Problem z obrotami przy zimnym silniku.

Naprawa, usterki, porady, spostrzeżenia. Wszystko co dotyczy silników Diesla.
User avatar
klexus
Lex Master
Posts: 1713
Joined: 21 Sep 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Location: Śląsk
Contact:

Re: Problem z obrotami przy zimnym silniku.

Post by klexus »

groszekk wrote:Dzięki - "klexus" za odpowiedź. O wtryskach słuszałem od kilku osób, że może tak być... niemniej, która z Twoich propozycji byłaby najbardziej prawdopodobna? Pozdrawiam. P.S. Jak widzę, Ty nie masz problemu z "klekotami" Toyoty. Wybrałeś benzynę... ;-)
Dzisiejsze silniki diesla to nie TDI z 90 lat, gdzie diagnoza padała w 5 min, niekiedy trzeba zostawić samochód na 2-3 dni i zacząć od sprawdzenia szczelności układu, czy schodzi paliwo. W innym przypadku będą wymieniać świece, zaworki, filtry a to dla CIebie niepotrzebne koszty.
Jedz na porządny sprzęt do diagnostyki niech sprawdzą ciśnienie na wtryskach i pompie od tego zacznij.
User avatar
KRYSPIN BACK
Lex user
Posts: 154
Joined: 12 Nov 2012, o 01:19
Model Lexusa: IS300SC / RX330
Skąd:: Płock
Contact:

Re: Problem z obrotami przy zimnym silniku.

Post by KRYSPIN BACK »

klexus wrote:A teraz czarny scenariusz, nie szczelność układu paliwowego czyli wtryski powoli się sypią:(
w tym przypadku musiały by dawać na przelew, ale tego testerem nie sprawdzi, trzeba poczuć zapach lejącego się ON :D ale to nie to

odpalenie i natychmiastowe zgaśnięcie auta (raz lub kilka razy) + falujące obroty to jednoznaczne dla przytartego SCV

sprawdź ciśnienie na listwie przy odpalaniu

zapewne na dzień dobry po zapaleniu będzie natychmiastowy pad z 35000 do 15000 -19000 typowy objaw SCV
LEXUS.jp
groszekk
Nowy lex user
Posts: 6
Joined: 25 Feb 2013, o 10:41
Model Lexusa: is 220d
Skąd:: Czeladź
Contact:

Re: Problem z obrotami przy zimnym silniku.

Post by groszekk »

Panowie, którzy starali mi się pomóc, a zwłaszcza Pan KrispinBack... Na Śląsku, a dokładnie w Katowicach odnalazłem niezależny serwis, w którym Panowie pasjonaci, specializują się w Toyocie i Lexusie - niegdyś przez wiele lat pracowali w Katowickim ASO Toyoty. Pojechałem do nich, oczywiście terminy odległe... powidziałem o moich podejżeniach i poradach jakie mi podesłaliście... Samochód kazali zostawić na noc, aby rano móc go zdiagnozować na zimnym silniku.... Diagnoza padła jedna! - żaden SCV, EGR, co gorsza wtryski tudzież świece żarowe itp... Wystarczyło TYLKO przeprogramować komputer, sterujący tym wszystkim... Nic więcej. Ogólny stan mojego IS220D jest bardzo dobry, wszystkie opisane zaworki są sprawne, wtryski tymbardziej... tylko komputer troszkę sfiksował :-) Jak widać diabeł tkwi w szczegółach ! :-) Ogólny koszt tejże usługi to nieco ponad sto złotych. Gdyby ktoś potrzebował namiar to zapraszam do pisania maila. Samochód odpala jak" nowonarodzony" ... ;-)
Pozdrawiam i dziękuję Wszystkim za pomoc.
User avatar
klexus
Lex Master
Posts: 1713
Joined: 21 Sep 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Location: Śląsk
Contact:

Re: Problem z obrotami przy zimnym silniku.

Post by klexus »

Amo Serwis znamy znamy heheheh dobrze ze sie udało zrobic bez większych kosztów
tomekb
Lex Master
Posts: 2610
Joined: 21 Sep 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Location: Sosnowiec, Będzin
Contact:

Re: Problem z obrotami przy zimnym silniku.

