[IS200]Długo kręci po wymianie filtra paliwa

User avatar
Kukis
Lex user
Posts: 80
Joined: 3 Oct 2010, o 11:40
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Gdynia
Location: Gdynia/CWA
Contact:

Re: [IS200]Długo kręci po wymianie filtra paliwa

Post by Kukis »

Miałem ten sam problem po wymianie filtra paliwa. Na zimnym odpalał od razu, ale rozgrzany długo kręcił. Założyłem z powrotem stary filtr, niestety dalej to samo. Po jakimś czasie zdecydowałem znowu założyć ten nowy filtr. Niestety w czasie wymiany uszkodziłem uszczelkę http://home.comcast.net/~nosferatu2xlc/IMG_0229.JPG rozpadła się chyba ze starości... Jest to oring, który wchodzi do filtra - na łączeniu z pompą. Ciężko go było dostać. Najlepiej kupić jest silikonowy oring odporny na działanie benzyny, nie gumowy. Po założeniu jego i nowego filtra :LEXUS: pali od razu - jak przed wymiana ;) nie wiem czy Wam to pomoże, mam nadzieję, że tak jak mi :)
Jakie założenie masz??? - PROSTE!!! Walczyć i wygrywać!!!
User avatar
maniek_ls400
Lex Master
Posts: 1476
Joined: 7 Jun 2011, o 23:19
Model Lexusa: W221 S500
Skąd:: Piaseczno
Location: Piaseczno
Contact:

Re: [IS200]Długo kręci po wymianie filtra paliwa

Post by maniek_ls400 »

Heh. A co ja napisałem chwilę wyżej ? Przyczyną jest nieszczelność układu spowodowana brakiem oringów..
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: [IS200]Długo kręci po wymianie filtra paliwa

Post by carinus »

Tyle że taka nieszczelność to pewny wyciek paliwa a nie problemy z odpalaniem,chyba że cos jest związane z kwestią przypadku.
User avatar
maniek_ls400
Lex Master
Posts: 1476
Joined: 7 Jun 2011, o 23:19
Model Lexusa: W221 S500
Skąd:: Piaseczno
Location: Piaseczno
Contact:

Re: [IS200]Długo kręci po wymianie filtra paliwa

Post by maniek_ls400 »

carinus wrote:Tyle że taka nieszczelność to pewny wyciek paliwa a nie problemy z odpalaniem,chyba że cos jest związane z kwestią przypadku.
To nie musi być nieszczelność na miarę wycieku paliwa w dużych ilościach. Przeczytaj w wątku z US, który podałem jakie ciśnienie wytwarza pompa paliwa. Wystarczy, że będzie minimalne rozszczelnienie (raptem kropelkowanie paliwa, którego nie rozpoznasz jako kałuży pod autem) ale ciśnienia na listwie nie będzie takiego jak trzeba i problemy gotowe. Zresztą kolega Kukis dzisiaj opisał dokładnie taki sam przypadek u siebie więc po co męczyć net zamiast sprawdzić obecność uczelki i jej wpływ na poprawę zapalania ?
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
User avatar
zwiru
Lex user
Posts: 48
Joined: 21 Sep 2010, o 17:36
Model Lexusa: is 200
Contact:

Re: [IS200]Długo kręci po wymianie filtra paliwa

Post by zwiru »

ok może dziś starczy mi czasu i zobaczę ten oring jak nie to dopiero w sobotę. Mam nadzieję że to będzie to...
User avatar
Kukis
Lex user
Posts: 80
Joined: 3 Oct 2010, o 11:40
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Gdynia
Location: Gdynia/CWA
Contact:

Re: [IS200]Długo kręci po wymianie filtra paliwa

Post by Kukis »

maniek_ls400 wrote:Heh. A co ja napisałem chwilę wyżej ? Przyczyną jest nieszczelność układu spowodowana brakiem oringów..
To nie koniecznie musi być brak oringu, może być po prostu sparciały i nie spełniać już swojego zadania. Wg mnie może to powodować brak odpowiedniego ciśnienia przez zasysającą pompę, dopiero po paru przekręceniach, gdy już benzyna "uszczelni" to połączenie silnik zapala... Taka moja dziwna teoria :P być może to, że u mnie odpala po wymianie oringu to czysty przypadek, ale zawsze jakoś próbuje sobie każdy problem wytłumaczyć ;)
Jakie założenie masz??? - PROSTE!!! Walczyć i wygrywać!!!
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: [IS200]Długo kręci po wymianie filtra paliwa

Post by carinus »

Maniek-to nierealne zeby kropelkowanie paliwa przy filtrze powodowało spadek ciśnienia na listwie.U Kukisa poprawa sytuacji mogła wynikacz faktu że miał szczęście i nie wystąpił u niego problem z zapalaniem.Sprawa jest dosyć ciekawa i zarazem dziwna żeby po wymianie samego filtra paliwa działy się takie cyrki.
User avatar
maniek_ls400
Lex Master
Posts: 1476
Joined: 7 Jun 2011, o 23:19
Model Lexusa: W221 S500
Skąd:: Piaseczno
Location: Piaseczno
Contact:

Re: [IS200]Długo kręci po wymianie filtra paliwa

Post by maniek_ls400 »

carinus wrote:Maniek-to nierealne zeby kropelkowanie paliwa przy filtrze powodowało spadek ciśnienia na listwie.U Kukisa poprawa sytuacji mogła wynikacz faktu że miał szczęście i nie wystąpił u niego problem z zapalaniem.Sprawa jest dosyć ciekawa i zarazem dziwna żeby po wymianie samego filtra paliwa działy się takie cyrki.
Przeczytałeś post z linku z lexus klubu w US ? Po drugie poczekam z komentarzem na odkrycia wątkotwórcy jak zajrzy do filtra - proponuję zrobić zdjęcia.
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
User avatar
zwiru
Lex user
Posts: 48
Joined: 21 Sep 2010, o 17:36
Model Lexusa: is 200
Contact:

Re: [IS200]Długo kręci po wymianie filtra paliwa

Post by zwiru »

Witam w ten świąteczny dzień. :)

niedawno wymieniłem oringi w pompce paliwa niestety dalej to samo. Wczoraj postanowiłem założyć zawór zwrotny no i niestety dalej to samo. Więc to chyba nic z cofaniem się paliwa. Brakuje mi już pomysłów i chyba lex będzie musiał zawitać na serwis :angry: Jeśli ktoś by coś wymyślił to będę wdzięczny.

Wesołych świąt wszystkim:)
User avatar
elBogdano
Nowy lex user
Posts: 8
Joined: 3 Oct 2011, o 18:18
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS200]Długo kręci po wymianie filtra paliwa

Post by elBogdano »

no niestety nic nie wymyśliliśmy, zbieram tylko kolejne poszlaki
u mnie przy pełnym baku i zimnym silniku pali od strzała, gdy silnik się ogrzeje lub w baku wysycha kreci po 3-4sekundy. ciśnienie spoczynkowe chyba nie ma tu znaczenia, jak pokazało zamontowanie zaworu. bardziej skłaniam sie teraz przy niedomaganiach samej pompy, która nie daje wymaganego ciśnienia, u mnie przynajmniej pompa odpala razem z rozrusznikiem. kręcenie 3sek i ciśnienie jest ok, pełny bak nieco pomaga i super bogata mieszanka na zimnym silniku. nie wiem czy zegar gdzieś na listwie wtryskowej pokazałby o co w tym wszystkim chodzi.
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest