Pytania o silnik w GS II generacji

Ogólne rozmowy oraz pytania na temat zakupu Lexusa
michal_5000
Lex user
Posts: 181
Joined: 4 Apr 2011, o 14:28
Model Lexusa: GS 2nd gen
Skąd:: Warszawa
Contact:

Pytania o silnik w GS II generacji

Post by michal_5000 »

Cześć :) Jako że powoli dojrzewam do zakupu GS-a S161 (II generacja) - miałbym do Was kilka pytań, na które nie znalazłem odpowiedzi w dotychczasowych wątkach. :podziw:

Zaznaczę, że dotąd tylko oglądałem jedno auto (nie prowadziłem) - i nigdy nie miałem żadnej Toyoty, o ile ma to znaczenie.
Skłaniam się ku GS430 raczej niż GS300 - stąd najbardziej chciałbym usłyszeć coś o 3UZ. Jednak nie jestem na 100% zdecydowany, i o 2JZ tez chętnie posłucham.

Spróbuję jakoś ustrukturyzować swoje pytania: ;)

Utrzymanie
  1. czy 3UZ/2JZ mają dużo "ulepszeń", sprawiających że to, co kiedyś było proste/tanie, nagle staje się dużym problemem? Podam kilka przykładów z innej stajni: elektronicznie sterowany termostat (ok. 900 PLN), alternator chłodzony cieczą (ok. 1000 PLN), osobny sterownik wiatraka chłodnicy, elektroniczna przepustnica itd.
  2. czy w przypadku konieczności zdjęcia głowicy - mechanicy ogarniają VVt-i w 3UZ/2JZ? Bo narzędzia (blokady) do rozebrania/złożenia podobnego systemu VANOS w BMW ma JEDNO (!!!) spośród 3 warszawskich ASO. W niezależnych warsztatach nigdzie nie trafiłem (a szukałem w wielu)...
  3. jakie są "pięty achillesowe" w tych autach, na co szczególnie patrzeć przy oględzinach?
  4. jakiego realnego spalania GS300 / GS430 powinienem oczekiwać w dużym mieście (zakładając dojazdy w korkach, itd.)?
Osiągi
  • z Waszych doświadczeń - z czym jest porównywalny/od czego jest szybszy GS300 / GS430 (oczywiście spośród rozsądnych konkurentów)?
  • czy GS-y mają szperę/LSD?
Turbo do 2JZ
  • wybiegając nieco w przyszłośc - czy silnik 2JZ-GTE posiada inne korbowody, tłoki itd. niż wersja wolnossąca? Zmierzam do tego, czy da się bezpiecznie uturbić 2JZ-GE bez wymiany internals (przy założeniu powiedzmy 400hp i normalnej/codziennej eksploatacji).
  • z tego co czytałem - ścieżki są raczej przetarte w temacie takiego zabiegu. Jaki może być (zgrubny i orientacyjny) koszt - przy założeniach jak wyżej?
  • zauważyłem, że najczęściej spotyka się single turbo... Z czego to wynika/jakie są plusy/minusy w stosunku do układu z dwiema turbinami (jak w seryjnym 2JZ-GTE)? Proszę o tolerancję - z FI miałem dotąd zero wspólnego :oops:
Sorry za listę na pół strony, ale wiecie jak to jest - wśród moich znajomych nie mam za bardzo kogo podpytać o te auta. :?
Z góry dziękuję za wszelkie konkretne odpowiedzi...
User avatar
klexus
Lex Master
Posts: 1713
Joined: 21 Sep 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Location: Śląsk
Contact:

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

Post by klexus »

troche namieszałeś bo widze ze sam nie wiesz czego szukasz.
jak masz ochote grzebać i podnosic moc to tylko widze silnik tylko jeden 2jz MKI,
po 1997 roku ładowali do GS-a 2jz z VVTi a tam sa słabsze korby ponoc 350KM wytrzymują bez problemów
z 430 nie miałem do czynienia ale daje rade ten motorek:)
spalanie od 10l (trasa) w góre, srednie 15 musisz liczyć
michal_5000
Lex user
Posts: 181
Joined: 4 Apr 2011, o 14:28
Model Lexusa: GS 2nd gen
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

Post by michal_5000 »

klexus wrote:troche namieszałeś bo widze ze sam nie wiesz czego szukasz.
jak masz ochote grzebać i podnosic moc to tylko widze silnik tylko jeden 2jz MKI,
po 1997 roku ładowali do GS-a 2jz z VVTi a tam sa słabsze korby ponoc 350KM wytrzymują bez problemów
Tzn. na pewno nie zabiorę się za żadne mody od razu - i nie wiem czy kiedykolwiek. Stąd pisałem, że skłaniam się raczej ku 430 (wydaje mi się, że to sensowna moc - prosto "z pudełka")

