200 min-1
Torque 195 Nm at 4600 min-1 247 Nm at 5000 min-1
Capacity 1998 ccm 1998 ccm
Vmax. 205 km/h (automatic) 215 km/h (automatic)
215 km/h (manual) 215 km/h (manual)
Ø Fuel 9,7 l/100 km +3,3%
Consumption
Increase in power
• by 50 PS/36,8 kW (+ 32%)
Increase in torque
• by 50 Nm (+ 27 %)
Increase in top speed
• to 215 km/h (automatic only)
Improved acceleration
• from 0 to 100 km/h by 2,2 sec.
• from 40 fo 120 km/h by 3,2 sec.
• from 40 to 160 km/h by 7,9 sec.
Re: Swap silnika 2JZ-GE do IS200.
Posted: 26 May 2011, o 08:43
by lukaszb24
A jakie osiagi ma IS300? i jak wypada w porównaniu z kompressorem?
Re: Swap silnika 2JZ-GE do IS200.
Posted: 26 May 2011, o 09:05
by forest
no lepiej uderzyć w 2JZ... troche drożej może wyjdzie ale sądze że lepiej mieć pod machą wolnossący engine i zmodzić go niż wsadzić kompressor który w sumie da Ci ok.190-200KM na moje oko

Re: Swap silnika 2JZ-GE do IS200.
Posted: 26 May 2011, o 20:48
by carinus
W sumie nie wiem czy warto dla paru koni i Nm rezygnować z mechnicznej skrzynki i mieć sporo roboty z przekładką 2JZ kosztem rezygnacji z kompresora w 1G.W 2JZ widzę jeszcze szanse na doprężenie silnika przy korzystaniu z LPG.Muszę poszukać wariatora zapłonu dla układów bezrozdzielaczowych bo tego mi teraz brakuje.
Re: Swap silnika 2JZ-GE do IS200.
Posted: 27 May 2011, o 21:58
by lukaszb24
Jesli ktos moze to niech poda osiagi IS300
Re: Swap silnika 2JZ-GE do IS200.
Posted: 27 May 2011, o 23:54
by Travis
Power: 160 kW , 215 HP SAE @ 5,800 rpm; 218 ft lb , 296 Nm @ 3,800 rpm
Re: Swap silnika 2JZ-GE do IS200.
Posted: 29 May 2011, o 19:24
by carinus
Koszt zakupu i wsadzenia 2JZ w komplecie ze skrzynią,bo moja obecna nie podejdzie,szału raczej nie zrobi licząc że doładując nieco mocniej obecny 1G uzyskam podobny moment obrotowy,spalając przy tym sporo mniej paliwa.
Re: Swap silnika 2JZ-GE do IS200.
Posted: 30 May 2011, o 22:27
by lukaszb24
Re: Swap silnika 2JZ-GE do IS200.
Posted: 30 May 2011, o 22:50
by Ralfx
Pogadaj z BeeMixem, on też chce swojego potwora ściągnąć z UK, może sobie razem jakis transport ogarniecie
Gratuluje prędkości swoją drogą
