RX 330 czy 300? rok 2005, porady przed kupnem
-
- Lex Master
- Posts: 2571
- Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Pol
- Contact:
Re: RX 330 czy 300? rok 2005, porady przed kupnem
Infinity najczęściej miały V6 co i tak nie oznacza oszczędności. Jeżeli chcesz naprawdę oszczędzać to kluczem nie jest liczba cylindrów w aucie który waży ponad 2tony (cayen V6)tylko odpuszczenie tematów z połki :LEXUS:RX i skupienie się na segmencie RAV4 która nawet z dużą ilością cylindrów (V6) będzie oszczędniejsza i tańsza w utrzymaniu niż np.touareg z micro dieslem 2,5 tdi.
Last edited by ledziu on 5 Jul 2012, o 19:46, edited 1 time in total.
-
- Nowy lex user
- Posts: 6
- Joined: 8 Jun 2012, o 00:09
- Model Lexusa: może RX
- Skąd:: Kołobrzeg
- Contact:
Re: RX 330 czy 300? rok 2005, porady przed kupnem
po dość obszernej internetowej lekturze opinii posiadaczy oraz bajkopisarzy (którzy dane auto widzieli tylko na plakacie ale się wypowiadają ile pali i jak się tym jeździ) i bacznej obserwacji w/w toczydełek na naszych drogach wszelkiego rodzaju plastikowe wynalazki niestety ale raczej odpadają i zostaje trójca wybrańców: Cayenne, RX no i ewentualnie jednak do łask wrócił FX (podobno mega twardy i za to mega minus ale osiągi FX45...)
po przejażdżce każdym pewnie się zdecyduję tylko jeśli RX to wciąż nie wiem czy 300 czy 330?
i zauważyłem że są modele chyba z pneumatycznym zawieszeniem (przycisk podobny jak w BMW do podnoszenia i opuszczania auta, obok podgrzewania foteli) - czy jest to tylko bajer czy znaczna różnica w komforcie podróżowania? a jeśli warto szukać wersji z możliwością opuszczania i podnoszenia to czy jest znaczna różnica w kosztach eksploatacji tych dwóch zawieszeń?
po przejażdżce każdym pewnie się zdecyduję tylko jeśli RX to wciąż nie wiem czy 300 czy 330?
i zauważyłem że są modele chyba z pneumatycznym zawieszeniem (przycisk podobny jak w BMW do podnoszenia i opuszczania auta, obok podgrzewania foteli) - czy jest to tylko bajer czy znaczna różnica w komforcie podróżowania? a jeśli warto szukać wersji z możliwością opuszczania i podnoszenia to czy jest znaczna różnica w kosztach eksploatacji tych dwóch zawieszeń?
Re: RX 330 czy 300? rok 2005, porady przed kupnem
Hej, jako że jestem użytkownikiem RX330, a może i troszkę więcej niż użytkownikiem to dodam swoje 3 grosze.
Europa / USA.
W Europie auta też podlegają wypadkom i jak nawet spojrzysz na allegro na chwilę obecną jest kilka, które już prosto jeździć nie będą. Z USA większość przypływa po kolizji, tutaj CARFAX (http://www.carfax.eu/?gclid=CLqn-OW0_rA ... 9g&et_rp=1) twoim przyjacielem. Osobiście myślę, że najważniejsze jest na trafienie na właściwy egzemplarz. Wiadomo bezwypadkowy z książką serwisową potwierdzoną wizytą w ASO i pełną historią serwisową abe takie rzeczy to tylko w Erze
Trochę cyferek: (pomijam RX350 bo o to nie pytałeś)
EUROPA masz RX300 4x4 stały napęd.
USA masz RX330 w wersji 4x4 stały lub 2WD z napędem na przód (wersja typowo autostradowa o innych przełożeniach skrzyni względem 4x4, znacznie obniżone obroty przy danych prędkościach)
RX300 moc 150 kW/5600 i 283Nm /4500 silnik 1MZ-FE 0-100 9 sekund
RX330 4WD 172kW/5600 i 328Nm/3600 (moment jest prawie niżej o 1000 obrotów i sporo większy bo o 45Nm to marzenie virusowanego diesla
) 3MZ-FE 0-100 7,9 s
RX330 2 WD 172kW/5600 i 328Nm/3600 (moment jest prawie niżej o 1000 obrotów i sporo większy bo o 45Nm to marzenie virusowanego diesla
) 3MZ-FE 0-100 7,7 s
osobiście posiadam RX330 2WD i może trochę fakt, iż niefajnie SUV-em się zakopać w zimę napęd na przód 328 i 235 KM robi robotę.
Ostatnio miałem okazję jeździć na gorąco dwoma rx300 i różnica w przyśpieszeniu (mam tu na myśli jazdę miejską nie sprint spod świateł), lekkości jest wyraźnie na korzyść RX330
Uwaga jeśli lubisz jeździć powyżej 180 to musisz wiedzieć, że RX330 z USA ma ograniczenie przy 180 km/h