Niemniej - z racji nawet na dostępność GS430 - rozważam też GS300 jako "Plan B". I dlatego pytam również o osiągi, eksploatację i w dalszej perspektywie ew. uturbianie tego modelu.
Rozumiem jednak, że 2JZ z GS300 II gen pod kątem turbo nie jest strzałem w dziesiątkę - i i tak należałoby raczej szukać wtedy 2JZ sprzed VVt-i?
klexus wrote:spalanie od 10l (trasa) w góre, srednie 15 musisz liczyć
Hmm... u mnie nie bardzo jest coś takiego jak "średnie" :) A ile Ci pali przy 100% miejskiej jeździe w godzinach szczytu, itd.?
hydrant23
Lex Driver
Posts: 690
Joined: 21 Sep 2010, o 17:21
Model Lexusa: GS430 mkIII
Skąd:: zamosc
Location: zamosc
Contact:

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

Post by hydrant23 »

wylacznie miasto poznan rozne godziny ok 14-16 l/100
User avatar
Ralfx
Lex Master
Posts: 1542
Joined: 3 Oct 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

Post by Ralfx »

Co do pytania o przepustnice to o ile pamiętam jest w 2JZ elektroniczna ale generalnie silnik nie jest jakiś nieziemsko skomplikowany.
Jest podatny na podnoszenie mocy, jedynie korby są słaby w silnikach VVTi jak napisał klexus kolo 350KM. W 2JZ-GTE jest inna głowica i kolektor ssący. Chcąc uturbić 2jz-ge musiałbyś rozprężyć silnik i ewentualnie (różnie ludzie robią) zrobić nowy kolektor dolotowy. Generalnie temat rzeka. Cena zależy od gratów na których zrobisz. Nie licz że taniej niż za 10 000 zrobisz taką operacje - to jest takie absolutne minimum jak byś sie dobrze postarał (i na pewno nie bedzie to 400KM tylko mniej).

Jak chcesz więcej mocy to weź po prostu GS430 i już się nie męcz za bardzo, tam na wolnossaku wyciągniesz z niego jeszcze pare koni. Jak by co to możesz tam kompresor wsadzić jak byś miał fantazje.
Image Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
User avatar
legato97
Administrator
Posts: 3749
Joined: 21 Sep 2010, o 17:07
Model Lexusa: GS300,GS430,RX400H, CT200H, GS300H
Skąd:: OLSZTYN
Contact:

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

Post by legato97 »

No i nie ma GSow z silnikami 2JZGTE na europe, sa tylko japonskie Aristo, dostepne na rynku UK, MK1 cena 2-3tys funa, MK2 kolo 4 tys, w tych motorach ludzie zastepuja 2 male smrody, duzym single turbo bo to najszybsza droga do osiagniecia mocy 400+
User avatar
stachulex
Lex Driver
Posts: 304
Joined: 12 Feb 2011, o 00:42
Model Lexusa: gs 300 mk1
Location: poznan
Contact:

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

Post by stachulex »

zabawa z 2jz-ge vvti mija sie z celem.jedyne co mozesz zrobic to kupic 2jz-gte z aristo lub supry i z nim sie pobawic.jesli moc w gs 430 ci starcza to wybierz ta konfiguracje.
Image
PRZEDNI NAPED JEST DLA DZIEWCZYNEK
User avatar
klexus
Lex Master
Posts: 1713
Joined: 21 Sep 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Location: Śląsk
Contact:

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

Post by klexus »

ja osobiscie pchałbym sie w 430:)
michal_5000
Lex user
Posts: 181
Joined: 4 Apr 2011, o 14:28
Model Lexusa: GS 2nd gen
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

Post by michal_5000 »

No z tego co piszecie dość jasno wynika mi, że 430 jest opcją dla mnie.
300 jest raczej dobrą bazą dla modyfikacji - ale te modyfikacje nie są wbrew pozorom takie łatwe/tanie.

Czy w takim razie wiemy cokolwiek o silniku 3UZ odnośnie pytań z pierwszego posta? Wiem że jest ich bardzo mało, ale może ktoś się orientuje np. jak to wygląda w LS430?
User avatar
janasek
Lex Master
Posts: 1491
Joined: 3 Oct 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Location: Poznań
Contact:

Re: Pytania o silnik w GS II generacji

Post by janasek »

michal_5000 wrote:...Wiem że jest ich bardzo mało, ale może ktoś się orientuje np. jak to wygląda w LS430?
No właśnie, znalezienie GS 430 mk2 jest brdzo trudne ( w Europie jeszcze trudniejsze). a każy szuka auta w dobrym stanie... Stosunkowo najłatwiej, ale nie łatwe jest znalezienie takiego egzemplarza w USA/Kanada i przywiezienie go, chociaż zadabny egzemplarz po opłatch może wyjść sporo (więcej niż znalezienie już zarejestrowanego w PL). :)

A czy zastanawiałeś się nad zakupem modelu troszkę starszego ale z chyba brdziej wytrzymałym silnikiem 1UZ-FE (4,0 V8)?

Pozdro
Luxusem jadę... :)
Post Reply

Return to “Ogólne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest