Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 5 May 2023, o 20:02
powiem tak... rx450h 300k km + ~2011 na oryginalnych tarczach stoi.. a w zeszłym miesiącu w rx400h ~ 2006 ~ 340k km zmieniałem tarcze bo zardzewniały tak że nie dało się ich już doczyścić naturalnie (auto robiło ~ 200km tygodniowo przez ostatni rok na tej samej trasie i niestety wyuczyłem się jak ją płynnie przejeżdżać tak że klocki nie dotykały tarcz... - jak tarcze już nie są najświeższe to raz na dwa tygodnie trzeba mocno zhamować żeby zedrzeć korozję z wierzchu to się będzie jeździć długo ... jak zapomnisz to po kilku miesiącach się wgryzie głęboko i będzie do zmiany kompletkoloramat wrote: ↑5 May 2023, o 15:27To jest w dużym stopniu naturalne w samochodach hybrydowych. Niewielkie naciśniecie pedału hamulca uruchamia hamowanie samochodu poprzez "odwrotny ciąg" silników elektrycznych. Wtedy to najwydajniej ładuje się akumulator trakcyjny. Silne lub nagłe naciśniecie powoduje włączenie się także dodatkowo zacisków klocków. Przy niewielkiej prędkości kilka km/h lub nawet mniejszej naciśniecie hamulca powoduje uruchomienie tylko zacisków klocków. Rzadko używane tarcze (nalot) i klocki dają taki efekt chrobotania. Nie przeszkadza mi to w ogóle, ponieważ pojawia się u mnie tylko przez chwilę przy powolnym wjeżdżaniu z bardzo dużej pochyłości na podziemny parking . Wielką zaletą jest fakt, że przy racjonalnym używaniu pedału hamulca klocki do wymiany będą za około 10 lat.I.Q. wrote: ↑3 May 2023, o 20:23 Już kiedyś było o tym ale temat przycichł.
jak u Was wyglada problem ze „zgrzytem” podczas hamowania. Bardzo nieprzyjemny zgrzyt występuje przy hamowaniu głównie przy cofaniu przy niewielkiej prędkości. Miałem nadzieje ze to się uspokoi, dotrze ale nic z tego. Ktoś zgłaszał problem w ASO ? Jakieś Wasze sugestie ,