Komputer pokładowy jest w Fahrenheitach i galonach/mile więc albo przystajesz albo trzeba przeprogramować.
Tak czy inaczej silnik 3MZ-FE to "powiększony" 1MZ-FE z kilkoma technicznymi zmianami. 3MZ-FE lepiej znosi gówniane paliwo bo jest przystosowany do paliwa od 91 okatan a 1MZ-FE od 95.
Jeśli będziesz się decydował na RX330 to wersje z 2004 roku oraz początku 2005 miały akcję serwisową dotyczącą świecenia chcecka z tytułu 2 sond. Pomaga reprograming ECU.
Były jeszcze akcje serwisowe dotyczące pracy skrzyni biegów ale to z przymrużeniem oka.
Same auto co tu dużo gadać zajebiste. Wygodne, ciche, komfortowe ale to wszystko sam ocenisz na testach to co ci o tym pisać.
Z awarii - czasami zdarzają się usterki w postaci cieknących chłodnic wody, powyginane tarcze (tu załatwia temat toczenie na aucie) i przycinający się mechanizm podnoszenia klapy tył (czyszczenie).
Spalanie i eksploatacja.
Spalanie (mam zło czyli LPG
) i kształtuje się następująco (lubię korzystać z Nm i KM więc eco drivingu nie uprawiam
)
Miasto 17-18 litrów LPG. Trasa 12-15 litrów LPG. Najniższe osiągnięte spalanie 10,2 litra LPG ale to ze względu na nadmiar czasu przyjąłem styl kapelusza w trasie oczywiście.
Rozrząd po za ASO na częściach oryg. to około 2000 pln
Olej w silniku jak w każdym aucie spod znaku toyoty 4 litry
czyli w 200 się mieści
Olej w skrzyni z filtrem 350 + wymiana (zwykła) przy dynamicznej dojdzie jeszcze kilka litrów oleju T-IV
A po za tym... jeździć nie marudzić
Na koniec dodam, że RX daje możliwości personalizacji wielu elementów, oczywiście jeden powie, że to głupota inny, że fajnie jest dostosować pewne rzeczy "pod" siebie.
- otwieranie do wyboru z kluczyka 1 klik drzwi kierowcy, 2 klik reszta drzwi lub jednym klikiem wszystko na raz (można też dostosować długość trzymania przycisku kliknięcie , przytrzymanie 0,8 s itd.)
- tylna klapa do wyboru z kluczyka 1 klik , 2 kliki, dźwięk podczas otwierania lub tylko w momencie rozpoczynania otwierania zamykania
- opuszczanie szyb z kluczyka (doskonałe przy nagrzanym aucie) można opuścić 1,2, 3 lub 4 szyby do wyboru, a także dołączyć szyberdach, można sam szyber ustawić
- kilka opcji podświetlenia wnętrza
- długość czasu podświetlenia "drogi" po wyjściu i zamknięciu pojazdu
- kilka ustawień klimy / w momencie depnięcia auto możliwość automatycznie załączenia klimy (tak jest ustawiony standard można to wyłączyć) po włączeniu auto załączenie lub wyłączenie obiegu wewnętrznego, po osiągnięciu zadanej temperatury automatyczna zmiana rozkładu nawiewu na nogi i górę (w standardzie wieje tylko góra)
- automatyczne zamykanie drzwi po ruszeniu i przekroczeniu 13km/h
- lista jest spora więc jeszcze parę myślników by się znalazło
Zapewne nie każdy lubi korzystać z takich dobrodziejstw, ale fajnie jak są, niby nic a cieszy i także różni auto na tle innych np. toyoty RAV4, która takich możliwości nie posiada w takim zakresie.
Osobiście polecił bym ci wersję RX330 4x4 z NAVI, audio MARK LEVINSON, w wersji PRESTIGE
no chyba że
http://allegro.pl/rx330-4x4-22-bixenon- ... 57762.html
Największym problemem i bolączką RX-a jest to że po tym aucie zakres interesujących aut spada do jednego słusznego RX-a
Za te $$$ otrzymujesz bardzo komfortową, cichą, rozpieszczającą limuzyną (podświetlane progi, klamki, scena nad tunelem centralnym, audio, komfort) na "wysokich kołach", konkurencja pod tym względem przy tych $$$ wypada według mnie słabiej...
Powodzenia w zakupach
Europa / USA.
W Europie auta też podlegają wypadkom i jak nawet spojrzysz na allegro na chwilę obecną jest kilka, które już prosto jeździć nie będą. Z USA większość przypływa po kolizji, tutaj CARFAX (http://www.carfax.eu/?gclid=CLqn-OW0_rA ... 9g&et_rp=1) twoim przyjacielem. Osobiście myślę, że najważniejsze jest na trafienie na właściwy egzemplarz. Wiadomo bezwypadkowy z książką serwisową potwierdzoną wizytą w ASO i pełną historią serwisową abe takie rzeczy to tylko w Erze

Trochę cyferek: (pomijam RX350 bo o to nie pytałeś)
EUROPA masz RX300 4x4 stały napęd.
USA masz RX330 w wersji 4x4 stały lub 2WD z napędem na przód (wersja typowo autostradowa o innych przełożeniach skrzyni względem 4x4, znacznie obniżone obroty przy danych prędkościach)
RX300 moc 150 kW/5600 i 283Nm /4500 silnik 1MZ-FE 0-100 9 sekund
RX330 4WD 172kW/5600 i 328Nm/3600 (moment jest prawie niżej o 1000 obrotów i sporo większy bo o 45Nm to marzenie virusowanego diesla

RX330 2 WD 172kW/5600 i 328Nm/3600 (moment jest prawie niżej o 1000 obrotów i sporo większy bo o 45Nm to marzenie virusowanego diesla

osobiście posiadam RX330 2WD i może trochę fakt, iż niefajnie SUV-em się zakopać w zimę napęd na przód 328 i 235 KM robi robotę.
Ostatnio miałem okazję jeździć na gorąco dwoma rx300 i różnica w przyśpieszeniu (mam tu na myśli jazdę miejską nie sprint spod świateł), lekkości jest wyraźnie na korzyść RX330
Uwaga jeśli lubisz jeździć powyżej 180 to musisz wiedzieć, że RX330 z USA ma ograniczenie przy 180 km/h

Komputer pokładowy jest w Fahrenheitach i galonach/mile więc albo przystajesz albo trzeba przeprogramować.
Tak czy inaczej silnik 3MZ-FE to "powiększony" 1MZ-FE z kilkoma technicznymi zmianami. 3MZ-FE lepiej znosi gówniane paliwo bo jest przystosowany do paliwa od 91 okatan a 1MZ-FE od 95.
Jeśli będziesz się decydował na RX330 to wersje z 2004 roku oraz początku 2005 miały akcję serwisową dotyczącą świecenia chcecka z tytułu 2 sond. Pomaga reprograming ECU.
Były jeszcze akcje serwisowe dotyczące pracy skrzyni biegów ale to z przymrużeniem oka.
Same auto co tu dużo gadać zajebiste. Wygodne, ciche, komfortowe ale to wszystko sam ocenisz na testach to co ci o tym pisać.
Z awarii - czasami zdarzają się usterki w postaci cieknących chłodnic wody, powyginane tarcze (tu załatwia temat toczenie na aucie) i przycinający się mechanizm podnoszenia klapy tył (czyszczenie).
Spalanie i eksploatacja.
Spalanie (mam zło czyli LPG


Miasto 17-18 litrów LPG. Trasa 12-15 litrów LPG. Najniższe osiągnięte spalanie 10,2 litra LPG ale to ze względu na nadmiar czasu przyjąłem styl kapelusza w trasie oczywiście.
Rozrząd po za ASO na częściach oryg. to około 2000 pln
Olej w silniku jak w każdym aucie spod znaku toyoty 4 litry

Olej w skrzyni z filtrem 350 + wymiana (zwykła) przy dynamicznej dojdzie jeszcze kilka litrów oleju T-IV
A po za tym... jeździć nie marudzić

Na koniec dodam, że RX daje możliwości personalizacji wielu elementów, oczywiście jeden powie, że to głupota inny, że fajnie jest dostosować pewne rzeczy "pod" siebie.
- otwieranie do wyboru z kluczyka 1 klik drzwi kierowcy, 2 klik reszta drzwi lub jednym klikiem wszystko na raz (można też dostosować długość trzymania przycisku kliknięcie , przytrzymanie 0,8 s itd.)
- tylna klapa do wyboru z kluczyka 1 klik , 2 kliki, dźwięk podczas otwierania lub tylko w momencie rozpoczynania otwierania zamykania
- opuszczanie szyb z kluczyka (doskonałe przy nagrzanym aucie) można opuścić 1,2, 3 lub 4 szyby do wyboru, a także dołączyć szyberdach, można sam szyber ustawić
- kilka opcji podświetlenia wnętrza
- długość czasu podświetlenia "drogi" po wyjściu i zamknięciu pojazdu
- kilka ustawień klimy / w momencie depnięcia auto możliwość automatycznie załączenia klimy (tak jest ustawiony standard można to wyłączyć) po włączeniu auto załączenie lub wyłączenie obiegu wewnętrznego, po osiągnięciu zadanej temperatury automatyczna zmiana rozkładu nawiewu na nogi i górę (w standardzie wieje tylko góra)
- automatyczne zamykanie drzwi po ruszeniu i przekroczeniu 13km/h
- lista jest spora więc jeszcze parę myślników by się znalazło
Zapewne nie każdy lubi korzystać z takich dobrodziejstw, ale fajnie jak są, niby nic a cieszy i także różni auto na tle innych np. toyoty RAV4, która takich możliwości nie posiada w takim zakresie.
Osobiście polecił bym ci wersję RX330 4x4 z NAVI, audio MARK LEVINSON, w wersji PRESTIGE
no chyba że

http://allegro.pl/rx330-4x4-22-bixenon- ... 57762.html



Największym problemem i bolączką RX-a jest to że po tym aucie zakres interesujących aut spada do jednego słusznego RX-a

Za te $$$ otrzymujesz bardzo komfortową, cichą, rozpieszczającą limuzyną (podświetlane progi, klamki, scena nad tunelem centralnym, audio, komfort) na "wysokich kołach", konkurencja pod tym względem przy tych $$$ wypada według mnie słabiej...
Powodzenia w zakupach

-
- Nowy lex user
- Posts: 6
- Joined: 8 Jun 2012, o 00:09
- Model Lexusa: może RX
- Skąd:: Kołobrzeg
- Contact:
Re: RX 330 czy 300? rok 2005, porady przed kupnem
wielkie dzięki! dużo i konkretnie! to wiem już, że jeśli RX to tylko 330
w moim X5 też można sobie większość tych rzeczy zaprogramować (oczywiście poprzez pomoc fachowca i komputer a nie samemu)
ale tak chwalisz RX'a a masz może porównanie z innymi markami? np z Porsche, BMW, Merc, Audi? bo pewnie dla 90% użytkowników to właśnie ich marka jest naj pod każdym względem a często nie wiedzą jak jest w innych "luksusowych" autach
a jeśli chodzi o wspomnianą wersje Prestige to czym się różni RX w tej wersji od innej jakiejś innej wersji ale która z opisu ma identyczne wyposażenie (ksenony, podgrzewane fotele, szyber, skóra, drewno itp itd...)?
na navi mi nie zależy ani trochę bo jak chyba każdy z nas mam swoją przenośną za to audio M.L. to już bardziej do mnie przemawia ale seryjne audio
też chyba daje rade?
ten na 22 calowych kołach bardzo fajny ale na takim kole musi być twardo, poza tym właściciel nie wspomina nic o bezwypadkowości w przeciwieństwie do tego:
http://otomoto.pl/lexus-rx330-4x4-super ... 63822.html
no i jak z tą regulacją zawieszenia? czy jest to ten sam komfort jazdy czy jest różnica?

w moim X5 też można sobie większość tych rzeczy zaprogramować (oczywiście poprzez pomoc fachowca i komputer a nie samemu)
ale tak chwalisz RX'a a masz może porównanie z innymi markami? np z Porsche, BMW, Merc, Audi? bo pewnie dla 90% użytkowników to właśnie ich marka jest naj pod każdym względem a często nie wiedzą jak jest w innych "luksusowych" autach
a jeśli chodzi o wspomnianą wersje Prestige to czym się różni RX w tej wersji od innej jakiejś innej wersji ale która z opisu ma identyczne wyposażenie (ksenony, podgrzewane fotele, szyber, skóra, drewno itp itd...)?
na navi mi nie zależy ani trochę bo jak chyba każdy z nas mam swoją przenośną za to audio M.L. to już bardziej do mnie przemawia ale seryjne audio

ten na 22 calowych kołach bardzo fajny ale na takim kole musi być twardo, poza tym właściciel nie wspomina nic o bezwypadkowości w przeciwieństwie do tego:
http://otomoto.pl/lexus-rx330-4x4-super ... 63822.html
no i jak z tą regulacją zawieszenia? czy jest to ten sam komfort jazdy czy jest różnica?
Re: RX 330 czy 300? rok 2005, porady przed kupnem
W RX-sie żeby co nieco po programować też potrzebny zaprzyjaźniony diagnosta z kompem
i ze 2-3h
Na pytanie o porównanie z Audi , Merc, czy BMW to i nie odpowiem bo osobiście jeśli nie jeździłem danym modelem co najmniej pół roku, a jakie to porównanie bez doświadczenia praktycznego, chwilowa przejażdzak to nie to samo.
A że jestem z zamiłowania człowiek toyotowy i lexusowy a tamte marki omijam szerokim łukiem. Dlatego też celowo nie napisałem o porównaniu z żadną z tych marek.
Co mogę Ci powiedzieć (to tak na marginesie co by tylko słodko o tym RX-ie nie było) to miałem okazje gościnnie zaznajomić się trochę z maybachem i na tle tego auta RX wypada naprawdę blado pod względem prawie każdym... w RX
- plastiki jak w starym żuku,
- silnik od wycieraczek,
- regulacja foteli nie istnieje,
- głośny jak impreza u Heńka na 7 piętrze,
- skóra jak na chińskiej podróbce durexa
- w środku ciasno jak w ..
no może RX-em łatwiej zaparkować
.
i jak zasiądziesz za sterami to nie wyglądasz jak szofer
Tu masz filmik jak działa pneumat w LS
http://www.youtube.com/watch?v=5utiNC-Xd24
Tylko Porsche nie kup

Na pytanie o porównanie z Audi , Merc, czy BMW to i nie odpowiem bo osobiście jeśli nie jeździłem danym modelem co najmniej pół roku, a jakie to porównanie bez doświadczenia praktycznego, chwilowa przejażdzak to nie to samo.
A że jestem z zamiłowania człowiek toyotowy i lexusowy a tamte marki omijam szerokim łukiem. Dlatego też celowo nie napisałem o porównaniu z żadną z tych marek.
Co mogę Ci powiedzieć (to tak na marginesie co by tylko słodko o tym RX-ie nie było) to miałem okazje gościnnie zaznajomić się trochę z maybachem i na tle tego auta RX wypada naprawdę blado pod względem prawie każdym... w RX
- plastiki jak w starym żuku,
- silnik od wycieraczek,
- regulacja foteli nie istnieje,
- głośny jak impreza u Heńka na 7 piętrze,
- skóra jak na chińskiej podróbce durexa
- w środku ciasno jak w ..
no może RX-em łatwiej zaparkować