Post by tomekb »

No i cała prawda jak nie zdjagnozujesz testerem to nic nie wyniuchasz, a że w amo mają orginalny tester Denso to łatwo o szybką i prosta diagnozę pozdrwienia dla Grzegorza który parę lat temu też uratował mój samochód dzięki temu wynalazkowi :)
Victor
Lex user
Posts: 31
Joined: 20 Oct 2016, o 22:38
Model Lexusa: IS200d
Skąd:: Lpu
Contact:

Re: Problem z obrotami przy zimnym silniku.

Post by Victor »

Panowie kupiłem dzis is200d 2011r wszystko pięknie dzien wcześniej gdy oglądałem .rowna praca silnika. Dzis przy dokończeniu transakcji wsiadam w auto odpalam auto dostaje 900 obrotów i tu moje zdziwienie po jakiś 5sek. Robi sie 1200obrotow. Nie jednego klekota miałem i takich klimatów nie widziałem. Oczywiście alle ma pierwsza wiec po rozmowie z sprzedawca stwierdzam ze to jest nie normalne oczywiście słyszę odp auto zimne itd. Po przejechaniu kawałka drogi obroty wróciły do normy 800obrotow. Po powrocie do domu,zaparkowałem,zjadłem i ponownie odpaliłem auto-niestety to samo 1200obrotow. Co to może byc? Dodam ze mam na szczęście gwarancje roczna na mechanikę ale nie na wtryski,choć oczywiście świeży zakup wiec i to da sie pewnie reklamować.
Miłosz
Lex Master
Posts: 1425
Joined: 29 Feb 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Contact:

Re: Problem z obrotami przy zimnym silniku.

Post by Miłosz »

Cecha tego kibla, to jest wynalazek i nie jedno Cie jeszcze zdziwi.
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
Victor
Lex user
Posts: 31
Joined: 20 Oct 2016, o 22:38
Model Lexusa: IS200d
Skąd:: Lpu
Contact:

Re: Problem z obrotami przy zimnym silniku.

Post by Victor »

Wolałbym zeby mnie nic nie dziwiło bo bedzie szybka sprzedaż nawet ze strata. Przesiadłem sie z Accorda touring2010 r niby podobne silniki mocą i pojemnością ale Honda to mechanicznie cudo świata jedynie brakuje tam mocy choć i miałem zrobionego na 198PK to skrzynia automat 5 wkur...minie na tyle ze sprzedałem. Ale 2 lata jazdy wymieniłem tylko akumulator.
Ale wracając do tematu to normalny skok obrotów w Lce????
Miłosz
Lex Master
Posts: 1425
Joined: 29 Feb 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Contact:

Re: Problem z obrotami przy zimnym silniku.

Post by Miłosz »

A jeszcze nie miałeś okazji zobaczyć chmury wstydu ? Czy masz już auto po kastracji ekowymysłów ? Diesel lexa to kibel i trzeba nad nim popracować, żeby to jakoś chodziło. Ja ze swoim też walczę co możesz zobaczyć w temacie. Chcesz mocnego diesla bierz 335d czy 535d tam takich cudów nie ma. Te obroty to standard też to mam.
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
Victor
Lex user
Posts: 31
Joined: 20 Oct 2016, o 22:38
Model Lexusa: IS200d
Skąd:: Lpu
Contact:

Re: Problem z obrotami przy zimnym silniku.

Post by Victor »

Tu masz racje,ale mialem 530 d 2008 rok w Mtechniku i to skarbonka bez dna nigdy wiecej!!!! Komfort mistrzostwo świata ale padających sterowników to w żadnym aucie swoim nie miałem tyle co tam. Mieszkam tu gdzie mieszkam opłaty za te auta tez są olbrzymie.
Co do L dopiero kupiłem auto ma 96tk wiec jeszcze kastracji żadnej nie było gdyż mam go pare godzin. Fakt ze w Acco wywaliłem cały tłumnik wstawiając z dwóch stron wydech i wycinając przy okazji depa. Ale obroty zawsze lalka praca silnika elegancko nie mówiąc o jakiejś chmurce czarnin.
Co jeszcze dzis mnie zaskoczyło to to ze auto na luzie pokazuje max spalanie co powinno byc w druga str. Tez nie kumam tego. Zegar pokazuje 10 średniej na 100 jakiś obłęd
Post Reply

Return to “Silniki wysokoprężne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests