Page 3 of 4

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

Posted: 1 May 2011, o 15:15
by michal_5000
hydrant23 wrote:auto teoretycznie ma przyspieszac w 6.3 do sety i moze odczucia nie ma ale wskazowka predkosciomierza jedzie w gore jak glupia
Właśnie sprawdziłem dokładniej - większośc źródeł podaje 5.7-5.8 (np. tu, tu czy tu), chociaż 6.3 też się przewija (tu). Pamiętajmy, że Lexus w USA reklamował GS400 (przedlifta) jako "the fastest automatic sedan in the world" (!).

Tak czy tak - powinno to być odczuwalnie szybciej, niż auta ok. 7-sekundowe (miałem doświadczenia z kilkoma). Testowany egzemplarz nie sprawiał takiego wrażenia :(

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

Posted: 1 May 2011, o 15:21
by stachulex
michal_5000 wrote:
hydrant23 wrote:auto teoretycznie ma przyspieszac w 6.3 do sety i moze odczucia nie ma ale wskazowka predkosciomierza jedzie w gore jak glupia
Właśnie sprawdziłem dokładniej - większośc źródeł podaje 5.7-5.8 (np. tu, tu czy tu), chociaż 6.3 też się przewija (tu). Pamiętajmy, że Lexus w USA reklamował GS400 (przedlifta) jako "the fastest automatic sedan in the world" (!).

Tak czy tak - powinno to być odczuwalnie szybciej, niż auta ok. 7-sekundowe (miałem doświadczenia z kilkoma). Testowany egzemplarz nie sprawiał takiego wrażenia :(
byc moze jest cos nie tak z tym egzemplarzem.jednak tak jak wspomnial kolega hydrant ,odczucia moga byc mylne w stosunku do rzeczywistej mocy auta.

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

Posted: 1 May 2011, o 16:27
by hydrant23
tak czy inaczej czujnik zmierzchu nie dziala ,wibracie w V8 lexusa http://www.youtube.com/watch?v=kZqFI2wtUVU - zobacz jak pracuje silnik v8 w lexach , cos z tym autem nie tak , odnosnie mocy to na ameryke byly te 4.0 i mialy od 293? do 300 KM mocy i przyspieszenie ok 5.9 , na europe mialy 283KM i zrodla podaja iz 6.1 -6.3 do sety no ale co zrodlo to inne dane , a tak to jest w tych lexach(nie tylko moje odczucia) ze nie czuc tego przyspieszenia i za bardzo nie slychac dlatego nie ma wrazenia mocy nic nie wyje nie huczy i nie szarpie

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

Posted: 1 May 2011, o 16:38
by oslek
Witam,
w kwestii przyspieszenia, Twoje źródła podają czas od 0-60mph czyli ok 97km/h, w gs400 akurat właśnie w tym momencie kończy się dwójka więc do 100km/h potrzebna jest jeszcze jedna zmiana biegu, stąd możliwe różnice.
tu link, jak mniej więcej powinien przyspieszać gs430
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oA67Tgaa ... re=related[/youtube]

gs400 był reklamowany jako najszybszy sedan, ale to hasło na potrzeby marketingu, szybszy był jaguar xjr czy mercedes e55 amg.
Wibracje.........w moim nie ma nic takiego, gdy położę rękę na pracującym silniku da się wyczuć lekkie drgania,naprawdę minimalne, w środku kompletnie nic. Są samochody w których czuć wibracje silnika, ale to raczej nie w tej klasie.
Dźwięki przy zmianie biegów.......u mnie tego nie ma. Jedynie gdy zapalam zimny samochód, zdarzy się, że skrzynia potrafi szarpnąć przy zmianie z 2 na 3, tylko raz, potem wszystko jest ok.

Pozdrawiam
Konrad

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

Posted: 1 May 2011, o 17:20
by klexus
w takim układzie z daleka od tego GS-a,
nie czarujmy sie V-ka chodzi idealnie a tak chodzi 2JZ u mnie,
szarpanie przy przyspieszaniu napewno coś z wałem, albo most.
Nieźle poprzedni właściciel musiał szaleć:D

dzis nagram przyspieszenie od 0-100 to wrzuce na forum

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

Posted: 1 May 2011, o 19:59
by hydrant23
klexus i wlasnie tego szukalem :) dla uswiadomienia pracy silnika , a nie oszukujmy sie v8 robi to lepiej

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

Posted: 1 May 2011, o 20:27
by michal_5000
Test z monetą znany - nie tylko dla Lexusa ;)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eBvxURFI ... re=related[/youtube][youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dcuxcZxl ... re=related[/youtube]

Ale generalnie wiadomo o co chodzi - chyba żadne V8 nie powinno chodzić jak snopowiązałka, a szczególnie nie spodziewalibyśmy się tego w Lexie.
Również - niezależnie czy GS z V8 ma 5.8, 6.1 czy ile - powinien wyprzedzac więcej niż komfortowo - a nie prawie wpakować nas na czołówkę. :laugh1:
Możliwe, że faktycznie winne są jakieś relatywnie błahe sprawy (jak świece). Jednak w połączeniu z innymi przesłankami obawiam się raczej konkretnej miny. :down: Będziemy więc szukać innego egzemplarza.

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

Posted: 2 May 2011, o 19:11
by klexus
ta moneta na silniku BMW troche dziwnie mi wygląda, mało realnie ze tak powiem:)
raz ze sie opiera o logo BMW a na drugim filmiku chyba została na siłe wciśnięta w prążki :)

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

Posted: 2 May 2011, o 19:45
by michal_5000
@klexus - naprawdę nie chciałbym żebyśmy w tym watku kłócili się komu lepiej stoi moneta :laugh1: - ale zapewniam Cię, że nie tylko Toyota produkuje równo pracujące silniki... Akurat ten test w przypadku BMW jest bardzo znany - może poniższy filmik Cie przekona (a jak nie, to masz dziesiątki innych na YT):

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KZoXTgcV ... re=related[/youtube]

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

Posted: 15 May 2011, o 20:42
by michal_5000
No i kolejny update... Oglądałem wczoraj tego oto GS300. Głównie chciałem się przekonać, na ile gorzej jeździ to od przeciętnego auta z V8. Wrażenie mam takie, że rusza całkiem żwawo, ale niestety dość szybko przestaje reagować na gaz tak jakbym chciał :( Zapewne wynagradza to w jakimś stopniu spalaniem. No i przyznam, że niewiarygodnie cichy jest ten silnik - chyba po raz pierwszy się z czymś takim spotkałem ;)

Ale do rzeczy - auto z rocznika '03 (czyli całkiem świeże) - a środek wyglądał na dość sfatygowany. Zupełnie co innego niż GS430 z Nowego Sącza. Zastanawiam się, czy może miec to związek z rynkiem (GS300 był z USA, GS430 z Niemiec). Ktoś się orientuje czy wersje amerykańskie/europejskie mogą mieć różnice w użytych materiałach/wykończeniu (może inni podwykonawcy, czy coś?)?

Z ciekawostek, to pojawił się jeszcze jeden GS430 w Nysie - ze zdjęć żyleta (czarny na czarnym) - ale niestety bez szyberka co dla mnie oznacza dyskwalifikację... :( :(