i jak zasiądziesz za sterami to nie wyglądasz jak szofer


Tu masz filmik jak działa pneumat w LS

http://www.youtube.com/watch?v=5utiNC-Xd24
Tylko Porsche nie kup

-
- Lex user
- Posts: 106
- Joined: 22 Jul 2011, o 16:12
- Model Lexusa: RX400h - był. Ale się zbył.
- Skąd:: Katowice
- Contact:
Re: RX 330 czy 300? rok 2005, porady przed kupnem
Mam E53 i RX400h.
Zasadniczo tych samochodow nie da sie porownac - niby funkja postawowa jest taka sama ale wykonanie jej zgoła odmienne.
Jesli mialbym w pkt. wymienic zalety i wady:
1. Wykonanie - materialy, spasowanie ogolny wizerunek za BMW
2. Ergonomia - zdolnosc przemieszczania sie + czucie auta + parkowanie + skretnosc - BMW
3. Wygoda - siedzenia - LEX
4.Praktycznosc - uzytkowanie na codzien - taka sama. Inny ksztalt bagaznika, wysokosc kierowcy taka sama, skret lepszy w beemie.
5. Osiagi - i uklad jezdny - tu jest pierwa przepasc. Jesli chodzi o trzymanie w zakretach, wlaczanie sie do ruch na skrzyzowaniach ze skretem, stabilnosc, itd - BMW miazdzy LEXa. Tu mala dygresja - w Beemie mam pneumatyczne adaptacyjne zawieszenie i staly naped na 4 kola. W lexie jest elektryczne wspomaganie i zawieszenie zestrojone na amerykanski rynek. Dzialanie systemow stabilizacyjnych - rowniez przewaga Beemy.
6. Spalanie - wygrywa Lex w jezdzie miejskiej. Z tym ze w beemie mam gaz a w Lexie nie - spalanie beemy to max 22 lpg po miescie z lexem jest roznie ale srednio 11 litrow pali.
7. Swiatla - lex
8.Awaryjnosc. Wszystko zalezy od pochodzenia samochodu mysle. Tu i tu dramatu nie ma. Z upierdliwych rzeczy - do lexa malo zamiennikow a rzeczy ktore siadaja kosztuja niemalo - przyklad z ostatniego tygodnia - lewe tylne lozysko w najtanszym logicznym zamienniku -860 pln +wymiana. Skrzypiacy zamek tylnej klapy - okolo 1500 pln, wymiana przedniej szyby z ubezpieczenia koszt minimum 2500 - brak zamiennika.
9. Cisza w samochodzie - do 100 km/h lex powyzej bmw.
10. Czym jezdze na codzien. Ano BMW. Jest naprawde fajniejsze. Mozecie mnie obrzucic blotem ale naprawde moje BMW jest fajniejsze od mojego LEXa. Co sie na to sklada? Lex to wygodne popychadelko, Beema to wygodny zadzior. Do tego co ciekawe mniej sie tlucze mimo 20" w ramach kol. Skrzynia biegow bezstopniowa tez potrafi zmeczyc. Hamulce elektryczne sa nie do wyczucia a uklad kierowniczy Lexa jest z dupy wziety.
Ale jedno szczerze musze przyznac. Od czasu jak mam Lexa wyleczylem sie z checi jezdzenia VW lub audi. Nie moge patrzec na ich deski rozdzielcze
Z samochodow ktore wyliczyles skreslilbym od razu:
toyota rav4
suzuki grand vitara
honda cr-v
nissan qashqai
nissan murano
ford kuga
Nie podoba mi sie tez Infinity i VW - po prostu mi sie nie podobaja i nigdy nie biore ich pod uwage.
Natomiast co moge zasugerowac - w dobrych pieniadzach mega skuteczne i w miare wygodne samochody to n[p. Jeep. Mialem Granda i naprawde wspominam go bardzo dobrze - jeden z najfajniejszych moich samochodow w zyciu a troche ich bylo - mialem nawet Hummera
Zasadniczo tych samochodow nie da sie porownac - niby funkja postawowa jest taka sama ale wykonanie jej zgoła odmienne.
Jesli mialbym w pkt. wymienic zalety i wady:
1. Wykonanie - materialy, spasowanie ogolny wizerunek za BMW
2. Ergonomia - zdolnosc przemieszczania sie + czucie auta + parkowanie + skretnosc - BMW
3. Wygoda - siedzenia - LEX
4.Praktycznosc - uzytkowanie na codzien - taka sama. Inny ksztalt bagaznika, wysokosc kierowcy taka sama, skret lepszy w beemie.
5. Osiagi - i uklad jezdny - tu jest pierwa przepasc. Jesli chodzi o trzymanie w zakretach, wlaczanie sie do ruch na skrzyzowaniach ze skretem, stabilnosc, itd - BMW miazdzy LEXa. Tu mala dygresja - w Beemie mam pneumatyczne adaptacyjne zawieszenie i staly naped na 4 kola. W lexie jest elektryczne wspomaganie i zawieszenie zestrojone na amerykanski rynek. Dzialanie systemow stabilizacyjnych - rowniez przewaga Beemy.
6. Spalanie - wygrywa Lex w jezdzie miejskiej. Z tym ze w beemie mam gaz a w Lexie nie - spalanie beemy to max 22 lpg po miescie z lexem jest roznie ale srednio 11 litrow pali.
7. Swiatla - lex
8.Awaryjnosc. Wszystko zalezy od pochodzenia samochodu mysle. Tu i tu dramatu nie ma. Z upierdliwych rzeczy - do lexa malo zamiennikow a rzeczy ktore siadaja kosztuja niemalo - przyklad z ostatniego tygodnia - lewe tylne lozysko w najtanszym logicznym zamienniku -860 pln +wymiana. Skrzypiacy zamek tylnej klapy - okolo 1500 pln, wymiana przedniej szyby z ubezpieczenia koszt minimum 2500 - brak zamiennika.
9. Cisza w samochodzie - do 100 km/h lex powyzej bmw.
10. Czym jezdze na codzien. Ano BMW. Jest naprawde fajniejsze. Mozecie mnie obrzucic blotem ale naprawde moje BMW jest fajniejsze od mojego LEXa. Co sie na to sklada? Lex to wygodne popychadelko, Beema to wygodny zadzior. Do tego co ciekawe mniej sie tlucze mimo 20" w ramach kol. Skrzynia biegow bezstopniowa tez potrafi zmeczyc. Hamulce elektryczne sa nie do wyczucia a uklad kierowniczy Lexa jest z dupy wziety.
Ale jedno szczerze musze przyznac. Od czasu jak mam Lexa wyleczylem sie z checi jezdzenia VW lub audi. Nie moge patrzec na ich deski rozdzielcze

Z samochodow ktore wyliczyles skreslilbym od razu:
toyota rav4
suzuki grand vitara
honda cr-v
nissan qashqai
nissan murano
ford kuga
Nie podoba mi sie tez Infinity i VW - po prostu mi sie nie podobaja i nigdy nie biore ich pod uwage.
Natomiast co moge zasugerowac - w dobrych pieniadzach mega skuteczne i w miare wygodne samochody to n[p. Jeep. Mialem Granda i naprawde wspominam go bardzo dobrze - jeden z najfajniejszych moich samochodow w zyciu a troche ich bylo - mialem nawet Hummera

Re: RX 330 czy 300? rok 2005, porady przed kupnem
i to jest + sam w sobie jedyny i decydujący żeby kupić RX-alassar@tlen.pl wrote: Ale jedno szczerze musze przyznac. Od czasu jak mam Lexa wyleczylem sie z checi jezdzenia VW lub audi. Nie moge patrzec na ich deski rozdzielcze![]()


Re: RX 330 czy 300? rok 2005, porady przed kupnem
Albo BMWKRYSPIN wrote:i to jest + sam w sobie jedyny i decydujący żeby kupić RX-alassar@tlen.pl wrote: Ale jedno szczerze musze przyznac. Od czasu jak mam Lexa wyleczylem sie z checi jezdzenia VW lub audi. Nie moge patrzec na ich deski rozdzielcze![]()
![]()

- carinus
- Lex Master
- Posts: 1839
- Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
- Model Lexusa: RX400h,IS220d
- Skąd:: lubuskie/Belgia
- Contact:
Re: RX 330 czy 300? rok 2005, porady przed kupnem
Narobiliście mi koledzy znowy checi zmiany modelu auta.Już w zeszłym roku przymierzałem się dozakupu RX 300,potem trochę myślałem nad IS 300 Sportcross,teraz znowy pomyślałem nad RX-em.Nie chcę samochodu 4-drzwiowego,dlatego w grę wchodzą tylko te dwa modele 5-d.Mam już troche nadwyżki finansowej do wydania więc może w przyszłym roku też zacznę poszukiwania.W miedzyczasie jednak muszę skończyć inwestycje w domu więc troche czasu na szukanie będę miał.
- lexus134
- Nowy lex user
- Posts: 5
- Joined: 18 Jun 2012, o 22:44
- Model Lexusa: kiedyś RX300 II
- Skąd:: Kraków
- Location: Kraków
- Contact:
Re: RX 330 czy 300? rok 2005, porady przed kupnem
CARINUS, w takim razie jak będziesz faktycznie szukał RX300 w ciągu kilku miesięcy lub w przyszłym roku to daj znać, nie wykluczone że będę sprzedawał swój pojazd, a jest bardzo warty uwagi. Salon PL, wersja Prestige, na dzień dzisiejszy przejechane ok.130 tyś, 100% bezwypadkowy oprócz jakiś obcierek, w aucie jest chyba wszystko co w grudniu 2005 roku Lexus montował w tym modelu
Szczegóły na PRIV jak będziesz poważnie zainteresowany.
Pzdr.

Pzdr.
TDI engines are for senior citizens :]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest