Page 3 of 3

Re: IS/GS/LS modyfikacja ciśnienia w skrzyni A650E

Posted: 17 Nov 2020, o 14:50
by Grzesiek3258
gmiter wrote:Witam,

Już dawno temu trafiłem na opis na jednej ze stron my.is lub podobnej na podwyższenie ciśnienia wstępnego w skrzyni biegów.
Po przerzuceniu z pierwszego zakresu który jest ustawiany fabrycznie (podobno niektórzy mają fabrycznie drugi zakres ustawiony) na ostatni najwyższy stopień zmiana biegów jest odrobinę szybsza.
Nie czuć żadnego dyskomfortu a jedynie po prostu szybsze przejście oraz widać po spadku obrotów, że bieg jest faktycznie zasprzęglony przy szybszym przyspieszaniu.

Poniżej krótki opis:

1. Na gorącym silniku odkręcić korek spustowy i zlać olej ze skrzyni biegów/
2. Zakręcić korek jak tylko olej przestanie lecieć.
3. Odkręcić mocowanie wydechu oraz śruby miski olejowe (pozostawić tylko dwie poluzowane śruby miski od strony silnika)
4. Ponownie odkręcić korek spustowy - zleje się jeszcze koło 0,5-1litra oleju kiedy lekko nachyli się miskę w dół
5. Zdemontować miskę

Widoczny jest regulator od strony kierowcy w rogu od przodu miski olejowej.
6. Należy teraz użyć płaskiego śrubokręta - wcisnąć nim delikatnie regulator (około 3-5mm wewnątrz głowicy) i kręcąc zgodnie ze wskazówkami zegara ustawić na kolejny zakres lub ostatni. (Pic rel - zaznaczone na pomarańczowo kóko to jest ten regulator przestawiony już w ostatnią pozycję)

Reszta zdjęć pokazuje jak czyści się elektrozaworki coby wróciły do sprawności OE - wewnątrz osadza się przegrzany olej i praca jest dużo bardziej utrudniona.
Min dlatego skrzynia poszarpuje przy zmianach biegów :)


Image

Image

Image

Image

Image

W razie pytań zapraszam do komentowania i PW.

Skrzynia przejechała już 2 tysiące kilometrów bez żadnego problemu i dosyć dynamicznie. Temperatura podczas jazdy podobną trasą jest taka sama praktycznie.może 5 stopni niższa nawet.
Na zdjęciu regulator ciśnienia jest w położeniu 3 czy 1? I różnice czuć zarówno w trybie pwr i ect?

Re: IS/GS/LS modyfikacja ciśnienia w skrzyni A650E

Posted: 18 Sep 2022, o 19:13
by rafael
Witam, wrócę do tematu po 1,5 roku jeżdżenia na "podkręconym" ciśnieniu skrzyni, bo zaczęła mi szarpać.
Opisałem problem w innym wątku (viewtopic.php?f=184&t=30480).
Generalnie chodzi o to że szarpie przy jednostajnej jeździe do 3 tys. obrotów, potem już nie odnotowałem - więc może to na niskim ciśnieniu coś szwankuje (coś = elektrozawór?). Brak błędów - na razie.
Pytanie do Was, czy ktoś miał podobnie. Zamierzam zrzucić skrzynię i zobaczyć jaka sytuacja z elektrozaworami.
Przy okazji ktoś próbował moda skrzyni przedstawionego w filmiku poniżej.
https://youtu.be/w7KIenOJvCw
Goście podkręcają ciśnienie i równocześnie "utwardzają" sprężynki pod akumulatorami ...

Re: IS/GS/LS modyfikacja ciśnienia w skrzyni A650E

Posted: 19 Sep 2022, o 08:50
by ledziu
rafael wrote:Witam, wrócę do tematu po 1,5 roku jeżdżenia na "podkręconym" ciśnieniu skrzyni, bo zaczęła mi szarpać.
Opisałem problem w innym wątku (viewtopic.php?f=184&t=30480).
Generalnie chodzi o to że szarpie przy jednostajnej jeździe do 3 tys. obrotów, potem już nie odnotowałem - więc może to na niskim ciśnieniu coś szwankuje (coś = elektrozawór?). Brak błędów - na razie.
Pytanie do Was, czy ktoś miał podobnie. Zamierzam zrzucić skrzynię i zobaczyć jaka sytuacja z elektrozaworami.
Przy okazji ktoś próbował moda skrzyni przedstawionego w filmiku poniżej.
https://youtu.be/w7KIenOJvCw
Goście podkręcają ciśnienie i równocześnie "utwardzają" sprężynki pod akumulatorami ...

Sądzę że problem Twojej skrzyni to wiek albo nalot. Co sprężynek to nic takiego nie słyszałem ale biorąc pod uwagę pochodzenie tych niusów raczej w aucie dd odpuściłbym ich stosowanie :ok: